Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EliseLukas schreef:Jeetje zeg, ongelooflijk. Ik zou er al geen vertrouwen meer in hebben eerlijk gezegd en mijn geld zoiezo al terug willen. Maarja, de vraag is of hij dat zomaar doet. En het is rot omdat je dan weer opnieuw een zadel moet laten aanmeten etc. Daar gaat misschien ook weer wat tijd overheen.
Schangah schreef:knollentuin schreef:wat ik van iedereen lees is dat jullie denken dat deze zadelmakers de zadels zelf maken in een eigen werkplaats ofzo? volgens mij gaat het meer zo: de zadelmeneer komt langs,meet je paard op -rug-schouder-boommaat-kleur modelletje en gaat dan savonds thuis op de mail een bestelling doen naar de zadelfabriek,die leveren binnen een week of 8 het zadel af met op de merkjes het logo van de persoon die bij jou thuis geweest is. als al die zadelmaneren ook daadwerkelijk de zadels geheel zelf inelkaar zetten dan moeten ze naar mijn idee snachts en in het weekend doorwerken om alles en iedereen aan de vraag te voldoen..en dan nog... ik weet dat t bij hulsebos iig zo gaat en ik denk van al die mensen die ooit bij hulsebos gewerkt hebben het kunstje hebben afgekeken. de enige waarvan ik voor 100 % durf te zeggen dat ze het zadel vanaf 0 inelkaar zetten zelf in eigen atelier is daaleman[en er zullen er best meer zijn maar die ken ik niet]
Je vergeet erbij te vermelden dat al die merken vaak allemaal uit dezelfde fabriek komen.
poes schreef:Ik zie er ook geen problemen in, zolang ze kwaliteitscontroles uitvoeren, kan het vaak een pak schelen in de prijs. De ene fabriek waar ik het van weet haalt zijn leer in dezelfde looierij als waar Kieffer ze haalt dus dat zal ook niet uitmaken.
knollentuin schreef:wat ik van iedereen lees is dat jullie denken dat deze zadelmakers de zadels zelf maken in een eigen werkplaats ofzo? volgens mij gaat het meer zo: de zadelmeneer komt langs,meet je paard op -rug-schouder-boommaat-kleur modelletje en gaat dan savonds thuis op de mail een bestelling doen naar de zadelfabriek,die leveren binnen een week of 8 het zadel af met op de merkjes het logo van de persoon die bij jou thuis geweest is. als al die zadelmaneren ook daadwerkelijk de zadels geheel zelf inelkaar zetten dan moeten ze naar mijn idee snachts en in het weekend doorwerken om alles en iedereen aan de vraag te voldoen..en dan nog... ik weet dat t bij hulsebos iig zo gaat en ik denk van al die mensen die ooit bij hulsebos gewerkt hebben het kunstje hebben afgekeken. de enige waarvan ik voor 100 % durf te zeggen dat ze het zadel vanaf 0 inelkaar zetten zelf in eigen atelier is daaleman[en er zullen er best meer zijn maar die ken ik niet]

Sonja_vR schreef:knollentuin schreef:wat ik van iedereen lees is dat jullie denken dat deze zadelmakers de zadels zelf maken in een eigen werkplaats ofzo? volgens mij gaat het meer zo: de zadelmeneer komt langs,meet je paard op -rug-schouder-boommaat-kleur modelletje en gaat dan savonds thuis op de mail een bestelling doen naar de zadelfabriek,die leveren binnen een week of 8 het zadel af met op de merkjes het logo van de persoon die bij jou thuis geweest is. als al die zadelmaneren ook daadwerkelijk de zadels geheel zelf inelkaar zetten dan moeten ze naar mijn idee snachts en in het weekend doorwerken om alles en iedereen aan de vraag te voldoen..en dan nog... ik weet dat t bij hulsebos iig zo gaat en ik denk van al die mensen die ooit bij hulsebos gewerkt hebben het kunstje hebben afgekeken. de enige waarvan ik voor 100 % durf te zeggen dat ze het zadel vanaf 0 inelkaar zetten zelf in eigen atelier is daaleman[en er zullen er best meer zijn maar die ken ik niet]
de meeste maatwerkzadels worden idd gewoon alleen opgemeten door de zogezegde zadelmaker en daarna word op basis van de info verkregen bij het passen een zadel bestelt bij een fabriek , veelal in engeland(die van ideal in het geval van verschillende zadelmakers/passers)
de echte zadelmakers zijn een uitstervend ras...had graag gehad dat er een echte zadelmaker in de regio zat, zou zo in de leer gaan
steinstein schreef:de meeste maatwerkzadels worden idd gewoon alleen opgemeten door de zogezegde zadelmaker en daarna word op basis van de info verkregen bij het passen een zadel bestelt bij een fabriek , veelal in engeland(die van ideal in het geval van verschillende zadelmakers/passers)
de echte zadelmakers zijn een uitstervend ras...had graag gehad dat er een echte zadelmaker in de regio zat, zou zo in de leer gaan
nadita schreef:@ TS : ik heb een vergelijkbare ervaring gehad. Duur zadel op maat laten maken. Bij het afleveren viel me al op dat het imo niet goed lag. Ach, dat moest nog zakken volgens medewerkster van zadelmakerij.
