[WN] Wat voor soort bit heb ik nodig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Re: Wat voor soort bit heb ik nodig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:54

Het is allee wel jammer, dat je niks aan neemt van anderen mensen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:03

superpony schreef:
En ik ben geen attractie om naar te kijken, dus dat boeit me na al die jaren nog steeds niet.

Ik denk dat dit nog is van de 'oude garde' paardenmensen, ik vind mezelf ook geen attractie en kijk naar wat degelijk is of in de aanbieding. Eerder had je niet te zeuren en reed je voor je paard en had jij maar te leren hoe je met zo'n dier omgaat. Ik heb les gehad van mensen die je gerust even uitscholden als je iets verkeerds deed dat echt niet kon, tegenwoordig hangen ze maar een slof aan het paard of een scherper bit ipv de ruiters aan te pakken. Kijk maar naar het nieuwe dressuur van tegenwoordig en naar mensen als de ts... je krijgt er gewoon plaats vervangende schaamte van.

Maar goed, ze woont in het magische koninkrijk 'Scheveningen' waar het verkeer erger is dan waar dan ook en magische elfjes vrolijk ronddansen.... ik krijg steeds meer het idee dat scheveningen een of andere slechte jaren 80 tekenfilm is, zoals he-man (By the power of grey skull I have the poweerrrr!!!) want wij snappen nou eenmaal niet hoe ernstig de zaken zijn in het magische rijk van Eternia.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:08

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:13

Wel een (buiten)bak dus, en paard staat (nog) niet in Scheveningen. Appart xD

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:16

Ik kom vaak genoeg in scheveningen, rij dr ook heel af en toe.
En dat komt omdat ik geen pessoa nodig heb om controle te houden, maar juist om los te laten.

Jij hebt dr geen flauw benul van dat t allemaal wel mee valt hoe druk en lastig het is.
Jij opent een topic waaruit blijkt dat jij je paard niet onder controle hebt en nog veel moet leren. Geeft niks, behalve dat je zelf lijkt te geloven geweldig te kunnen rijden.

Ik ben het niet vaak met direct met cassidy eens, nu wel.

Imo, moet je die grote eigendunk zo snel mogelijk laten varen en realiteits besef krijgen VOOR er ongelukken gebeuren of je paard geblesseerd raakt. Zoek hulp, je hebt het nodig.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:19

Oh, maar dat is dan helemaal mooi! Dan kan iemand uit dit topic wellicht(tegen betaling uiteraard, want anders hoef je niet te reageren) het paardje van TS maniertjes leren, zodat ze zelf niet meer met pessoa de weg op hoeft :-) 2 vliegen...

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:35

Sorry, ik moet 1 ding kwijt, wat ben jij een verschrikkelijk onbenullig kind :=
Je vraagt hier om welk bit je nodig hebt, mensen geven suggesties en zoeken de achterliggende
gedachte, vervolgens wil je niks aannemen.

Geloof nou maar, als jij je paard (haflinger, arabier, trekpaard, maakt niet uit) alleen in het drukke verkeer kan houden met een pessoa bit, ligt dat aan jou. Dan zul je daar toch echt aan moeten werken, zodat hij ook met een trensje de weg op kan.
Ik snap dat veel mensen er een bit in hangen voor de veiligheid (al houd niks een paard tegen als hij schrikt, maargoed), maar als je paard goed opgevoed is en jij goed genoeg kunt rijden, kun je nog zonder hoofdstel het drukke verkeer in.

En je kan iedereen nu fijn op zijn leeftijd en plaatjes in zijn profiel gaan zitten afkraken, maar zo te lezen ben jij degene die hier nog het meeste moet leren. :=

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:40

Maeve schreef:
Oh, maar dat is dan helemaal mooi! Dan kan iemand uit dit topic wellicht(tegen betaling uiteraard, want anders hoef je niet te reageren) het paardje van TS maniertjes leren, zodat ze zelf niet meer met pessoa de weg op hoeft :-) 2 vliegen...

