Daan_Ordeal schreef:Oh haha is dat hetIk heb nog niet zo veel ervaring met deze zadels
Ach... zo leer je ook weer wat bij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_bella_ schreef:Frustratie!
mijn wow is op dit moment helemaal niet WOW! Mijn origineel zadelfitter belt niet terug, mailt niet terug, reageert gewoon niet. Ik kan niet meer met mijn wow rijden omdat mijn paard te heftig reageert tegen zijn zadel.
Nog erger, ik weet wel dat deze fitter heeft in de laatste tijd nieuw zadels aangemeten voor nieuw klanten.
_bella_ schreef:Ik denk dat ie een groter headplate nodig heeft. er zit nu een 0 in.
In eerste instantie was mijn zadel ook niet goed. Toen hetzelfde, niet terug bellen/mailen. Eindelijk heb ik toch een afspraak met zadelmaker weten te krijgen en alles goed aangepast. Ik blij, paard blij.
Sinsdien is m'n paard flink aan het trainen, dus ik denk misschien is het een idee om zadelmaker te laten komen voor dat paard chagrijnig wordt. bellen/mailen....geen antwoord….paard steeds meer spieren over zijn rug...mailen...paard begint te happen met aansingelen...mailen...paard begint te huppelen en af en toe een klein bokjen en hij begint heftig te reageren waneer hij in de rechter galop springt. OK dan, stopen met zadel en alleen longeren voor een week, paard doet het prima. geen stap verkeerd.
En nu wil ik gewoon doorgaan met hem, maar ik durf niet met dit zadel en zadelpasser antwoordt nog steeds niet.
kleinvosje schreef:Ik heb gisterenavond op de WOW van een cursusgenootje gezeten, maar om eerlijk te zijn was ik er niet helemaal kapot van. Ik had vooral lest van de plaats waar de beugelriemen aan het zadel gemaakt zijn, dat was echt een dikke bobbel die in mijn bovenbenen duwde. Ik had ook het gevoel dat ik voorover werd geduwd door het zadel. De zitting vond ik wel fijn zacht, maar toch is dat voor mij geen aanleiding om over te stappen. Ik hou het wel gewoon bij mijn Kieffer!
_bella_ schreef:Ik denk dat ie een groter headplate nodig heeft. er zit nu een 0 in.
In eerste instantie was mijn zadel ook niet goed. Toen hetzelfde, niet terug bellen/mailen. Eindelijk heb ik toch een afspraak met zadelmaker weten te krijgen en alles goed aangepast. Ik blij, paard blij.
Sinsdien is m'n paard flink aan het trainen, dus ik denk misschien is het een idee om zadelmaker te laten komen voor dat paard chagrijnig wordt. bellen/mailen....geen antwoord….paard steeds meer spieren over zijn rug...mailen...paard begint te happen met aansingelen...mailen...paard begint te huppelen en af en toe een klein bokjen en hij begint heftig te reageren waneer hij in de rechter galop springt. OK dan, stopen met zadel en alleen longeren voor een week, paard doet het prima. geen stap verkeerd.
En nu wil ik gewoon doorgaan met hem, maar ik durf niet met dit zadel en zadelpasser antwoordt nog steeds niet.
Seven schreef:Ik zou ook niet door gereden zijn als mn paard zo duidelijk aangaf dat t niet goed was maar dat is nu eenmaal zo, ik zou nogmaals bellen en emailen, op de mail en voicemail een ultimatum opstellen wanneer de fitter kan reageren volgt er geen reactie andere fitter vragen te kijken allees op pappier zetten en weer naar de andere fitter sturen.
Dan heb je alles volgens het boekje gedaan als je nu een ander vraagd zonder de fitter nog een laatste kans te geven kun je daarin weer problemen krijgen
Ankie_Boris schreef:Had het al een keer gevraagd, maar nog geen antwoord op gekregenKun je de singelstoten zelf aanpassen of is dat iets voor de fitter? Zoals op dat plaatje te zien, kan ik mijn zweetbladen niet 'optillen' zeg maar. Ik heb de giant high zweetbladen...
Kaspar schreef:Ankie_Boris schreef:Had het al een keer gevraagd, maar nog geen antwoord op gekregenKun je de singelstoten zelf aanpassen of is dat iets voor de fitter? Zoals op dat plaatje te zien, kan ik mijn zweetbladen niet 'optillen' zeg maar. Ik heb de giant high zweetbladen...
Ja hoor, een groot deel kun je heel makkelijk zelf aanpassen. Wat wil je precies veranderen?