MelanieB schreef:LETS schreef:Ik heb een Anky Oxblood. De kwaliteit is goed (kleur blijft mooi, pad blijft stevig), maar ik vind de pasvorm niet echt geweldig. Zou er het geld niet voor over hebben. Als mijn paard net geschoren is en dus heel glad op zijn lijf schuift ie de hele tijd onder m'n zadel weg, hoe strak ik ook aansingel. Met als gevolg dat hij dan inderdaad ook strak over de schoft ligt.
Laat je nooit een patroontje van het zadel ongeschoren liggen? Doe ik wel altijd en pad ligt nog steeds goed.
Ja, maar alleen aan de bovenkant zegmaar laat ik haar zitten, dus niet helemaal die zadelvorm.. Aan de zijkanten begint ie dan te schuiven. Zodra de pad wat natter wordt van het zweet en dus wat stroever blijft ie wel liggen, maar meestal is hij er na het losrijden al zover onderuit geschoven dat ik er eerst af moet om de pad goed te leggen.

heeeeeel apart. Weet wel iets meer af van het ontstaan van drukplekken dan de gemiddelde ruiter. En nee het is geen deken drukplek.

De allereerste zeg maar! (Mensen die de vierkante wel fijn vinden; ik heb nog een lichtblauwe te koop
)