dekens zijn zo duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekens zijn duur

ja
167 (59%)
nee
116 (40%)

Totaal aantal stemmen: 283

BadRomance

Re: dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:10

@Tooske idd ;) :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:25

De reden waarom shetlanddekens vaak niet veel goedkoper zijn dan normale paardendekens is omdat ook in die dekens gemaakt moeten worden en dat dat tijd kost.
Tijd is geld.
En ik snap dat veel mensen denken dat een shetdeken goedkoper moet zijn want hij is kleiner, maar helaas gaat dat dus niet helemaal op...

En dure exzeemdekens koop ik nooit meer.
Mijn paard had er 1 van ruim 200 euro, binnen een week kapot.
Nu een goedkope vliegendeken van 45,00 euro en de hele zomer opgehad, en het ding is nog heel.
Dus ook goedkopere dekens kunnen goed zijn.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:33

ik vind ze duur omdat mijn paardeb het presteren om het in een week wel weer iets van te slopen..........hoe duur ze ook zijn. dus om die reden koop ik ze regelmatig tweedehands. heb er nu weer 4 liggen voor reparatie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:36

Sjors493 schreef:
Ik vind dekens zo duur. Niet dat ik ze moet hebben ofzo, maar als je voor de gein in de gids kijkt van divoza. Een simple regendeken kost al zo 50/60euro := Dat vind ik toch best wel veel :o
Vinden jullie dat ook of juist niet??

duh weet niet welke jij kijkt maar de mijne zijn niet onder de 130 euro per stuk heb zojuist weer een orde lopen van bijna 800 euro 3 dekens..
goeie dekens zijn goede investering

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:38

Vind het niet duur, ieder jaar is er wel 1 deken kapot dus dat is nog te doen. Vaak koop ik ze wel in de uitverkoop, dat scheelt wel. :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:38

ik vind het erg meevallen.
Ik vind bv €50 euro helemaal niet duur voor een waterdichte deken.

Of jij kijkt alleen maar bij de Rambo dekens, die zijn van super kwaliteit maar er zitten van €400 bij..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:51

Wat ik niet zo goed snap is wanneer men er geen probleem me heeft om veel geld en moeite te steken in een mooi passend zadel, maar niet voor een goed passende deken.
Ik verbaas me er over dat er zoveel paarden rondlopen met slechtpassende dekens. En dat terwijl veel paarden deze bijna 24 u per dag om hebben. Ook daar krijgt een paard (onderhuidse) druk- en schaafplekken van. En vaak zit zo'n deken zichtbaar oncomfortabel.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:50

Ik vind dekens ook erg duur worden, in vergelijking met een paar jaar geleden, maar alles word nu eenmaal duurder, voer, hooi, stro, maar ook een brood, benzine, ...

Toch koop ik ook liever een duurder deken, die gaan veeeeel langer mee en passen beter. Je paard draagt hem tenslotte een ganse dag. Wat ik wel doe is een duurder deken kopen in de afprijzing... Dan betaal je niet zoveel maar heb je wel de kwaliteit, mij maakt het niet uit dat het in een kleurtje is van een vorige collectie.

Ik heb het geluk gehad dat ik een rambo deken heb kunnen overkopen van een vriend van mij, die had een nieuwe paard en het deken was voor zijn nieuw te klein.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:58

Ik koop om de 2 a 3 jaar een nieuwe deken voor mijn merrie. De paarden waarmee ze buiten staat (en zij zelf) slopen behoorlijk, maar meestal kunnen we kleine scheuren etc. nog goed zelf repareren. Na het buitenseizoen worden de dekens door een bedrijf gewassen en volledig hersteld, dat kost me 25 euro. Doordat ik de dekens ieder jaar laat repareren kan ik veel langer door met de dekens. In aanschaf is een deken dan misschien duur, maar met goed onderhoud kan je er best lang mee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:01

InekeH87 schreef:
Ik koop om de 2 a 3 jaar een nieuwe deken voor mijn merrie. De paarden waarmee ze buiten staat (en zij zelf) slopen behoorlijk, maar meestal kunnen we kleine scheuren etc. nog goed zelf repareren. Na het buitenseizoen worden de dekens door een bedrijf gewassen en volledig hersteld, dat kost me 25 euro. Doordat ik de dekens ieder jaar laat repareren kan ik veel langer door met de dekens. In aanschaf is een deken dan misschien duur, maar met goed onderhoud kan je er best lang mee.

