Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:37

ik hoop het wel maar heb op de site nmiet gelezen dat het eraf kan
anderzijds doet een mes of een schaar ook wonderen n:)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:54

Zijn dit soort zadeltjes er dan niet van een ander merk, en dan ook tegen een leuke prijs? Eventueel 2e hands?
Ik heb een B merk zadel voor m'n Fries. Eerste en Kentaur gehad nu een Chamberlaine deze bevallen prima.
Als ik het over kon doen weet ik niet wat ik had gekocht. Waarschijnlijk het zelfde zadel :)
Nu ook een Barefoot voor de buitenritten, bevalt geweldig, lekker zacht en de kwaliteit is goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:58

Nu ook, als ik naar de foto's kijk denk ik; dat zijn best leuke zadeltjes! Ik vind vooral die bi-color zadels erg mooi en niet duur. Maar ik kreeg het zadel thuis en het leek er helemaal niet op! Het is wel verleidelijk maar dan moet je heeeeeeeeeel hard hopen dat je een beter exemplaar hebt en geen maandagochtend/vrijdagmiddag exemplaar.

Deze zadels worden in China of Pakistan gemaakt en hebben standaard maten en er gaat ook wel eens wat fout of scheef zitten tijdens het fabriceren.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:59

oei dat is niet fijn nee

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:25

Oei, wat had je gedaan dan Zinia? Ik bedoel toen het zadel binnen was gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:30

Janine001 schreef:
Oei, wat had je gedaan dan Zinia? Ik bedoel toen het zadel binnen was gekomen?

Het leer was slecht afgewerkt, je kon het zadel als het ware dubbelvouwen, vulling was niet van wol en kwam er her en der tussenuit piepen, naden waren slecht gestikt. En hij lag slecht op mijn paard. Heb meteen laten weten dat ik hem terug zou sturen. Dat kon gelukkig ook. Ze zien er van een afstandje en op de foto leuk uit, maar ik was erg teleurgesteld toen ik het in handen had :( Of de boom scheef was weet ik niet maar het is geen degelijke kwaliteit.
Misschien dat het op sommige paarden/pony's wel goed ligt en er betere exemplaren tussen zitten. Dat kan :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:18

Ik heb een Interhippique zadel voor het springen, ligt als een huis op mijn pony, ligt nu alweer een aantal maanden in de kast, maar van de zomer heb ik er elke week mee gecrossed en buitengereden. Ik was een kieffer gewent toen ik deze kreeg, en ik vind m gewoon goed zitten! Beter dan de kieffer die ik voorheen voor het springen gebruikte.
Ik heb dit zadel: http://www.interhippique.nl/webyep-syst ... g&ALTETXT=
Afbeelding

Zadel is verkleurd bij de beugelriemen, en de singelstoten waren wat stug in het begin, maar voor die prijs, ben ik er nu al 2 jaar lang gelukkig mee! Hoofdstelletje heeft de pony helaas kapotgetrokken..

Ik ben er destijds heen gegaan met het zadel dat toen op de pony lag (ook een vhz) we hebben toen samen alle maten nagemeten, en ze heeft me toen eerlijk gezegt dat het zadel dat ik in mijn gedachten had wss niet zou passen.

Ik ben er verder dus nog steeds heel tevreden over :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:19

ahh kijk dit soort info moeten we hebben
hoe groot is jouw pony en welke maat licht erop
'?

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:14

xShanty zouden wij ook een foto mogen van de plekken bij de beugelriemen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :o

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:33

Ik zal morgen even kijken naar de boommaat en een foto nemen van de plekken bij de beugelriemen, zal je wel van schrikken, die zijn echt rood. Maar ik heb wel het vermoeden dat ik in het verleden heel onrustig ben geweest met mijn benen, ook mijn euroriding zadel heeft slijtage, echter hebben de beugels daar altijd onder het zadelblad gezeten. Het zadel is op de foto die ik eerder liet zien nog zonder slijtage (zie ik net)
dit is het zadel afgelopen zomer: http://img46.imageshack.us/img46/3936/6 ... defoto.jpg

Zo uit mijn hoofd, pony is 1.55m en is denk dat het een maat 32/33 boom is ? Ze heeft nu iig een medium boom in haar euroriding zitten.

