Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Flew schreef:Ik niet, kreeg er spontaan kramp van, kon niet lichtrijden en voelde me echt vastzitten in het zadel. Ik heb de beugelriemen nu gewoon bovenlangs, dat zit echt een stuk beter.
Mijn pony heeft vrijdag een complete rodeo weggegeven en we zijn geen onderdelen verloren, dus volgens mij zitten die riemen wel goed vast hoor.
Dribbelkont schreef:ik ben rugpatient (je zal wel zeggen waarom neem je zelf het risico dan er zelf op te stappen) is dwarsheid denk ik haha
ik heb haar vanaf geboorte en is mijn vriendin en zo ziet ze mij ook.
dus om er een vreemde op te zetten liever niet i.v.m. ze vertrouwd me wel volkomen.
wil dus zo recht mogelijk in zadel zitten met genoeg steun in de rug
Flew schreef:Ik heb het zadel ook gekocht zonder proefrijden. Was voor mij opstappen en wegrijden, moest wel even puzzelen of ik de beugelriemen boven of onderlangs wilde, maar toen ik dat voor elkaar had, zat ik goed. Heb niet echt hoeven wennen.
Flew schreef:Nee totaal niet, maar ik stap meestal op via een opstapje, beter voor paard en zadel. Kan wel gewoon via de zijkant opstappen, maar zadel gaat dan geen kant op gelukkig. Hij schuift ook net een heel klein beetje naar voren tijdens fanatiek rijden, niet over de schoft heen, maar wil er wel wat tegen doen.

singasong schreef:Zilfstar schreef:Ik stap ook op met krukje! Beter voor paard en voor de niet meer zo lenige ietwat oudere richting midlife crisis leeftijd gaande ruiter![]()
![]()
Jij ook al in die fase?
Daar zit ik nog maar 2,5 jaar van af... IEKS!!!! joliene schreef:Stap ook altijd met krukje op.. en ik word zondag 18.

Heb je toevallig een foto van het zadel op je paard? 
Ik heb een bruine besteld.