Zwart zadel en bruin hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:12

Wat een gezeur over de 'modeshow'.
Laat ieder lekker zelf weten waar je het geld aan uitgeven wil!
Zolang het zadel past, hoofdstel en bit past, en de dekjes goed onder je zadel liggen wat zou het dan voor verschil maken met betrekking tot het rijden??
Of je nou lekker iets bijpassends hebt, of een totaal afschuwelijke combinatie, daar rijdt het toch niet anders van.. Ik ruik een beetje jaloezie bij die mensen die zeuren om de setjes, tegenover de mensen die wél setjes hebben :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:18

GWR schreef:
Zolang het zadel past, hoofdstel en bit past, en de dekjes goed onder je zadel liggen wat zou het dan voor verschil maken met betrekking tot het rijden??
Of je nou lekker iets bijpassends hebt, of een totaal afschuwelijke combinatie, daar rijdt het toch niet anders van.. Ik ruik een beetje jaloezie bij die mensen die zeuren om de setjes, tegenover de mensen die wél setjes hebben :D

Jaloezie? Neuh! :o Ik kan het me zeker wel veroorloven. Vind ik het nódig setjes te kopen? Eigenlijk ook niet, niemand ziet het. Ik kan het zélf niet zien want ik ben aan het rijden. Ik heb één bijpassend setje: mijn wedstrijdoutfit! :D

Maar goed, men moet zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven.

loonew

Re: Zwart zadel en bruin hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:24

Ik zal dan een bruin zwart hoofdstel kopen maar ik rij ook wel eens met zwart zadel bruin hoofdstel of bruin zadel met knal roze hoofdstel of wat dan ook!. Gewoon net hoe je bui staat als ik lui ben pak ik gewoon het eerst volgende passende hoofdstel! Haha gewoon doen !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:58

GWR schreef:

:j :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:00

Chipsielover schreef:
een paar jaar geleden besefte ik niet echt dat een goed zadel en hoofdstel zo duur waren
( had toen nog geen verzorgpony)
toen heb ik rusie gekregen omet een vriendin omdat ik met mijn grote mond
toch even moest zeggen dat ik dat bruine zadel en zwart hoofdstel echt niet vond staan,

nu heb een een geheel zwart set.
heeft wel een tijdje geduurt,
heb ook een tijdje met alles zwart gereden behave mijn beugelriemen en staartriem.
oké nu heb ik er begrip voor maar vind het nog niet écht mooi staan :o

waar ik me overgens wel aan erger aan mensen die:

- het t-shirt en het dekje niet bij elkaar passen ( een rijbroek is begrijpelijk maar een t-shirt )
- het dekje en de eventuwele peesjes niet bij elkaar passen b.v een rose dekje en oranje peesjes
LEES:vergens het ik met bruine of zwarte peesjes die niet bij het dekje staan geen probleem
kan me best voorstellen dat mensen het zich niet kunnen veroorloven om bij elk dekje
bijpassende peesjes te kopen,
of hebben een paard die de peesjes echt nodig heeft en dan liever 1 of 2 paar duurdere heben.

nog iets aan mijn lijstje toe te voegen:
- rijlaarzen die weken niet gepoetst zijn :(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:11

Adamootje schreef:
Chipsielover schreef:
een paar jaar geleden besefte ik niet echt dat een goed zadel en hoofdstel zo duur waren
( had toen nog geen verzorgpony)
toen heb ik rusie gekregen omet een vriendin omdat ik met mijn grote mond
toch even moest zeggen dat ik dat bruine zadel en zwart hoofdstel echt niet vond staan,

nu heb een een geheel zwart set.
heeft wel een tijdje geduurt,
heb ook een tijdje met alles zwart gereden behave mijn beugelriemen en staartriem.
oké nu heb ik er begrip voor maar vind het nog niet écht mooi staan :o

waar ik me overgens wel aan erger aan mensen die:

- het t-shirt en het dekje niet bij elkaar passen ( een rijbroek is begrijpelijk maar een t-shirt )
- het dekje en de eventuwele peesjes niet bij elkaar passen b.v een rose dekje en oranje peesjes
LEES:vergens het ik met bruine of zwarte peesjes die niet bij het dekje staan geen probleem
kan me best voorstellen dat mensen het zich niet kunnen veroorloven om bij elk dekje
bijpssende peesjes te kopen,
of hebben een paard die de peesjes echt nodig heeft en dan liever 1 of 2 paar duurdere heben.

Het is niet meteen zo dat mensen die geen bijpassende setjes hebben dit per definitie niet kunnen veroorloven.... :+ Wat vind je belangrijker? Een bijpassend setje, of een kwalitatief goed, maar misschien niet goed bij elkaar passend setje? Ik ga echt niet kijken of mijn peesbeschermers wel bij mijn dekje past. Mijn paard rijdt dressuur, en loopt geen modeshow! :r

haha ja eigenlijk heb je wel gelijk hoor, dat hoeft inderdaad niet zo te zijn...
um laten we de stelling anders stellen...
4 bijpassende setjes van goede kwaliteit of 20 setjes van slechtere kwaliteit?
dan kies ik toch wel de 4 setjes.... denk ook wel aan mijn verzorgpony....
meningen verschillen ik kijk dus wel of mijn dekje bij mijn peesbeschermers passen :P
ik kijk ook wel of de peesbeschermers en het dekje kwalitatief goed zijn en passen wel,
heb ook maar 5 setjes hoor maar wel bijpassend, :Y)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:21

