Ben ik de enige..?..doorrijden aan de voorkant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: Ben ik de enige..?..doorrijden aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:53

Je bent niet de enige. Heb het ook gehad. Vroeger op Kieffer zadels op de manege, 's avonds gewoon pijn met naar het toilet gaan. Toen een lange tijd niet gereden, totdat mijn eigen paard kwam. Ben begonnen met een zaldi new kent, lekker zacht zadel, geen last. Daarna een zaldi Hanover, ook geen last. Nu een strada, ook helemaal geen last. Dit een een super vlak zadel.
Rij nog wel eens op paarden van kennissen, zodra ze een diepere zit hebben, merk ik het binnen 5 minuten op het paard.
Succes met het vinden van een fijne oplossing!

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:59

Op mijn KN reed ik me vreselijk door. Die strakkie trekt alles glad en strak (soort compeed voor je muts :+ ) waardoor er een stuk minder wrijving op de huid komt. Gel hielp mij niet ging alleen meer wrijven evenals bont, gaf teveel warmte. Mijn buffelleer en stevige wrongen zijn echt een uitkomst.

Ik wilde echt stoppen, bij een wedstrijd kwam echt het bloed gewoon door mijn witte rijbroek heen :o Moest soms een week lang mijn onderbroek van mijn muts afplukken (plassen was dan ook echt ieuw!! of in bad stappen brrrr!, is ook weleens ontstoken geraakt. Echt supervervelend. had het probleem al toen ik 12 jaar oud was. Nu sinds september nooit meer last! Ik kan het vaak zelf nog niet geloven!

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:59

Hoi,

ik ben zelf helaas ook een groot slachtoffer van doorrijden aan de voorkant en vroeg me af of er bij jullie al kant en klare oplossingen uit de bus gekomen zijn... Ik heb al alles geprobeerd: speciaal ondergoed met verstevigd kruis, jelly pantz, naadloos ondergoed, wolletje, anti-friction creme ,... Noem maar op... ik heb het allemaal geprobeerd en stap nog steeds elke dag af met de boel aan gort gereden daar beneden en volledig geirriteerd tussen de grote en kleine lipjes in zeg maar ... en het is niet dat ik niet fatsoenlijk zit, soms voel ik de boel zo schuren terwijl ik best netjes zit... Kortom ik weet het eigenlijk echt niet meer en een nieuw zadel is helaas veel te kostelijk en geen oplossing ...

Nog iemand enige tips ... ? :'(

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:02

Vaseline. :o
Op de 'probleemgebieden' aanbrengen vlak vóór je gaat rijden. Alle, echt alle andere hier opgesomde dingen heeft onze stagiaire ook geprobeerd, tot een pensionklant met de vaseline op de proppen kwam. Gaat nu prima met haar, en ze kan weer pijnloos 5 paarden per dag trainen. :D Wel zorgen voor naadloos ondergoed. Succes!

jgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:13

wat voor zadel heb je?? ik heb namelijk een kiefer gehad waarmee ik dat probleem ook altijd had. het bleek dat het zadel gewoonweg te breed voor mij was. misschien dat je eens kan kijken hoe het gaat als je een ander zadel gebruikt. en vooral geen synthetisch ondergoed aan doen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 17:20

WildThing schreef:
Hoi,

ik ben zelf helaas ook een groot slachtoffer van doorrijden aan de voorkant en vroeg me af of er bij jullie al kant en klare oplossingen uit de bus gekomen zijn... Ik heb al alles geprobeerd: speciaal ondergoed met verstevigd kruis, jelly pantz, naadloos ondergoed, wolletje, anti-friction creme ,... Noem maar op... ik heb het allemaal geprobeerd en stap nog steeds elke dag af met de boel aan gort gereden daar beneden en volledig geirriteerd tussen de grote en kleine lipjes in zeg maar ... en het is niet dat ik niet fatsoenlijk zit, soms voel ik de boel zo schuren terwijl ik best netjes zit... Kortom ik weet het eigenlijk echt niet meer en een nieuw zadel is helaas veel te kostelijk en geen oplossing ...

