Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
: Barefoot kiest niet voor niets voor een systeem van zadel + dekje met inlages

.........toen ik het zadel kocht was ik zwaarder als nu, ik ben nu niet veel zwaarder dan de testruiter die ze gebruikten in de test in het blad Cavallo......
laura1986 schreef:Daar zal ik als diëtist dan ook maar even op inhaken: langzaam afvallen is prima! Het gaat er vooral om dat het een gewoonte van je wordt om gewoon gezond te eten, waardoor je ook op een gezond gewicht terecht komt. Hier gaat het bij mensen die (zelfstandig) op dieet gaan vaak mis. Tijdens het volgen van het dieet vallen ze af en halen ze vaak keurig hun streefgewicht. Prima opzich, maar dan gaan ze weer ´gewoon´ eten (hun oude gewone eetpatroon waarmee het overgewicht ook bereikt is). Omdat het lichaam al ´schaarste´ mee heeft gemaakt wil het zo veel mogelijk reserves opslaan. Hierdoor eindigen mensen na een dieet uiteindelijk vaak zwaarder dan toen ze eraan begonnen. Dit omzeil je door je gewoontes duurzaam te veranderen (naar een gezond eetpatroon toe).
Je bent dus prima bezig.
Alleen voor ponylief ben je op dit moment misschien wel te zwaar (zie de berekening van HC)...
Een boomzadel kan je gewicht wel beter verdelen, maar als je dan alsnog te zwaar bent voor dat opp. dan ben je er nog niet.
Is het geen optie om tijdelijk vooral dingen naast je paard te doen, en als je dan wat verder af bent gevallen te gaan kijken naar een ander zadel?

die vooral mensen onzeker maken en geen toegevoegde waarde geven aan het onderwerp of wat dan ook.Loes'sCorner schreef:.........toen ik het zadel kocht was ik zwaarder als nu, ik ben nu niet veel zwaarder dan de testruiter die ze gebruikten in de test in het blad Cavallo......
Neem niet weg dat ik graag 15 kilo wil afvallen, zal hopenlijk ook gaan gebeuren dit jaar, ik ben al afgevallen het fagelopen jaar al is dat geen oplossing op korte termijn.

maar ok....