ik heb het zelfde als jij. ik ga ook helemaal aan de achterkant van m'n zadel zitten, beugels een gaatje langer kan helpen
sharonmannes
Geplaatst: 21-02-11 18:58
Je zadel is op zich niet te groot, maar ik zou je beugels wel wat langer doen (:
_Denise_
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-11 15:04
Zo, een update. Berichtje was kennelijk niet aangekomen. Bleek dus dat er nog een Vzh zadel was. Kon niet rijden die dag, maar heb even een foto gemaakt van het zadel op d'r. Beugels + riemen moest ik nog bevestigen maar had weinig tijd. Kan zondag kijken of ik hem uit kan proberen ohz.
Maar ik heb iig bij deze ook het idee dat deze niet bedoeld is voor op een brede fjordenrug.
supersambo
Geplaatst: 10-03-11 18:59
Dit zadel is nog veel erger. Hij ligt nog meer achterover. De boom is te smal. Op de 2e foto kun je duidelijk zien dan de kussens ver boven de schoft uit steken en dus niet dragen.
Weet wat nog een idee zou kunnen zijn om de eigenaresse te overtuigen om een gekwalificeerde zadelpasser te laten komen. Vraag eens bij een ruitersportzaak of je een zo'n meetdingetje van Wintec mag lenen (daarmee kun je kijken welke voorboom maat je paard heeft). Die kun je dan meteen vergelijken met de zadels. Heb je meteen een beetje een idee wat het zou moeten worden.
_Dune_
Geplaatst: 10-03-11 19:43
De voorboom van dit zadel is echt veel te smal, daar moet je zeker niet mee gaan rijden. Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie