Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ed_Pin

Re: Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:52

gelijk oversteken is eigenlijk beter, of inruilen.

bij deze dus, wie zoekt er een fit 3 dressuur zadel. hulsebos!
ik zoek een smal zadel, diepe zit en veel knie wrong!
merk maakt me niet uit.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:53

Zo herkenbaar. 3 zadels tegelijk te koop gezet.
australian stock, dresuur en Vzh.
stock zadel was ik binnen een week kwijt voor een leuke prijs.
Dressuur zadel veel reacties op gehad maar iedereen haakt af/ is van de aardbodem verdwenen
VZH een bod van 100 e gehad terwijl vp 350 was...
nou nee sorry. heb een prijs in gedachten tot waar ik wil zakken.
Zijn kwalitatief goede zadels. wel de gebruikelijke sporen natuurlijk.
Je kan nou eenmaal niet voor 300 euro een zadel krijgen die en niet gebruikt is en kwalitatief ook goed is.
Normaal ruil ik wel in bij de zadelmaker maar heb geen zadel nodig.
zadels liggen hier een beetje nutteloos te wezen

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:02

ha ik heb wat jij zoekt chanice maar ik heb juist een mega moeilijk paard en ik moet zelf juist geen kniewrong of diepe zit hebben

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:06

barrelover schreef:
ha ik heb wat jij zoekt chanice maar ik heb juist een mega moeilijk paard en ik moet zelf juist geen kniewrong of diepe zit hebben

als het een 17/17,5 inch is. is het misschien wel wat ja.

mijn hulsbos, heeft juist niet een hele diepe zit, en weinig kniewrong. 18 inch!
ik schuif er nog net niet uit..

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:09

het is een 18 inch.dat ik hem kocht werd mij gezegd het is een 17,5 inch. omdat ik niet wist waar mijn rug pijn vandaan kwam heb ik ook gekeken of het aan de inches lag. zadel opgemeten en deze komt eerder overeen met een 17,5 inch dan 18. ik zat ook helemaal klem in het zadel terwijl ik op een ander 17,5 inch zadel juist goed zat. kwam er overigens achter dat het aan de diepe zit en kniewrongen ligt dat de rugpijn daar vandaan kwam ipv de inches.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:14

barrelover schreef:
het is een 18 inch.dat ik hem kocht werd mij gezegd het is een 17,5 inch. omdat ik niet wist waar mijn rug pijn vandaan kwam heb ik ook gekeken of het aan de inches lag. zadel opgemeten en deze komt eerder overeen met een 17,5 inch dan 18. ik zat ook helemaal klem in het zadel terwijl ik op een ander 17,5 inch zadel juist goed zat. kwam er overigens achter dat het aan de diepe zit en kniewrongen ligt dat de rugpijn daar vandaan kwam ipv de inches.

mijn paard is idd wel smal, en heeft van die kuilen achter de schouder onder der schoft.
en daarom is niet elk zadel geschikt!
weetniet precies waar je woont?
want misschien kunnen we ruilen van zadel, als dit voor beide een grote verbetering geeft!

mijn zadel staat ook op de boktmarkt.
met foto's!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:18

Mijne ook! ik woon in de buurt van hoorn dus egmond is niet gigantisch ver voor mij!

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:20

barrelover schreef:
Mijne ook! ik woon in de buurt van hoorn dus egmond is niet gigantisch ver voor mij!

oh nee dat valt idd nog te overzien!
paardlief is alleen net koliek af, sinds een kwartier!
DA belde dat de parafine er EINDELIJK uitgepoept is, stipt 5uur. DA kwam om 5 uur kijken of ze nog een lading moest.
altijd leuk zo op het aller laatste moment. ze houd dus van de spanning opbouwen blijkt maar weer!
ze is dus erg ingevallen en best zielig om te zien.

dus als we volgende week een datumpje kunne prikken om uit te wisselen of te passen?
misschien een idee!

ik hoor het wel.

groetjes,

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:30

Ook hier een heel herkenbaar verhaal..Heb ook al meer dan een half jaar een Rossner dressuurzadel te koop staan.
Heb nu een boomloos aangeschaft, maar wil toch wel graag van dat zadel af..
Ook ligt er nog een VZH op zolder te schimmelen..grr..

