[WN] showzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:36

Diamond C is geen slecht merk nee. Net als Continental, Tex Tan, Deuber, Circle Y, Crates, Billy Cook, Big Horn (hellluuuppp zal vast wel een paard merken vergeten :D ). Dat zijn merken die ook 2e hands vrij goed verkocht worden en hun prijs redelijk behouden.
Nog wel even de opmerking: zelfs bij deze merken altijd opletten als je 2e hands koop dat de boom recht is. Is vrij simpel te zien op een foto van de voorkant of achterkant waarbij je over het zadel kan kijken. Als het daar niet allemaal in lijn staat, kans groot dat ie scheef is. Dus concho's die gelijk hoog zitten, flair aan de voorkant beide gelijk, cantle gelijk ten opzichte van de horn enz enz enz. En denk erom er zijn slimmer verkopers die je dus een foto net iets scheef van voren zullen sturen, daarop is dat niet te checken.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 07:55

DubbelFun

Re: showzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:25

Op zich niet verkeerd, maar wacht op betere fotoos. Recht van voren o.a. en de lengte vragen.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:42

dit zadel bied ik te koop aan. montiej, ik zit behoorlijk in de buurt en wil best komen passen. de boom is recht, heb het zadel zelf net helemaal laten controleren. Maar ik rijd endurance, en vind western heel interessant, maar de zadels zijn voor mij voor dagelijks gebruik te zwaar. Mijn podium was verkeerd aangemeten, en daarom heb ik dit zadel aangekocht en laten passen.
de lengte is een krappe 64 cm ( iets minder) en dat is van voor tot achter.
ruimte tussen de concho's is ongeveer 21 cm,

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 08:44

nameless het gaat er ook niet omdat die van jou is en ik het niet vertrouw, maar omdat ik er gewoonweg te weinig verstand van heb vraag ik met elk zadel hier de meningen, voordat ik wel iets verkeerds koop(wat ik al gedaan heb en nu met een verkeerd zadel zit). Bedoel je dat je wel bij mij wil komen om te passen?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:03

montiej schreef:
diamond c made in calafornia

Iets meer informatie nu... maar is dit een goed zadel?

Ik heb een diamond C, heel fijn zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:00

Komt voor alsof de dames hier allemaal een zadel van 6000 ballen onder hun kont hebben liggen.
Diamond C is in mijn ogen gewoon een goed zadel waar je een goede tijd mee vooruit kan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:19

Snoompje schreef:
Komt voor alsof de dames hier allemaal een zadel van 6000 ballen onder hun kont hebben liggen..

Waarop baseer je deze imo ongefundeerde uitspraak ??

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 20:22

Heb het zadel gepast en deze lag gelukkig niet op de schoft. van het weekend even mijn instructeur laten kijken, en hopen dat ik nu een keer geluk heb en wel een passend zadel heb

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:25

een goed zadel heeft niks met de prijs temaken(op de kartonnen zadelmarkt zadels na dan) het moet gewoon 'n goede pasvorm hebben.
Je kan nog 'n zadel van 6000 euro hebben, als 't niet past. is het slecht voor de rug, klaar.
als een tweedehandszadel van 500 euro super past, is 't toch goed. (ik heb -met wat geluk- een heel mooi billycook zadel gekocht voor 500 euro)
Natuurlijk wel 'n goed zadel, ik ben ook van mening dat de kartonnen zadelmarkt zadeltjes hooguit als decoratie gebruikt mogen worden maargoed..

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:47

montiej: ik hoop echt voor je dat het helemaal goed ligt, het is echt een heel fijn zadel, en het doet me best pijn om het weg te moeten doen.
je hebt een superleuk paard, dus zorgen dat het goed past is meest belangrijk. ik hoor het zondag wel van je

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 20:55

Ja ben er ook echt blij mee en hoop zo dat chantal hem ook goed vind passen! ik heb nog niks van haar gehoord. anders bel ik haar morgen nog even een keer als ik morgen later in de middag nog steeds niks heb gehoord

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 20:55

Ik heb inkiepinkie een bericht gestuurd dat was toch diegene waar je het over had toch?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:07

Snoompje schreef:
Komt voor alsof de dames hier allemaal een zadel van 6000 ballen onder hun kont hebben liggen.
Diamond C is in mijn ogen gewoon een goed zadel waar je een goede tijd mee vooruit kan.

Als eerste dat mochten mijn paarden willen, aangezien ik er 5 heb. Op 1 na hebben ze allemaal een 2e handsje, en bij die ene had ik dat ook graag gewild maar die had een wat te afwijkende rug. Ten 2e hoe kom je erop dat wij Diamond C afkraken???? Ik zeg toch dat het geen slecht zadel is! Ik ben alleen voorzichtig met de uitspraken van goed. Goed is in mijn ogen alleen maar een zadel wat past. En of dat nou een Diamond C is of een Equiflex is mij om het even. En goed is een zadel wat recht en heel is, met een kromme, scheve of gebroken boom ben je ook nergens.

Montiej ik duim voor je dat het zadel goed bevonden wordt door je instructrice.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:29

rina schreef:
Snoompje schreef:

Als eerste dat mochten mijn paarden willen, aangezien ik er 5 heb.

Wat maakt het je paard nou uit hoeveel je voor een zadel hebt betaald? Passend zadel = passend zadel, zoals je zelf verder ook aangeeft in de rest van je post. Maar dit staat haaks op het vervolg van je bericht.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:34

Wat nou haaks???? Volgens mij heb jij het topic niet helemaal gelezen. Dan had je nl ook mijn andere bericht gezien dat ik me dood heb lopen zoeken naar passende zadels.
Dat eerste sloeg op jou "Komt mij voor dat de dames hier allemaal een zadel van 6000 ballen onder de kont hebben". Nou aangezien ik er 5 heb, zou dat 5X 6000 euro zijn. Omdat geen van de paarden een zadel kunnen delen, omdat hun ruggen allemaal verschillend zijn zoals ik al in mijn eerste bericht al aangaf.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:14

Zoals ik het lees staat er in het gequote berichtj dat je paarden mochten willen dat er zadels van 6000 euro op liggen, terwijl je zelf zegt dat het niet uitmaakt of een zadel 6000 euro kost: een zadel moet passen. Dat bedoel ik met dat het haaks staat op wat je verder zegt. Een tweehands zadel wat geen 6000 euro kost kan ook perfect passen zoals je aangeeft (en zoals ik zelf ook goed weet). En passen is het belangrijkste.

Maar goed, misschien miscommunicatie of niet goed verwoord. Doet er verder ook niet toe.

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:49

Het montiej, ken je de site kapaza ?
Daar heb mijn westernzadel gekocht, ben der heel content mee !

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:45

Net bij chantal geweest en het zadel past toch niet |( maar een zadel van haar geprobeerd en die past wel :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:46

Mooi zo :) Valt die ook nog binnen je budget?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:57

Áls die al te koop is ??
Zo niet dan kun je iig daar de maten en evt een serienummer van noteren en op zoek gaan naar dezelfde.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 10:41

Ja hij is te koop. valt net buiten mijn budget maar daar viel nog over te praten dus dat is wel mooi

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 18:09

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:33

Welke van de 2 ??

Het eerste (show)zadel ziet er heel nep uit. Er wordt geen merk genoemd en enkele dingen duiden op 'goedkoop'.
De 2e is idd een Hilason, wat geen 'goed merk' is zoals er wordt gezegd, maar een goedkope variant op de duurdere/bekende merken.
Dit zadel wordt geadverteert als boomloos, maar is niet erg flexibel en moet daardoor nog gewoon goed passen.