Op medisch advies bitloos rijden en dan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:28

ik vraag me eigenlijk ook af als ik zo het paardje zie dan heeft die niet eens een afwijking,vraag me ook af wat ts hier mee wilt berijken.en er zijn genoeg da die gewoon wat zeggen.lijkt me dat er voor iedere mond die niks afwijkends heeft(zo als ts zegt)gewoon een passend soort bit te vinden is.en heeft hij wel een afwijking aan zijn mond dan zal hij toch niet goed gekeurd worden.en nu al dekkingen uit delen nou nou zeg wat ben jij verstandig hij is nog niet eens uit gegroeid kijk eerst eens wat hij gaat doen kwa bouw en dan kun je kijken of het wat is voor te dekken/en of die ggk is bij het stamboek.zo wie zo denk ik niet dat dit een volwassen man is kijk maar eens in het profiel

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:31

De enigste met waanideeën zijn niet wij...
Op aantal vragen geef je gewoon geen antwoord.
Mijn Nederlands is slecht en ik gebruik te veel punten...........
Dat van jou is belabberd en van interpunctie en hoofdletters heb je nog nooit gehoord.
Op bokt is een poging tot ABN toch wel gewenst.

Als je nou eens een fatsoenlijk stukje met correcte informatie zou geven,
zoals bijvoorbeeld wat het lieve dier mankeerd, dan is dat wel zo praktisch.
Met jouw manier van schrijven lok je dit soort topics zelf uit.

Ik ga bakje kippesoep eten... met ballen....

Wijs mens, zou paard laten uitgroeien, lekker jong laten zijn en dan eens kijken hoe het eruit ziet.

Voor de rest van de lezers..
djuulsie schreef:
Als een kwpner en een shet het kan hebben, is het toch aangeboren? Hoe komt hij er anders aan dan?

Iets wat aangeboren is hoeft niet erfelijk te zijn.
Terwijl een embryo ontwikkelt kan er al iets mis gaan wat niet erfelijk is, bv als moeder dier in contact komt met chemische stoffen,
waardoor uiteindelijk veulen afwijking heeft.
Of dat een paard met een hoefje precies op zijn kaaklijn ligt en daar een deukje ontstaat.
En sommige afwijkingen zijn gewoon een foutje in het proces van ontwikkeling.
Het is pas erfelijk als het iets is wat het dier van zijn vader en of moeder heeft mee gekregen en ook
eventueel weer aan zijn nakomelingen zou kunnen geven.

Je hebt dus aangeboren en erfelijk, maar ook aangeboren en niet erfelijk, maar ook nog erfelijk en niet aangeboren (maar dus later ontstaan)
en dan nog niet erfelijk en niet aangeboren (dus bv met been in molshoop gerend en been gebroken).
Er is overigens nog een hele berg aandoeningen waarbij nog niet bewezen is dat het erfelijke afwijkingen zijn, maar wel het vermoeden bestaat dat...

little_birdy

Re: Op medisch advies bitloos rijden en dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:41

ik wil graag een dekking van jou henggst wilen reserveeren hoeveel kosd daat?
het iis vooor eeen shetlandeer merry vaan net 2 jaaar,
daat moet weel paasen tog want hijs noog niet uitgegreoid

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:00

Waarom sommige antwoord zijn hier niet van toepassing

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:04

en ik heb helemaal niet gezegd dat ik hem nu al terdekking aanbied alleen dat hij afspraakjes heeft en dat wil niet zegegn dat hij dit jaar al ter dekking word aangeboden

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:06

maar je hebt nu al afspraken staan voor als hij dan ouder is wie zegt dat hij uit groeit tot een mooie en geschikte hengst beetj raar als je nu al afspraken maakt.komt niet echt profecioneel over
Roadrunner01 schreef:
en ik heb helemaal niet gezegd dat ik hem nu al terdekking aanbied alleen dat hij afspraakjes heeft en dat wil niet zegegn dat hij dit jaar al ter dekking word aangeboden