Nog iemand enige tips ... ? :'(

Ik ben dit topic ooit begonnen en ben er zo goed als vanaf.
Wildthing ik heb je een pb teruggestuurd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:22

Ligt je zadel goed, niet voorover waardoor jij op je doos gezet wordt, WildThing?
Heb je al overleg gehad met je zadelmaker?
En nieuw zadel kost inderdaad geld, maar kan wel de beste oplossing zijn als je graag pijnvrij wilt paardrijden...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 17:23

jgd schreef:
wat voor zadel heb je?? ik heb namelijk een kiefer gehad waarmee ik dat probleem ook altijd had. het bleek dat het zadel gewoonweg te breed voor mij was. misschien dat je eens kan kijken hoe het gaat als je een ander zadel gebruikt. en vooral geen synthetisch ondergoed aan doen.

Kieffers zijn een drama voor mensen met dit probleem. Die voorboom is hoog, hard en scherp.
Ik rijd nu op een oudere Prestige appaloosa. Open, ruime zit, maar ook smal. En ik heb al wat zadels geprobeerd en versleten.
Ik had geen problemen op deze Prestige, op een Equestor en op een Arno Brand. Als er ooit nog eens een geldboompje komt, dan koop ik zo eentje.
Oja en de Ainsley Lincoln, maar die past niet helemaal lekker. Heel jammer.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:27

Nou het is een Baines , speciaal gemaakt voor mijn paardje haar rug maar blijkbaar niet zo optimaal voor mij... met een ander zadel dat ik voor mijn jonkie gebruik heb ik het ook wel maar minder.. Maar die past niet op mijn oudere paard waar ik dagelijks mee rijdt...

Dit is mijn zadel en een nieuwe kopen zit er helaas niet in :(
http://www.frankbaines.com/page.asp?id= ... age-Saddle

Het probleem zit hem echt dat tussenin alles geirriteerd is van het schuren, donkerrood van kleur en zelfs kapotgereden net op de blek waar ik altijd op het zadel neerkom zeg maar...

Ik gebruik nu al wielrennerscreme anti friction helpt een klein beetje maar niet voldoende.. Ik heb mijn ondergoed, dan daarover ondergoed met verstevigd kruis, een lange onderboek en daarover mijn rijbroek aan en ik rij op een wolletje ... In de hoop de boel wat zachter te krijgen en een beetje een kussentje tussen mijn schaambot en het zadel te creeeren maar helaas geen resultaat..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:35

Ik heb er ook last van gehad, het kwam bij mij van hoe het zadel op de rug van mijn paard lag.
Het zadel lag teveel achterover, waardoor de boom te hoog lag, zadel is aangepast, probleem over.
Daarnaast moet je niet rijden met onderbroekjes waar voor een naadje zit, ik heb altijd van die nylonachtige broekjes bij Henk ten hoor vandaan, zijn er in allemaal leuke kleuren.
Ook rijden met een inlegkruisje of maandverband is bij mij uit den boze.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:52

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Heb er eigenlijk altijd al last van gehad, ook toen ik als kind op de manege reed al. Heb ook al van alles geprobeerd maar niks helpt. Verschillende zadels geprobeerd en in eigenlijk elk zadel waar ik in gezeten heb is het hopeloos. Heb nu een dik half jaar een nieuw zadel en het leek goed te gaan, maar helaas, ik rijd me weer steeds open. De ene keer erger dan de andere keer. Kan ik een paar dagen niet rijden geneest het weer, maar is het de keer dat ik weer op stap weer hopeloos. Ik rijd me overigens niet alleen aan de voorkant open, maar compleet van voor naar achter. Voor nog het minst..
Die nylonachtige broekjes zijn bij mij echt hopeloos. boxers kruipen op, strings gaan scheef zitten, gewone slips kruipen ook waar ze niet horen te zitten enz.

