Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dondeyne schreef:Babootje, als ik hem normaal opzadel ligt mijn zadel verder naar achteren, dus ik zou niet weten hoe hij er anders op reageert.. Nog verder naar achter leggen gaat echt niet. Wil eventueel wel een foto voor je maken als hij goed ligt, maar kom liever even niet meer met dit zadel in zijn buurt..
Daarbij stap ik altijd met krukje op. Mijn huidige zadel is duurder geweest dan de prijzen die je noemt, dus die prijs maakt me niet zoveel uit, inmiddels ben ik op het punt dat ik er alles voor over heb als mijn paard maar weer gewoon loopt.. Maar ik begrijp niet geheel waarom je ervan uitgaat dat ik een op maat gemaakt zadel zou moeten hebben? Mijn paard loopt perfect met verschillende andere zadels die niet voor mijn paard gemaakt zijn en naar mijn mening (en die van mijn lesgever, dierenarts en osteopaat) is mijn paard niet zodanig scheef dat zijn zadel er onder zou moeten lijden of dat hij een apart zadel zou moeten hebben. Hoewel hij de laatste maand veel last heeft met het buigen rechtsom, is ook zijn bespiering niet in die mate scheef.dondeyne schreef:Dat is ook mijn grote probleem nuIk kan mijn zadel wel inruilen, maar waar haal ik dan een goed passend zadel vandaag? Elke zadelmaker (en stalgenoten en bokkers en...) roept iets anders! Wie kan ik dan vertrouwen?
dondeyne schreef:Ik heb vandaag alle data trouwens op een rijtje gezet en na drie maanden heeft de osteopaat al geconcludeerd dat het zadel niet goed lag (toen had hij al huidverdikkingen). Dat betekent dat het zadel al voor drie maanden na aankoop niet meer goed moet hebben gelegen, dus begin ik mij ernstig af te vragen of het ooit wel goed heef gelegen of dat me gewoon een heel verkeerd zadel is verkocht.. Ik rijd voorlopig met mijn dertig jaar oude Kieffer, daar krijg ik rugpijn van maar dan is mijn paard in ieder geval wel happy en dan hoop ik dat we snel tot een oplossing komen..

De ruitersportzaak bleef volhouden dat het niet aan mijn zadel maar aan mijn paard ligt, dus dit was in hun ogen 'heel redelijk'. Ik had echt geen zin meer om in discussie te gaan, dus ben blij dat ik in ieder geval nog iets heb teruggekregen want dit bedrag was op internet waarschijnlijk niet gelukt..