Dat geldt niet alleen voor Massimo maar voor elk zadel ook met normale kussens. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat geldt niet alleen voor Massimo maar voor elk zadel ook met normale kussens. 
!
Hij moet speciaal op bestelling gemaakt worden en dat duurt 6 tot 8 weken.Prisjee91 schreef:Ik weet niet of het al genoemd is, maar wat denk je van een WoW?
Je kan 17" kussens nemen (voor je paard dus) en een 18" zitting (voor jouw achterwerk). Ideaal.
Prisjee91 schreef:Ik weet niet of het al genoemd is, maar wat denk je van een WoW?
Je kan 17" kussens nemen (voor je paard dus) en een 18" zitting (voor jouw achterwerk). Ideaal.
Vaniela schreef:Prisjee91 schreef:Ik weet niet of het al genoemd is, maar wat denk je van een WoW?
Als je dit doet, word de druk achterin het zadel dan niet te groot? Lijkt mij dat er het gewicht van de ruiter dan niet goed verdeeld gaat worden en grotendeels achterin het zadel (en dus op t zwakste deel van de rug van het paard) terecht komt.
Prisjee91 schreef:Hoe dit 100% zit kan ik niet precies vertellen, ik weet alleen dat het vaker wordt gedaan. Het beste daarvoor kan je beter een fitter een mail sturen of even bellen. Maar voor zover ik weet, kan dat gewoon gedaan worden. Scheelt natuurlijk dat je het lucht bij de WoW kan aanpassen, wellicht heeft dat er wat mee te maken (betere druk verdeling?).
Vaniela schreef:Prisjee91 schreef:Hoe dit 100% zit kan ik niet precies vertellen, ik weet alleen dat het vaker wordt gedaan. Het beste daarvoor kan je beter een fitter een mail sturen of even bellen. Maar voor zover ik weet, kan dat gewoon gedaan worden. Scheelt natuurlijk dat je het lucht bij de WoW kan aanpassen, wellicht heeft dat er wat mee te maken (betere druk verdeling?).
Ja daar zou het wel aan kunnen liggen, hoewel ik me dan afvraag hoe het met de traditionelere zadels zou werken! Mij is als stelregel verteld dat je zowiezo nooit een groter verschil dan een halve inchmaat moet krijgen tussen kussens en zitting.
vers van de fabriek.
Deze editie is toch iets meer richting dressuur dan die versie die ik te leen had. Was wel weer even wennen.

hahahaha 

)
Ze blijven doorontwikkelen.