Zadel blijft naar voren schuiven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinterWortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:30

Ik heb precies hetzelfde probleem!

Ik heb een Fairfax zadel voor mijn paard met de wijde boom erin. De voorste singelstoot is ook al door het zadel heen getrokken, zodat hij vast ligt. Alsnog blijft mijn zadel (vooral na de galop) naar voren schuiven. Er heeft ook een medium boom in het zadel gezeten, maar dat maakte het probleem van het schuiven alleen maar erger.
Volgens de zadelmaker ligt dit aan de singelplaats en bij mijn paard zit de singel echt in zijn oksels. Mij is aangeraden om het te gaan proberen met de zadeldekjes van Kavalkade (met zo'n pad erop) zodat het zadel minder kan schuiven.

Ik lees hier ook over de banaansingel, dat lijkt mij ook nog wel een optie om te proberen. Ik ben op internet aan het kijken, maar ik kan niet echt vinden waar ze te koop zijn. Wie weet waar je een goede leren dressuur banaansingel kan kopen?

Alvast bedankt!

@Mercury: Heb jij al gekeken of het een optie is om de voorste singelstoot vast te zetten? Voor mij heeft dit al een groot verschil gemaakt..