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:11

meschien voor jouw niet en hij heeft afspraakjes staan maar die mensen hebbn mijn zelf gevraagt of mogelijk is als hij er klaar voor is om te dekken of hij merrie kon dekken :P :j

keona schreef:
maar je hebt nu al afspraken staan voor als hij dan ouder is wie zegt dat hij uit groeit tot een mooie en geschikte hengst beetj raar als je nu al afspraken maakt.komt niet echt profecioneel over
Roadrunner01 schreef:

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:17

Wat een geinig vermaak? Ik vind het toch best grappig hoe sommige hier nog serieus reageren. Maar helemaal hoe hij steeds een schepje er bovenop doet. Wat een banketstaaf-verhaal zeg, als hij het nou geloofwaardig had gehouden dan had dit veel verder kunnen gaan. Maar goed! Naja, vakantie is bijna over. Dan wordend dit soort dingen ook wel minder. En toch jeuken mijn handen om dingen te zeggen als 'mwhaha!!! goedgekeurd.. echt niet kan niet bulshit" Maar ik hou me wel even in dit keer. :')

En ben ik nou de enige die op de foto's ging zoeken naar een koker?

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:19

je zal vast de helft maar gelezen hebben :+

Benfan schreef:
Wat een geinig vermaak? Ik vind het toch best grappig hoe sommige hier nog serieus reageren. Maar helemaal hoe hij steeds een schepje er bovenop doet. Wat een banketstaaf-verhaal zeg, als hij het nou geloofwaardig had gehouden dan had dit veel verder kunnen gaan. Maar goed! Naja, vakantie is bijna over. Dan wordend dit soort dingen ook wel minder. En toch jeuken mijn handen om dingen te zeggen als 'mwhaha!!! goedgekeurd.. echt niet kan niet bulshit" Maar ik hou me wel even in dit keer. :')

En ben ik nou de enige die op de foto's ging zoeken naar een koker?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:24

gein! ik heb een reactie :D Ik had juist alles gelezen, met een kopje thee en wat koek :D en dan was ik van plan een film te kijken.

Hey! kan ie vliegen!! ik zoek een vliegend paard met roze glitters voor mijn cyber-manege :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:25

kijk ook in het profiel van ts bij onderschrift lijkt me niet dat een man van 44jr dit schrijft.ook kan ik geen koker zien op de foto maar misschien zie je dat net niet door het linker achter been dat wat naar voor staat.toch vind ik het een heel grappig topic

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:27

ben je uit op date of zo :p

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:27

Ja hij is leuk he! ik ben benieuwd of er al een veulen word geboren vanavond. Gaat allemaal zo vlot! Doet me denken aan die (sorry voor de fans) Ranzig slechte boeken van Twillight (zelfde schrijfstijl) waarin een kindje werd geboren? Vraag me af wie de keizersnede uitvoert. Wie weet ook zijn paard!

whahaha.. een date! god wat een schatting ventje.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:29

Even een gastslotje voor overleg.
Bij deze.

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:30

Benfan schreef:
Ja hij is leuk he! ik ben benieuwd of er al een veulen word geboren vanavond. Gaat allemaal zo vlot! Doet me denken aan die (sorry voor de fans) Ranzig slechte boeken van Twillight (zelfde schrijfstijl) waarin een kindje werd geboren? Vraag me af wie de keizersnede uitvoert. Wie weet ook zijn paard!

whahaha.. een date! god wat een schatting ventje.

_/-\o_ _/-\o_

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:30

Heb je eigenlijk al een bitloos hoofdstel ondertussen?
Dat was in principe eigenlijk de vraag van het topic :D

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:31

Coby schreef:
Even een gastslotje voor overleg.

:+ waarom sommige stellen vragen heir die niet van toepassing zijn waarom zou ik daar op ingaan ik haal geen ouw kjoei uitslot maar rest weer wel wat gezellig forum hier :brr: :brr: