Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjors493 schreef:Ik vind dekens zo duur. Niet dat ik ze moet hebben ofzo, maar als je voor de gein in de gids kijkt van divoza. Een simple regendeken kost al zo 50/60euroDat vind ik toch best wel veel
![]()
Vinden jullie dat ook of juist niet??
InekeH87 schreef:Ik koop om de 2 a 3 jaar een nieuwe deken voor mijn merrie. De paarden waarmee ze buiten staat (en zij zelf) slopen behoorlijk, maar meestal kunnen we kleine scheuren etc. nog goed zelf repareren. Na het buitenseizoen worden de dekens door een bedrijf gewassen en volledig hersteld, dat kost me 25 euro. Doordat ik de dekens ieder jaar laat repareren kan ik veel langer door met de dekens. In aanschaf is een deken dan misschien duur, maar met goed onderhoud kan je er best lang mee.
senna21 schreef:Wat ik niet zo goed snap is wanneer men er geen probleem me heeft om veel geld en moeite te steken in een mooi passend zadel, maar niet voor een goed passende deken.
.
tita schreef:Ben ik dan de enige die echt jaren met dekens doet?
Ik was ze niet heb voornamelijk rambo, heb nog geen gaatje gevonden en ze zijn van 2007 en eentje van 2008.
Gaat ze dit seizoen ook niet wassen dus voor 2012 liggen ze weer klaar.
Weet niet wat goedkoper is?
@ Shirlyp jouw beredenering gaat ook niet op..goed passend zadel bestaat niet levenslang. Je moet zadel altijd controleren kost toch al gauw 45-60 euro per keer en dan hoor je eigenlijk zeker 1x per jaar te doen of om het jaar.
En een paard zal kwa bespiering veranderen en heb je een ander zadel nodig
randie schreef:Ik koop vaak een nette tweedehands dekenEn dan gooi ik die na 2/3 jaar weg. Scheelt me waskosten. Ik heb hier op bokt een mooie winterdeken gekocht voor 17.50. Daar doet ze dan 2-3 jaar mee zonder proffessioneel wassen.. Ik kocht eerst altijd vrij dure dekens maar aan het wassen en reiningen betaal je ook klauwen met geld. Ik vind dit een veel handigere oplossing. En zo kom je er ook achter welke dekens fijn liggen en welke minder.
tita schreef:Ben ik dan de enige die echt jaren met dekens doet?
Ik was ze niet heb voornamelijk rambo, heb nog geen gaatje gevonden en ze zijn van 2007 en eentje van 2008.
Gaat ze dit seizoen ook niet wassen dus voor 2012 liggen ze weer klaar.
Weet niet wat goedkoper is?
@ Shirlyp jouw beredenering gaat ook niet op..goed passend zadel bestaat niet levenslang. Je moet zadel altijd controleren kost toch al gauw 45-60 euro per keer en dan hoor je eigenlijk zeker 1x per jaar te doen of om het jaar.
En een paard zal kwa bespiering veranderen en heb je een ander zadel nodig
lisch schreef:nadita met een hogedrukreiniger kun je je deken beter niet doen! dan heb je kans dat door de druk die erop komt de waterdichtheid eraf gaat! zou ik dus echt niet aanraden!