Maar zoals ik al zei, ik heb er deze zomer echt intensief mee gecrosst en gesprongen, en zal morgen even proberen het zadel uit het stof te halen en foto's te maken van de slijtage :j

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:23

Oke xShanty ik zou de foto af wachten.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:16

De foto's nadat ik het zadel even schoon heb gemaakt met leerdressing, de slijtage was minder dan ik dacht :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:53

wouw ziet er indd nog goed uit :)

laurenphw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:55

Zinia schreef:
Lauren1997 schreef:
Ik denk dat een Interhippique zadeltje best kan.
Natuurlijk, kwalitatief is zo'n zadel natuurlijk bagger, en zal je er zeker geen jaren oid. mee doen. En o zo lekker zal het ook niet zitten..
Maar als het enkel voor af en toe is en het ligt supergoed op je pony, waarom niet?
Als je het maar goed door een deskundige zadelmaker laat nakijken (nadat je het gekocht hebt, ook regelmatig de zadelmaker terug laten komen).
Als het niet past, kan je het zadel gewoon binnen 8 dagen teruggeven en het volledige aankoopbedrag terugkrijgen (zie ik net op de site).

Zelf zou ik echter voor bijv. een 2ehands Wintec oid. gaan, is kwalitatief veel beter en 2ehands dezelfde prijsklasse.
Of een boomloos Barefoot zadel ofzo, is wel wat duurder en je moet ook wel erg aan boomloos wennen.. Ook hoorde ik dat het niet zo goed is voor lange afstandsritten, i.v.m. de rug v.h. paard? Maar weet niet of je dat ook echt van plan bent?

Wil ik nog iets aan toevoegen; je moet bij IH binnen 2 dagen, liefst 24uur laten weten dat je het zadel wilt retourneren. Dat kan per mail. En dan moet je hem binnen 8 dagen terugsturen en je krijgt idd netjes je geld terug.

Is een boomlooszadel niet goed voor lange afstandsritten? Ik heb een Barefoot-zadel, een 2e handse. Ik heb hem juist gekocht voor de lange afstandsritten eigenlijk.
Maar nog geen lange afstanden mee gemaakt trouwens.

Nou, iemand die ik ken had zo'n testzadel genomen, om te kijken of het goed lag e.d. (wat uiteindelijk niet zo was, overigens).
Toen kwam er een zadelmaker om te kijken en die zei dat het zadel niet gescihkt was voor lange afstandsritten (natuurlijk 1xtje, okee, maar regelmatig echt lange ritten), i.v.m. drukverdeling. Opzich is het natuurlijk best goed, maar ik denk toch niet te vergelijken met een boomzadel..

Maar heb er zelf geen ervaring mee! Heb het alleen gehoord.

dewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:56

mijn verzorg pony heeft ook zo een zadel en die is ook nog niet zo erg versleten en we gebruiken het zadel dagelijks

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:15

Wauw het zadel ziet er goed uit! Ben nu toch wel erg aan het twijfelen! Wil het zadel eigenlijks wel, alleen sommige zijn er niet tevreden mee.... Weet nog niet wat ik doe. Het zadel van xShanty ziet er nog heel goed uit!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:24

nu een mail terug gehad van ze past niet op smalle pony's balen :(

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:55

Ik heb zelf ook een ih zadel. Ik had mijn oude zadel mee genomen voor de boom maat.
Het zadel ligt prima totaal geen problemen en hij ziet er ook nog super goed uit maar ik rij er dan 2x per week mee ongeveer dus dat is niet intensief ik heb zelf deze:
http://www.interhippique.nl/webyep-system/program/image-detail.php?DETAIL=3-13-im-Plaatje0001_jpg-7536.jpg&ALTETXT=

Alleen dan niet met zwart maar bruin/lichtbruin maar die is uit de collectie geloof ik.
Ik heb nog geen foto zal is kijken of ik die morgen kan makern

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:39

Relien mag ik misschien ook een foto van de plekken bij de beugels of waar een beetje slijtage zit? En hoelang heb je het zadel al?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:45

Ik heb ook een interhippique zadeltje.
Dit is gewoon tijdelijk, ik spaar voor een goede tweedehands a merk.
Maar ik ben er zeer tevreden mee! Ik heb hem pas 3 maanden, en ik rijd ongeveer 2 a 3 keer per week.