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:32

Als ik dan mijn zadel nog heb want ik wil er snel van af. vind ik dat geen probleem. maar jeetje meis, gelukkig is ze er vanaf. ik ben ingevallen paardje gewend hoor. mijne was dat ook ;)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:37

Het is lastig, maar je moet geluk hebben. Ik heb mijn zadel vorig jaar op marktplaats gezet (was een in Nederland onbekend merk die ik al 8 jaar had) en binnen letterlijk 2 dagen werd ie opgehaald voor 300 euro...Nooit verwacht!
Maarja, hij paste perfect op het paard en de eigenaresse had net zo'n zadel nodig...

ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel erg van de koopjes ben en gerust afwacht tot iets voor een betere prijs langskomt... nou zie ik soms ook advertenties van zadels die een jaar oud zijn en voor 1700 op MP staat (NP 1750) dan denk ik ook; ja daag succes ermee!!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:39

jaaaaaa dat is zeker zo hoor. dat vind ik ook niet reeel. zoals ik al eerder zei, het zijn net autos, de showroom uit en ze zijn gelijk de helft waard.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:44

Mijn zadel van mijn vorige paard was een moeilijke maat, heel smal. Zag er hartstikke goed uit maar raakte het aan de straatstenen niet kwijt, zo'n 2 jaar met lopen zeulen. Heb het toen ingeruild voor een ander zadel, een wintec met verwisselbare boom omdat ik zeker wist dat dat zadel paste op mijn paard. Toen kon ik toch even rijden, later dat zadel weer verkocht en die was ik zo kwijt.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:56

barrelover schreef:
jaaaaaa dat is zeker zo hoor. dat vind ik ook niet reeel. zoals ik al eerder zei, het zijn net autos, de showroom uit en ze zijn gelijk de helft waard.

Daarom koop ik liever op MP dan bij Divoza.. hoef ik ook niet hysterisch te doen bij het eerste krasje :=

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:46

ik ben idd ook wel van de koopjes.
wil het liefst de beste dingen voor zo weinig mogelijk geld.
maar daar heeft iedereen last van.

maar voor mijn zadel hoef ik echt de hoofdprijs niet!
heb ik helaas wel moeten betalen. maar achh! dat is me eigen stomme schuld!
al mankeert me zadel helemaal niks, maar is al wat jaartjes oud ben ik bang!
dus kan het nooit meer zijn gewone prijs opleveren.

@Ladygiroc, ik ben idd ook vanplan een wintec te kopen 2e hands. als tijdige oplossing als ik nu mijne niet kwijt raak of kan inruilen.
want ze moet toch weer aankomen en der rug bespiering terug krijgen.
en de wintec's zijn niet zwaar en wil dan niet fanatiek gaan rijden dus zijn dat wel aardige tussetijdige oplossingen met die handige verwisselbare bomen!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:59

ik dacht eerst ook aan een wintec. helaas past het niet op mijn paard. wel heb ik nog een stapeltje nieuwe bomen ervan liggen. eens kijken hoe snel ik daar van af kom op marktplaats.

@ chanice...wie weet kunnen wij gewoon ruilen. hopelijk zijn wij dan allebei blij. Weet jij toevallig hoeveel cm de boommaat voor je paard moet zijn? en weet jij hoeveel fit 3 is?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:26

Het ligt er ook echt aan wat voor zadel je hebt, merk is al heel belangrijk.
En net die gene tegen komen die "dat" zadel zoekt.
Klopt ik heb een Wintec, kon er eerst niet warm van lopen, veel zadels geprobeerd maar op mijn jonge merrie lag deze toch echt mooi.
Gekocht, super blij mee geweest, zat lekker maar de merrie overleed en nog steeds het zadel niet verkocht.
Toen zelf gebruikt een aantal keren en voor het beleren van paarden, maar nog steeds niet verkocht.
Mijn rossner? kwam ik ook aan de straatstenen niet kwijt :+ die uit eindelijk weer naar divoza terug gebracht.
Mijn hulsebos kon ik zo verkopen en ik heb steeds veel vraag voor mijn fryso.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:36