Vind nog vrij kort de mijne loopt nu al 5e seizoen met zijn deken om.
Wassen doe ik helemaal niet dat gaat pas na het 5e jaar (6e seizoen) Als de deken tussen de 5 en 7 jaar oud is dan was ik hem eenmalig.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:21

Wij wassen hem ieder jaar, de dekens worden namelijk echt vies na een seizoen. Het huidvet van de paarden maakt ze ook stijf, nadat ze gewassen zijn, zijn ze veel soepeler en het lijkt me dat het dan voor het paard ook lekkerder zit. Bovendien worden ze dan ook weer waterdicht gemaakt en goed nagekeken.
De paarden lopen hier vanaf oktober tot aan april onder een 300 grams deken. Geen onderdekens etc. er onder. Omdat ze ze dag en nacht dragen en ermee buiten lopen zijn ze na die 6 maanden echt vies en toe aan een goede wasbeurt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:07

50/60 euro vind ik absoluut niet duur! 150 ga ik duur vinden.
Maar t scheelt misschien dat mijn paarden niet echt z'n dekens sloopt en ze dus lang meegaan :)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:12

senna21 schreef:
Wat ik niet zo goed snap is wanneer men er geen probleem me heeft om veel geld en moeite te steken in een mooi passend zadel, maar niet voor een goed passende deken.
.

Een passend zadel heb je jarenlang, ieder seizoen plezier en profijt van. Een deken draagt je paard maar hooguit enkele maanden en is na een jaar of twee kapot of niet meer waterdicht.ik vind dit een vreemde vergelijking.

Ik vind dekens vrij prijzig, zeker gezien de levensduur. De pasvorm vind ik bij zowel goedkope als dure dekens matig. Voornamelijk het stuk bij de borst zorgt voor problemen.

Rhorseoutlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:14

Dure dekens (en dus kwaliteit zeggen ze) tegenover goedkopere dekens? ik weet het wel!!..
wij hadden rambo dekens voor al onze paarden, pff een rib uit mijn lijf en 10 jaar van mijn leven, en het erge was binnen het jaar een winkelhaak van voor tot achter. zelfs ons oudje kreeg hem stuk.

Hierna zijn we goedkopere dekens gaan kopen en dit gaat beter. meestal doe ik ze na 1 jaar weg of als ze nog goed zijn gaan ze een 2e jaar. Ik zoek ook vaak naar een outlet of een site waar je groot in kunt kopen zodat het goedkoper uitvalt. uitverkoop is ook altijd lekker!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:16

Ik koop dekens 2dehands (geen scheuren dan). Vlekken maken me niks uit. Na 1 x dragen op de wei is heel je deken al naar de mallemoten. Dus waarom geen goeie 2dehandse? ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:20

Ik gebruik een deken 2 jaar, van oktober tot april. Ik heb geen sloper. Ben erg tevreden over het omstreden niet goed waterdichte merk (N..A). Die gaan ook 2 jaar mee.

Ik was ze niet maar doe ze onder de hogedrukspuit. Blijven ze ook beter waterdicht.

Dus ik vind dat dekens niet superduur hoeven te zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 06:21

Ben ik dan de enige die echt jaren met dekens doet?

Ik was ze niet heb voornamelijk rambo, heb nog geen gaatje gevonden en ze zijn van 2007 en eentje van 2008.
Gaat ze dit seizoen ook niet wassen dus voor 2012 liggen ze weer klaar.

Weet niet wat goedkoper is?

@ Shirlyp jouw beredenering gaat ook niet op..goed passend zadel bestaat niet levenslang. Je moet zadel altijd controleren kost toch al gauw 45-60 euro per keer en dan hoor je eigenlijk zeker 1x per jaar te doen of om het jaar.
En een paard zal kwa bespiering veranderen en heb je een ander zadel nodig

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 06:55

Ik ben helemaal geen fan van Harry Horse spullen maar de regendekens heb ik al jaren en zijn nog steeds waterdicht en heeft hem ook 24/7 op..En kosten heel weinig..

GBoterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:31

Paardenhobby is sowieso duur, maar swinters dekens opleggen verhoogt het kosten plaatje aanzienelijk ja.... Vooral omdat de lieve mede paarden binnen no-time dekens aanflarden hebben gescheurd. Zo heb ik nu dan een nieuw deken gekocht en daar een oud regendeken boven op gelegd (regendek is van 2006, Harry's horse en nog steeds niet stuk, nooit gewassen) om het nieuwe dek te beschermen, en dat lijkt een goede oplossing. Blijft ook stuk schoner, dus wie weet zal dit winterdeken wel langer mee gaan dan 1 winter.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:43

tita schreef:

Ik was ze niet heb voornamelijk rambo, heb nog geen gaatje gevonden en ze zijn van 2007 en eentje van 2008.

@ Shirlyp jouw beredenering gaat ook niet op..goed passend zadel bestaat niet levenslang. Je moet zadel altijd controleren kost toch al gauw 45-60 euro per keer en dan hoor je eigenlijk zeker 1x per jaar te doen of om het jaar.

Mee eens met Tita, ik heb ook Horseware dekens voor de paarden en sommige dekens al meerder jaren in het gebruik. Ik had vroeger altijd de goedkopere dekens die maar 1 winter mee gingen, wilde niet aan de duurdere maar nu ik zelf zie dat ze meerdere jaren mee gaan is dat uiteindelijk dus goedkoper.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:18

Ik koop mijn Weatherbeeta dekens in Engeland. Daar zijn ze veel goedkoper dan in NL. In NL moet de tussenpersoon Ekkia er ook nog flink aan verdienen.
Vind de prijs/kwaliteit verhouding van WB goed.
De prijs van de Rambo Optimo is echt belachelijk hoog! Dan mogen er wel bijna gouden gespen aan zittten :')

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:27

randie schreef:
Ik koop vaak een nette tweedehands deken :) En dan gooi ik die na 2/3 jaar weg. Scheelt me waskosten. Ik heb hier op bokt een mooie winterdeken gekocht voor 17.50. Daar doet ze dan 2-3 jaar mee zonder proffessioneel wassen.. Ik kocht eerst altijd vrij dure dekens maar aan het wassen en reiningen betaal je ook klauwen met geld. Ik vind dit een veel handigere oplossing. En zo kom je er ook achter welke dekens fijn liggen en welke minder.

Niet wassen is in mijn ogen echt not done.
Ik weet uit ervaring hoeveel vet, vuil, zand en andere troep er in dekens gaat zitten. Lekker fris als je zo'n deken na een seizoen ergens liggen weer opdoet.
Ook met hogedrukspuit, tuinslang of weken in een tobbe is niet voldoende.
Af en toe goed wassen is pas behoud van je dekens :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:35

tita schreef:

Welnee. Ik heb over het algemeen allemaal Weatherbeeta dekens. Daar zijn exemplaren bij die al 5 of 6 seizoenen meegaan. Staldekens dan. Ze worden wel wat dunner na zoveel jaren en regelmatig wassen, maar ik repareer wat kapot is en dan kunnen ze weer een seizoen mee.

Heb nu een regendeken van WB, die heeft nu zijn vierde seizoen achter de rug. Begint nu wat te lekken mn bij de staartflap. Doe in de winter gewoon 2 (oude) ongevoerde regendekens over elkaar heen, dan kunnen ze nog een seizoen mee.

Heb wel het geluk dat mijn paarden geen slopers zijn. Heb nooit dat er gaten, scheuren of afgerukte singels aan.
Regelmatig wassen vind ik wel van essentieel belang :j

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:39

nadita met een hogedrukreiniger kun je je deken beter niet doen! dan heb je kans dat door de druk die erop komt de waterdichtheid eraf gaat! zou ik dus echt niet aanraden!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:47

lisch schreef:
nadita met een hogedrukreiniger kun je je deken beter niet doen! dan heb je kans dat door de druk die erop komt de waterdichtheid eraf gaat! zou ik dus echt niet aanraden!

Helemaal mee eens! Daarom zeg ik ook dat af en toe wassen beter is dan met bv hogedruk of helemaal niet wassen.
Ook door niet wassen worden de dekens minder. Denk maar aan vuil zoals zand wat in de deken komt. Dat beinvloed de waterdichtheid ook, daar kan de waterdichte laag van stuk gaan.
Dus ik ben zeker voor regelmatig wassen. Ik trek zelf tenslotte ook elke dag schone sokken en onderbroek aan. ;)