Afbeelding

Zo zag hij er ongeveer een weekje geleden uit.
Ik heb een draver van 1.63 en het zadel is een 17,5'' met smalle/medium boom!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:21

CCCCC ligt het zadel goed? En waarom heb je een bontje onder het zadel, heeft dit redenen van het zadel?

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:08

Wilde hier eerst ook een zadel aanschaffen, maar zag hier uiteindelijk vanaf.
Vriendin van mij heeft zadel van InterHippique, lag binnen 8 maanden niet meer lekker en ondanks dat het goed onderhouden was, zaten er echt al veel onnodige beschadigingen aan, die bij 'gewoon' leer niet kunnen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:44

Ik weet bijna zeker dat ik dit zadel niet meer ga kopen, aangezien er zoveel negatieve reacties zijn. Ga voor een beter kwaliteit zadel alleen 2de hands.

hippique202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:28

Tyrcanol schreef:
Ik ben voor mijn ponies opzoek naar een simpel zadeltje voor buitenritjes, aangezien ik liever niet met mijn prestige door de modder ga ..

nu kreeg ik deze link door, als de kwaliteit slecht is maakt me dat absoluut niets uit, kan ook niet anders voor die prijs. Het gaat mij er om dat het niet schadelijk is voor de rug van de ponies :)

Afbeelding

Citaat:
Shetland- en pony zadel set ' Flexible Cherry ' Art.nr. 0412003

omschrijving:

materiaal:

kleur:

UNIEK! Verkrijgbaar in lichtbruin, donkerbruin en zwart. Mooie zadelset in synthetisch leer. Comfort voor ruitertje en pony. Extra brede dikke verstelbare kussens onder het zadel voor een goede drukverdeling. Extra zachte comfortabele zit. Inclusief een fraai leren hoofdstel met diamantjes in bijpassende kleur en een bijpassend dik gevuld veerkrachtig sjabrak. Inclusief beugels, beugelriemen en singel.

kunststof

lichtbruin, roodbruin, zwart

kenmerken:

verkrijgbare maten:

prijs (incl. BTW)

Uitstekend zadel in een zeer degelijke kwaliteit. Ook geschikt voor de wat grotere kinderen, het zadel heeft een stevig uitgevoerde beugelophanging. Super comfortabele extra zachte zit. Goede steun in het zadel, voor en achterkant hoger. Met ringen voor zadeltassen, een ring voor staartriem en met handgreep. Uitstekend geschikt voor brede shetlander en brede pony. Goede drukverdeling door de brede en zachte kussens onder het zadel

15/16 inch

wat is jullie ervaring met deze winkel?

Het Flexibel zadel is een geheel kunststof zadel. Het kunststof materiaal is van een degelijke kwaliteit. Dit zadel heeft extra brede [ losse ] vlakke kussens onder het zadel. De kussens hebben een breed draagvlak en geven een goede gewicht verdeling. Deze kussens zijn door middel van klittenband nog iets te verzetten. Voor pony's met een smalle rug minder geschikt, door de brede vlakke kussens.
Er komen ook Flexibel zadels met wat smallere kussens, deze zijn dan wel geschikt voor de pony's met de smallere rug.
In tegenstelling tot de eenvoudige Pinokkio zadels hebben deze zadels een sterkere beugel ophanging en zijn daarom niet alleen geschikt voor de kleinste kinderen.
Ook is er meer zitcomfort door de zachte vulling in het zit deel. Het zadel heeft stevige extra verstevigde singelstoten, die lang meegaan.
Kortom een leuke set, inclusief een hoofdstelletje en een dik sjabrakje. Waar pony en ponyruiter veel plezier aan kunnen beleven. [ mits het zadeltje goed past op de pony]
Voor meer informatie kan je altijd even contact opnemen.

Anja Vroomans,
Interhippique

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:32

hoi anja

wat voor een zadel zou je op dit moment dan voor een smallere pony aanraden?\
hebben jullie daar ook en leuke set voor?
en zo ja wanneer komen die dan?

groetjes saskia