Mijn Kieffer Aachen veelzijdigheidszadel staat nu inmiddels al vier maanden op marktplaats, maar nog steeds geen koper... Ik had ook niet verwacht dat het zo lang zou duren. Zadel is 5 jaar oud, in goede staat en van het voorjaar nagekeken en singelstoten vervangen. Zou toch goed moeten zijn, denk je dan. Al wel een aantal biedingen gehad, maar niet echt realistisch. Ik ga mijn zadel niet voor 50 euro verkopen! Er zijn ook wel mensen die reeel bieden, maar als je daar op reageert, hoor je vervolgens niets meer. Toevallig deze week wel weer twee mensen met serieuze interesse. Hopelijk nu eindelijk iemand die het zadel ook echt van me overneemt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:45

Ik was zelf op zoek naar een ander zadel en ik heb een aantal keer geboden op marktplaats op zadels bij mij in de buurt. Ook had ik een oproepje op bokt gedaan. Het probleem is alleen dat ik niet zeker wist of het zadel dan echt goed lag toen ik het had opgehaald om te passen.. Uiteindelijk heb ik toch via een zadelmaker een tweedehands zadel gepast. Ik heb 450 euro betaald voor een goede tweedehands kieffer, inclusief passen, meten en nog wat bijvullen aan de voorkant. Dan kies ik daar toch liever voor, omdat ik zeker weet dat dit zadel past en goed ligt.
Misschien komt het daardoor ook dat mensen minder snel een zadel kopen via marktplaats of bokt. Er wordt de laatste tijd ook veel nadruk op gelegd dat zadels echt goed moeten liggen en misschien zijn mensen daarom voorzichtiger??

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:54

Ik vind het ook lastig om een zadel van een particulier te kopen. Het zadel moet maar net passen, dus zadels die niet in de buurt te koop staan vallen al af. Verder heb ik toch altijd meer vertrouwen in een ervaren zadelmaker om te beoordelen of het zadel goed past dan mijn eigen oordeel.
Ik betaal dan liever iets meer door een zadel bij een zadelmaker te kopen dan bij een particulier. Misschien een gat in de markt voor een zadelmaker om zich uitsluitend op tweedehands zadels te storten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:00

Ik krijg mijn zadel ook niet kwijt.. Erg vervelend en heb er nooit moeite mee gehad een zadel te verkopen eigenlijk.. Ik heb op dit moment ook helaas niet het budget om eerst een ander zadel te kopen.
Daarnaast kan ik bijna geen zadels vinden met een smalle boom of fit 1.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:01

Share schreef:
Ik krijg mijn zadel ook niet kwijt.. Erg vervelend en heb er nooit moeite mee gehad een zadel te verkopen eigenlijk.. Ik heb op dit moment ook helaas niet het budget om eerst een ander zadel te kopen.
Daarnaast kan ik bijna geen zadels vinden met een smalle boom of fit 1.

dat probleem heb ik dus ook.
smalle boom en fit 1 is zo zeldzaam!
die zijn bij mijn zadelmakers niet eens op voorraad, dus dan zou ik al een nieuwe moeten kopen
en dat gaat heel ver boven mijn budget!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:18

Is grappig dat jullie er niet aan kunnen komen. Ik heb zoals eerder vermeld bijna 2 jaar met mijn zadel gezeten, boommaat 28 (is small). En hier zijn 2 mensen die dat zoeken, helaas heb ik hem niet meer, al weet ik wel waar dat zadel is en er kan ingeruild worden daar. (N-B/Z-H)

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:45

Ladygiroc schreef:
Is grappig dat jullie er niet aan kunnen komen. Ik heb zoals eerder vermeld bijna 2 jaar met mijn zadel gezeten, boommaat 28 (is small). En hier zijn 2 mensen die dat zoeken, helaas heb ik hem niet meer, al weet ik wel waar dat zadel is en er kan ingeruild worden daar. (N-B/Z-H)

oh, zuid-holland is voor mij nog te doen, vriendlief woont in zoetermeer.
inruilen is altijd handig.
alleen moet ik wel echt zeker weten dat het dan goed ligt!
eerst paard maar weer back in bussiness brengen, en dan weer verder kijken naar een zadeltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:10

Ohhh als het ook een 18'' is wil ik ook graag weten waar dat dan is!