Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine001 schreef:Oei, wat had je gedaan dan Zinia? Ik bedoel toen het zadel binnen was gekomen?
Zinia schreef:Lauren1997 schreef:Ik denk dat een Interhippique zadeltje best kan.
Natuurlijk, kwalitatief is zo'n zadel natuurlijk bagger, en zal je er zeker geen jaren oid. mee doen. En o zo lekker zal het ook niet zitten..
Maar als het enkel voor af en toe is en het ligt supergoed op je pony, waarom niet?
Als je het maar goed door een deskundige zadelmaker laat nakijken (nadat je het gekocht hebt, ook regelmatig de zadelmaker terug laten komen).
Als het niet past, kan je het zadel gewoon binnen 8 dagen teruggeven en het volledige aankoopbedrag terugkrijgen (zie ik net op de site).
Zelf zou ik echter voor bijv. een 2ehands Wintec oid. gaan, is kwalitatief veel beter en 2ehands dezelfde prijsklasse.
Of een boomloos Barefoot zadel ofzo, is wel wat duurder en je moet ook wel erg aan boomloos wennen.. Ook hoorde ik dat het niet zo goed is voor lange afstandsritten, i.v.m. de rug v.h. paard? Maar weet niet of je dat ook echt van plan bent?
Wil ik nog iets aan toevoegen; je moet bij IH binnen 2 dagen, liefst 24uur laten weten dat je het zadel wilt retourneren. Dat kan per mail. En dan moet je hem binnen 8 dagen terugsturen en je krijgt idd netjes je geld terug.
Is een boomlooszadel niet goed voor lange afstandsritten? Ik heb een Barefoot-zadel, een 2e handse. Ik heb hem juist gekocht voor de lange afstandsritten eigenlijk.
Maar nog geen lange afstanden mee gemaakt trouwens.
Tyrcanol schreef:Ik ben voor mijn ponies opzoek naar een simpel zadeltje voor buitenritjes, aangezien ik liever niet met mijn prestige door de modder ga ..
nu kreeg ik deze link door, als de kwaliteit slecht is maakt me dat absoluut niets uit, kan ook niet anders voor die prijs. Het gaat mij er om dat het niet schadelijk is voor de rug van de poniesCitaat:Shetland- en pony zadel set ' Flexible Cherry ' Art.nr. 0412003
omschrijving:
materiaal:
kleur:
UNIEK! Verkrijgbaar in lichtbruin, donkerbruin en zwart. Mooie zadelset in synthetisch leer. Comfort voor ruitertje en pony. Extra brede dikke verstelbare kussens onder het zadel voor een goede drukverdeling. Extra zachte comfortabele zit. Inclusief een fraai leren hoofdstel met diamantjes in bijpassende kleur en een bijpassend dik gevuld veerkrachtig sjabrak. Inclusief beugels, beugelriemen en singel.
kunststof
lichtbruin, roodbruin, zwart
kenmerken:
verkrijgbare maten:
prijs (incl. BTW)
Uitstekend zadel in een zeer degelijke kwaliteit. Ook geschikt voor de wat grotere kinderen, het zadel heeft een stevig uitgevoerde beugelophanging. Super comfortabele extra zachte zit. Goede steun in het zadel, voor en achterkant hoger. Met ringen voor zadeltassen, een ring voor staartriem en met handgreep. Uitstekend geschikt voor brede shetlander en brede pony. Goede drukverdeling door de brede en zachte kussens onder het zadel
15/16 inch
wat is jullie ervaring met deze winkel?