Vaseline vond ik verschrikkelijk, een fietsbroekje met zo'n lap erin ging ook niet goed.. ik weet het niet meer, maar het paardrijden wordt hier niet leuker van. Wie heeft de gouden tip :')

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 18:19

Dit bericht heb ik naar Wildthing gestuurd en dit heb ik er aan gedaan...

Geloof het of niet, maar ik ben er zo goed als af.
Ik heb echt werkelijk alles geprobeerd. Het was bij mij een combi van factoren.
Ik rijd nu met een zadel met een open zit en niet een idioot hoge voorboom. Daarover heb ik een echt wollen bontje.
Vervolgens draag ik grote oma onderbroeken van katoen tijdens het rijden ( Zeeman, Mady).

Ik bleek zware irritatie te krijgen Libresse maandverband, wat buiten de menstruatietijd om door zeurde. Gebruik nu Always Silk en gaat goed.
Ik draag rijbroeken met een zo plat mogelijke binnennaad en koop straks een naadloze.
Ik ben paard gaan rechtrichten, waardoor zij beter over de rug kwam en ik beter kon zitten. Meer rechtop.
En ik heb nog maar nauwelijks last. Ik ben er echt heel blij mee!

Ik hoop dat er voor jou nog iets tussen zit om te proberen. Heb je nog vragen, dan hoor ik het wel.

Nog vergeten te vermelden in dit bericht maar heb ook met gyno daktarin gesmeerd. Had geen schimmelklachten, maar hielp wel wat in deze.

Ik kan met goed voorstellen wildthing dat je in dat zadel jezelf kapot rijdt. Het is een diep kommetje.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:22

Ik rij echt al jaren en ook intensief gereden en wedstrijden maar heb het echt nog nooit gehad.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:31

Tooske schreef:
Ik rij echt al jaren en ook intensief gereden en wedstrijden maar heb het echt nog nooit gehad.

Lucky you *\o/* , er is niks zo vervelend als je boel vanonder daar helemaal aan gort hebt gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:33

Citaat:
Ik bleek zware irritatie te krijgen Libresse maandverband, wat buiten de menstruatietijd om door zeurde. Gebruik nu Always Silk en gaat goed.
Ik draag rijbroeken met een zo plat mogelijke binnennaad en koop straks een naadloze.

Maandverband en inlegkruisjes zijn berucht.
Vlakke zadels, naadloos katoenen ondergoed is ook niet verkeerd.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 18:49

Jups, maar soms kun je niet zonder en aan tampons alleen heb ik niet genoeg. Ik heb trouwens niet alleen last van de irritatie met rijden, maar ook buiten het rijden om. De silk ging goed, maar daar hebben ze een chemisch luchtje aan toegevoegd. Op zoek naar iets anders.
En die Zeeman onderboeken zijn geweldig. Ze zien er niet uit. Ik had ze gekocht voor na de bevalling, maar voor het rijden zitten ze super lekker.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:32

Super bedankt voor je bericht! Ik ga morgen meteen naar de zeeman voor die oma onderbroeken :) zitten er pijpjes aan die dingen of zijn het gewone slips?

een echt schapenbondje lijkt me ook wel wat. Heb een keer zo'n synthetische geprobeerd maar dat werd me veel te te warm. Eens kijken of ik een keer ergens een echt schapenbondje kan lenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:11

ankem schreef:
Jups, maar soms kun je niet zonder en aan tampons alleen heb ik niet genoeg. Ik heb trouwens niet alleen last van de irritatie met rijden, maar ook buiten het rijden om. De silk ging goed, maar daar hebben ze een chemisch luchtje aan toegevoegd. Op zoek naar iets anders.
En die Zeeman onderboeken zijn geweldig. Ze zien er niet uit. Ik had ze gekocht voor na de bevalling, maar voor het rijden zitten ze super lekker.

Kotex