@ chipsielover

Ik denk dat dat ook wat "kastvriendelijker" is, haha! Bovendien ben ik redelijk chaotisch, dus ik zou dat zo kwijt zijn, die twintig setjes :+

Ik heb een soort van patent gelegd op de kleur "navyblue" (natuurlijk niet echt, maar ik heb bijna alles in die kleur!). Toevallig heb ik ook bandages gewonnen in die kleur. Ik heb dus onbewust óók een kleurensetje gespaard! :Y)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:31

ja haha mijn kast puilt nu al uit van de rommel
( halsters die niet passen toch nog bewaren, stel je voor dat je die halsters toch nog eens nodig hebt
, als je oude caps nog bewaren stel je voor je hebt ze toch nog eens nodig,
ik heb zelfs kappote zadeldekjes in mijn kast liggen :+ )
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 07-11-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:33

wat kun je goed tekenen trouwens,
zie net de tekeningen op je profiel
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 07-11-11 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:35

Chipsielover schreef:
ja haha mijn kast past nu al uit van de rommel
( halsters die niet passen toch nog bewaren, stel je voor dat je die halsters toch nog eens nodig hebt
, als je oude caps nog bewaren stel je voor je hebt ze toch nog eens nodig,
ik heb zelfs kappote zadeldekjes in mijn kast liggen :+ )

die kapotte zadeldekjes liggen hier op stal her en der verspreid. O:) En dan heb ik het nog niet over de "geheime kast" met zinloos tuig en een aantal dekens...:) Wél weinig peesbeschermers overigens! :D Maar je weet het niet... Misschien heb je het toch ooit nog eens nodig. Ooit.

Dankjewel:)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:41

ja ik heb ook wijnig peesbeschermers,
alleen een paar norton peesbechermermers die niet passen,
moet er niet aan denken ze weg te geven....
stel ik heb ze ooit nog eens nodig......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:44

Ik vind het niet heel storend :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:16

Ik vind het zelf geen mooi gezicht. Ik wil graag een bruin set later voor mijn paard, maar ik ga nu niet alvast een bruin hoofdstel kopen.

@ Chipsielover; ach ik maak me daar echt niet druk om. Vaak pas ik mijn kleding wel aan het dekje van mijn paard. Maar ik vind het 20maal belangrijker dat alles goed past bij het paard, dat de peesbeschermers goed zijn. En al is de kleur oranje met een roze dekje. Het is alleen maar luxe als je dat allemaal op elkaar aanpast. Goedzittend tuig is vele belangrijker!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:59

ja ik vind het ook helangrijk dat mijn tuig goed past hoor,
ik kijk gewoon naar allebei, :P
ik ben helemaal niet van: ''o kijk een leuk setje, die koop ik en als het niet past jammer dan
dan zal ze het toch moeten dragen want ik heb het betaald en ik vind het leuk'' :')

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:49

Ieder zijn eigen mening,
maar mijn mening is dat ik het echt zo vreselijk eruit vind zien. Als ik een dressuurproefje aan het kijken ben en zie 2 verschillende kleuren van hoofdstel en zadel, dan heb ik gelijk al iets van.. mwah, nouja ziet er niet mooi uit :')

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:38

Ik heb een donkerbruin wintec gister gekocht voor bij mijn hoofdstel. Maar zit er nu mee dat ik nergens de zelfde kleur bruin rijjasje kan vinden. Dus ik blijf voorlopig in het zwart/bruin...

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:25

ik heb een bruin zadel, (springen)
en heb ook voor mn paarden bruine hoofdstellen en peesbeschermes, maar zwart borstuig
maar heb nog een pony en bij hem heb ik weer een zwarthoofdstel haha en bruin borstuig
ik vind het zelf niet zo erg
en stoor me er niet aan
ben wel al tidjje opzoek naar bruinborsttuig maar tot ik die heb gevonde
blijf ik meet mn zwarte te rijden bij de paarden
en pony blijft met dit tuig rijden want is toch niet lang meer
omdat ik tegroot ben :O

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:39

Ik heb ook een zwart zadel en bruin hoofdstel. Zie profiel. Vind het niet lelijk en vaak valt het niet op. Heb nu een tabacco hoofdstel en dan valt het wel meer op. Ben aan het sparen voor een bruin zadel.

Wat je ook kan doen, is een bruin dekje onder je zadel. Dat is dan wel mooi met een bruin hoofdstel.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 11:01

Ik Heb het nu anders gedaan. Heb een zwart zadel, bruine laarzen en een hoofdstel zwart met een bruine lakneusriem.

Vind het erg leuk staan :d

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:56

Somebitch schreef:
Ik heb een zwart zadel en bruin hoofdstel (zie profiel) vind het niet lelijk hoor. :n

Heb jou foto's even bekeken en zo vind ik het ook nog heel mooi bij elkaar staan al had ik niet gedacht dat het zou staan, bruin bij zwart maar nu schaaf ik mijn mening bij het staat wel leuk :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:50

Ik heb de bruine uitvoering van wintec Isabell Werth zade; en heb net me nieuwe hoofstel binnen:
http://www.paardenstijl.nl/nl/category/ ... en/page/5/
Dan nog een champagne kleurige chabrak en heb nu alleen nog zwarte petrie, maar als ik wedstrijd weer ga rijden komen er wel weer donkerbruine laarzen.
Ik vind persoonlijk alles door elkaar niet zo mooi :o