Dus ik ben er mee gaan rijden. Na een aantal weken had mijn paard echter zo'n last van zijn rug dat ik er niet meer mee kon rijden. DA erbij geweest: zeer gevoelige rugspieren en lendenen. Het zadel zakte nl helemaal naar achteren en duwde dan op zijn lendenen.
Opnieuw zadelmakerij gebeld en geëist dat ditmaal de 'baas' zelf zou komen kijken. Die gaf toen onmiddellijk ronduit toe dat het zadel wat voor mijn paard gemaakt was, absoluut niet paste. Dat zadel hebben ze terug genomen en een heel nieuw zadel gemaakt voor mijn paard.
Dit nieuwe zadel heeft inmiddels op veel paarden gelegen en moest op een gegeven moment verbreed worden voor mijn nieuwe paard. Daarna is de ellende met desbetreffende zadelmakerij opnieuw begonnen. Na het verbreden van de boom lag het zadel niet meer goed. 3x weer iemand erbij van de zadelmakerij, honderden euro's lichter en een zadel wat gewoon niet goed lag.
Uit wanhoop een andere zadelmaker gebeld, waar goede dingen over te horen waren. Die heeft het hele zadel uit elkaar gehaald en de kussens opnieuw gevuld. Eindelijk lag het weer goed.
Belachelijk dat zichzelf respecterende zadelmakerijen zulke prutsers in dienst hebben.
Wel een klacht bij hen neertgelegd, maar daar hoor je natuurlijk nooit meer wat van.
Nee, zadelmakerij **** heeft voor mij voorgoed afgedaan. Het is dat ik dit zadel nu eenmaal heb en het nu (weer) goed ligt op mijn paard, maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd.
Citaat:Meneer bleef erbij, ondanks het slaan met de staart, het schoppen en het wit in de ogen laten zien van mijn paard dat er met zijn zadel niets aan de hand was. We hebben het met z'n vieren aan zijn verstand proberen te peuteren maar hij wilde het niet geloven. Zijn zadel is kwalitatief goed en ligt ook goed op het paard. Ik kreeg weer het standaard verkooppraatje (2 vingers bij de schoft ruimte en bij de flanken kon hij z'n hand ertussen steken. Het zat dus prima..maar.. ik hoefde niet te rijden haha! Dan zie de gebreken nog erger en daar wilde hij niet aan. Ik heb hem nog proberen te laten begrijpen dat de kwaliteit van zijn zadel misschien wel goed is maar dat het zadel gewoon niet voor mijn paard gemaakt is. Het paard stelde zich gewoon aan volgens hem, het zou wel iets anders zijn. Het lag gewoon aan het paard want ze is erg gevoelig volgens hem. Dit schoot bij mij in het verkeerde keelgat, ik werd eigenlijk gewoon uitgemaakt voor leugenaar. Uiteindelijk zijn we na een hele verhitte discussie tot de afspraak gekomen om een second opinion aan te vragen bij een andere zadelmaker tevens heb ik meteen mijn veearts gebeld. Zijn letterlijk bewoording was: "is het weer zover, sommige mensen willen het ook echt niet begrijpen". Mocht de second opinion niet voldoende zijn kan ik nog een drukonderzoek laten doen bij DAP Bodegraven
.