voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 19:44

ja ik wil ze liever ook onderlangs maar de zweetbladen zitten vast zeg maar(kun je niet omhoog flappen zeg maar) met kleine opening waar wel de beugels dus doorkunnen.
want wil het zadel niet beschadigen aan de buitenkant
volgens buitenzinnen kan dat onderlangs
is dat bij de classic ook zo vaste zweetbladen?

heb op een barefoot gereden nou dat is niks voor mij haha

maar ga even piessen en doggies uitlaten

tot strakjes!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 03-03-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:45

Toen ik er voor het eerst mee ging rijden.. was ik ook een barefoot en ghost gewend. := Vandaar dat ik het misschien meer ervaar als een boomzadel dan als een boomloos zadel.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:45

Ik heb vaste zweetbladen ja, en ik vond het vre-se-lijk zitten met de beugelriemen onderlangs. Mijn benen konden geen kant op!

joliene

Re: voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:46

Ik vond dat juist fijn. :+

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 19:46

en tot hebeen de meesten ze onderlangs
hoop wel dat de beugelriemen goed blijven zitten want zijn nadere haken als normale zadel ben die met die haakjes gewend die je open en dicht kan klemmen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:47

Heb de classic met idd vast zweetbladen en de riemen onderlangs. Heerlijk! Met eroverheen toch meer wiebelgevoel. Maar het kan allebei :j

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:48

Ik niet, kreeg er spontaan kramp van, kon niet lichtrijden en voelde me echt vastzitten in het zadel. Ik heb de beugelriemen nu gewoon bovenlangs, dat zit echt een stuk beter.

Mijn pony heeft vrijdag een complete rodeo weggegeven en we zijn geen onderdelen verloren, dus volgens mij zitten die riemen wel goed vast hoor. :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:50

Flew schreef:
Ik niet, kreeg er spontaan kramp van, kon niet lichtrijden en voelde me echt vastzitten in het zadel. Ik heb de beugelriemen nu gewoon bovenlangs, dat zit echt een stuk beter.

Mijn pony heeft vrijdag een complete rodeo weggegeven en we zijn geen onderdelen verloren, dus volgens mij zitten die riemen wel goed vast hoor. :j

Aaaaaaah! De ideale "zit mijn zadel wel stevig genoeg" test hahaha.

De eerste kjeer heb ik de boog vastgepakt en ben heen en weer gaan schudden hihi. En zelfs gaan hangen... Paard vond alles best. Zadel bleef op zijn plek :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:52

Dribbelkont schreef:
ik ben rugpatient (je zal wel zeggen waarom neem je zelf het risico dan er zelf op te stappen) is dwarsheid denk ik haha
ik heb haar vanaf geboorte en is mijn vriendin en zo ziet ze mij ook.
dus om er een vreemde op te zetten liever niet i.v.m. ze vertrouwd me wel volkomen.
wil dus zo recht mogelijk in zadel zitten met genoeg steun in de rug

Persoonlijk denk ik dat dit zadel dan een erge tegenvaller is. Een boomzadel geeft veel meer steun in de rug. Omdat dit flexibel is, beweegt het veel meer en de zitting vind ik veel vlakker.
Maar mss ervaar jij het helemaal anders ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:52

Mijn zadel schuift helaas wel wat bij fanatiek rijden. Pony verkeert op dit moment in een nogal rijke voedingstoestand en de singelplek zit dus erg ver naar voren, waardoor het zadel wat naar voren getrokken wordt. Pony op bootcamp en zoektocht naar een banaansingel maatje klein...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:54

Flew schreef:
Ik heb het zadel ook gekocht zonder proefrijden. Was voor mij opstappen en wegrijden, moest wel even puzzelen of ik de beugelriemen boven of onderlangs wilde, maar toen ik dat voor elkaar had, zat ik goed. Heb niet echt hoeven wennen.

