Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Schangah schreef:Wat ik wel heb gehoord van iemand dat door flair (deze was in een normaal zadel ingebouwd) je zithulp vertraagd overkomt. Hebben jullie daar ook last van?
Roodvos schreef:Schangah schreef:Wat ik wel heb gehoord van iemand dat door flair (deze was in een normaal zadel ingebouwd) je zithulp vertraagd overkomt. Hebben jullie daar ook last van?
Nee, ik vind juist dat ik mijn hulpen veel fijner kan geven en veel directer reactie krijg. (Ik vraag me wel altijd af hoe ruiters dat doen met half schaap onder het zadel.)
Wat betreft (uit)zitten, daar heb ik geen moment moeite mee gehad. Ik merkte wel direct dat toen ik van een gewoon kussen naar een kussen met tab ging, ik gelijk veel breder zat.
En nee, Wow zal niet voor alle paarden en/of ruiters geschikt zijn. Sommige paarden vinden de lucht niet fijn.
Dat je het zadel niet mooi vind, vind ik geen argument. Dat is toch helemaal niet belangrijk? Een zadel is een hulpmiddel bij het paardrijden. Dat hoeft niet mooi te zijn, dat moet goed zijn. Bovendien zie je er niks van als je erop zit.
Ankie_Boris schreef:ja, langere wachttijd komt bij mij door de kleur, maar ach, als je iets doet......doe 't goed![]()
Krijg kleur Oakwood (cognac), met een iets donkerdere facing.
labionics schreef:Het is een super zadel voor je paard, het enige nadeel vind ik de leer kwaliteit,het verkleurd heel snel ondanks je er op let dat hij niet in de volle zon ligt en er zit binnen 2 a 3 jaar al een gat in mijn knie wrong (slijtage)
Dit zou vaker voorkomen bij ruiters met ritsen aan de voorzijde van de laars maar die heb ik niet.
Volgens de reguliere zadelmaker komt dit door het soort leer wat er gebruikt wordt (leer is veelte zacht) en ik was niet de eerste bij wie hij het hoorde.
Dus voor mijn paard 100% ja, voor mijn portemonnee nee
labionics schreef:Het is een super zadel voor je paard, het enige nadeel vind ik de leer kwaliteit,het verkleurd heel snel ondanks je er op let dat hij niet in de volle zon ligt en er zit binnen 2 a 3 jaar al een gat in mijn knie wrong (slijtage)
Dit zou vaker voorkomen bij ruiters met ritsen aan de voorzijde van de laars maar die heb ik niet.
Volgens de reguliere zadelmaker komt dit door het soort leer wat er gebruikt wordt (leer is veelte zacht) en ik was niet de eerste bij wie hij het hoorde.
Toekie2 schreef:labionics schreef:Het is een super zadel voor je paard, het enige nadeel vind ik de leer kwaliteit,het verkleurd heel snel ondanks je er op let dat hij niet in de volle zon ligt en er zit binnen 2 a 3 jaar al een gat in mijn knie wrong (slijtage)
Volgens mij heeft dat te maken met de kleur? Mijn stalgenootje heeft een zwarte en die is van gewoon leer voor zover is kan zien. Die van mij is donkerbruin en het leer van de zweetbladen is nogal zacht (buffelleer of zoiets?) Het leer van de zitting is gladder en steviger. Maar eigenlijk lig ik daar niet zo wakker van: het zadel is super voor m'n paard, hij is echt heel erg opgeknapt na een jaar lang geklooi met die wolgevulde krengen op z'n rug.![]()