:D wil het best doen maar zal niet goedkoop zijn gezien ik uit een boeren gehuchtje moet komen ver van de drukke wereld :D
eigenlijk niet fair om dit te zeggen gezien het kinderachtig is maar goed het brand al een 10 min :o

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:43

rommulus schreef:
Maeve schreef:

:D wil het best doen maar zal niet goedkoop zijn gezien ik uit een boeren gehuchtje moet komen ver van de drukke wereld :D
eigenlijk niet fair om dit te zeggen gezien het kinderachtig is maar goed het brand al een 10 min :o

Ik begrijp het, mag best :(:) je haalt het niveau van dit topic er iig niet mee naar beneden :o

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:25

Tjonge, het is wat, daarnet het hele topic doorgelezen en nu de link "tegen betaling je eigenwijze paard laten her-opvoeden" bekeken. Het moet werkelijk niet gekker worden. TS schaam je voor je onbeschofte reacties en gelieg. Hulde aan de mensen die gratis goede tips geven.
Natuurlijk kies je zelf wat voor bitten en toestanden je gebruikt maar je vraagt hier om tips. Dan hoef je ze niet op te volgen, uiteindelijk kies jij hoe je omgaat met je paard. maar je kan op zijn minst respectvol reageren. Hier geldt je krijgt wat je geeft.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:49

Benfan schreef:
superpony schreef:
En ik ben geen attractie om naar te kijken, dus dat boeit me na al die jaren nog steeds niet.

Ik denk dat dit nog is van de 'oude garde' paardenmensen, ik vind mezelf ook geen attractie en kijk naar wat degelijk is of in de aanbieding. Eerder had je niet te zeuren en reed je voor je paard en had jij maar te leren hoe je met zo'n dier omgaat. Ik heb les gehad van mensen die je gerust even uitscholden als je iets verkeerds deed dat echt niet kon, tegenwoordig hangen ze maar een slof aan het paard of een scherper bit ipv de ruiters aan te pakken. Kijk maar naar het nieuwe dressuur van tegenwoordig en naar mensen als de ts... je krijgt er gewoon plaats vervangende schaamte van.

Maar goed, ze woont in het magische koninkrijk 'Scheveningen' waar het verkeer erger is dan waar dan ook en magische elfjes vrolijk ronddansen.... ik krijg steeds meer het idee dat scheveningen een of andere slechte jaren 80 tekenfilm is, zoals he-man (By the power of grey skull I have the poweerrrr!!!) want wij snappen nou eenmaal niet hoe ernstig de zaken zijn in het magische rijk van Eternia.

Ik geef al jaren les en als mensen zelf nog beginnend zijn zeg ik altijd; Jij leert rijden, maar moet nu ook je eigen paard trainen. Maar dat is niet erg en leer je veel van. Ik leg altijd uit waarom het zo belangrijk is dat het paard goed gereden wordt als je erop wilt zitten.
( mijn klanten zitten ook niet op bokt, die hebben les en trainen, want ik zeg altijd veel km's maken!!!! )

Ik geef inderdaad niet zoveel om setjes en uiterlijk. Ik heb heel goed spul, maar wel saai. Gaat al jaren mee en koop pas wat als iets stuk is. Heb ik 1 kapote teugel, koop ik set erbij en bewaar eentje, dan heb je reserve.
Alles wordt gekocht naar kwaliteit en wat goed is voor de paardjes. Zelfs onze shet heeft goede spullen.

Vroeger had ik goed les, maar hoefde echt niet: ja maar te zeggen, dat mocht gewoon niet. We mochten het wel zeggen als iets niet lukt of vragen wat de instructrice bedoelde, maar alles met respect. Kijk ik nu naar manegelessen zie ik veel gebler van instructie en leerlingen. Bij problemen wordt er een scherper bit in gehangen. Ik zie amper ooit mensen hun paard nog goed voorwaarts neerwaarts losrijden. Alles komt de bak in en wordt in een krul getrokken met scherp bit, bijzets en handen lekker vastzetten. Maar de osteopaten varen er wel bij, die hebben meer dan genoeg werk denk ik.

Als ik met mijn goed opgevoedde pony's bezig ben wordt er altijd gezegd; ja, maar jij hebt van die brave pony's. Yeah right. Dat heeft ook tijd gekost en ik leer nog steeds met mijn 37 jaar jong en 32 jaar rijervaring ( in les dan, reed daarvoor al )

Ik geef juist les omdat ik van paarden houd en ik vind het heel erg en zonde als ik soms topics lees waar mensen lekker van achter de pc zo durven te reageren. Misschien vindt niet iedereen mij altijd aardig, want ik zeg ook alles in iemands gezicht en niet achter mensen hun rug etc. Ik kom dan ook uit de tijd van geen pc's of smsjes.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:05

robesh schreef:
@shahazai uhhh nee snelweg is hier ver te zoeken .Zeker nooit op Scheveningen geweest?? Weinig huizen hebben hier een oprijlaan. Zegt al weer iets dat je niet weet waarover je het hebt.Situatie is absoluut niet te vergelijken met die van jullie.

Het was als voorbeeld bedoeld meid, omdat jij zegt dat je alleen maar door druk verkeer kan daar op het geweldige scheveningen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:44

Moderatoropmerking:
Door het negeren van de modopmerking, en het grimmige verloop van dit topic, gaat dit op slot.