En hoefde niemand de beugel aan de andere kant vast te houden?
Ik moet dat echt niet doen want dan hangt het zadel onder de buik.
Nou heeft die van ook helemaal geen schoft dat scheelt wss.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:55

Nee totaal niet, maar ik stap meestal op via een opstapje, beter voor paard en zadel. Kan wel gewoon via de zijkant opstappen, maar zadel gaat dan geen kant op gelukkig. Hij schuift ook net een heel klein beetje naar voren tijdens fanatiek rijden, niet over de schoft heen, maar wil er wel wat tegen doen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:56

Dribbelkont schreef:
en tot hebeen de meesten ze onderlangs
hoop wel dat de beugelriemen goed blijven zitten want zijn nadere haken als normale zadel ben die met die haakjes gewend die je open en dicht kan klemmen

Daar was ik ook bang voor maar dat is helemaal niet nodig, blijft prima zitten!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:57

Ik stap ook op met krukje! Beter voor paard en voor de niet meer zo lenige ietwat oudere richting midlife crisis leeftijd gaande ruiter :+ :+ :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:58

Flew schreef:
Nee totaal niet, maar ik stap meestal op via een opstapje, beter voor paard en zadel. Kan wel gewoon via de zijkant opstappen, maar zadel gaat dan geen kant op gelukkig. Hij schuift ook net een heel klein beetje naar voren tijdens fanatiek rijden, niet over de schoft heen, maar wil er wel wat tegen doen.

Dat is fijn dat je een opstapje kunt gebruiken!
Die van mij is panisch voor opstapjes :o

Is zo'n anti-schuif sjabrak niets voor je dan? Die zijn er volgens mij van Wintec of Thorowgood.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:59

Zilfstar schreef:
Ik stap ook op met krukje! Beter voor paard en voor de niet meer zo lenige ietwat oudere richting midlife crisis leeftijd gaande ruiter :+ :+ :+

Jij ook al in die fase? :=

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:00

Anti-schuif zou ook kunnen inderdaad, maar ik wil liever het probleem van de singelplek aanpakken. Zo'n anti-schuifding lijkt me eigenlijk heel onprettig want de singel blijft natuurlijk trekken aan dat zadel, wat dan vervolgens niet kan schuiven... Lijkt me niet lekker zitten voor paardlief, maar kan aan mij liggen. :=

Mensen kijken trouwens wel vreemd als ik via de picknickbank opstap, ik ben namelijk 1.74 en paardlief 1.40. :+

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:00

Stap ook altijd met krukje op.. en ik word zondag 18. :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:02

singasong schreef:
Zilfstar schreef:

Jij ook al in die fase? :=

Yep, helaas wel... Zou met 37 nog niet mogen natuurlijk, maar heb in mijn leven aardig wat smakkers gemaakt. Heb last van linkerheup, -knie, -schouder en regelmatig van rug en nek. En weeg te veel en dat werkt natuurlijk ook averechts. Maar ben fit van geest hahaha en ga weer pogingen doen gewicht kwijt te raken.

En tsja, ik hoorde laatst dat DE midlife crisis leeftijd 40 is :oo Daar zit ik nog maar 2,5 jaar van af... IEKS!!!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:03

joliene schreef:
Stap ook altijd met krukje op.. en ik word zondag 18. :=

Daarom zei ik ook als eerste: beter voor PAARD :+

Goed ik wordt weer te melig en zit weer te veel op mijn kletsstoel (volgens mijn zoon (9) heb ik (net als hij) ook ADHD en hij adviseert mij te testen > want dan kan ik met pillletjes ook rust in mijn hoofd krijgen... hij is zo gek nog niet!) Dus ik ga afsluiten hierzo en zoon richting bed werken....

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:16

hoi ik heb ook een trekker wel de classic en ben er nog steeds erg blij mee :D . Ik heb ook mijn beugels onderlangs liggen dat vind ik fijner.Mijn zadel schuift ook niet echt met opstappen ook al ben ik ook de lenigste niet meer :+

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:17

Ik zie dat je een prachtige fjord hebt! <3 Heb je toevallig een foto van het zadel op je paard?

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:19

Ja heb ik wel maar helaas niet op deze computer ;( zal morgen eens kijken of ik ze eraf kan halen of ik maak een keer nieuwe dat moet toch nog een keer gebeuren

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:20

Welke kleur heb je dan? :) Ik heb een bruine besteld. :D

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:22

Ik heb zwart met cognac maar hij is overwegend zwart :+

Haha ik zie in je profiel dat je ook een barefoot en een ghost hebt gehad, die het ik ook allebei gehad :D