wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:09

Het gedeelte van je kont naar je bovenbeen is bij een wow smaller als bij een regulier zadel.
Je zou het dus moeten proberen om te weten hoe het voor jou zit.
Ze hebben geen leenzadels, maar nemen wel uitgebreid de tijd om te passen, je kan dus alles proberen zoals diverse zittingen en diverse zweetbladen. Zo ook de verschillende manieren van het bevestigen van de singelstoten, zodat er een voorsingel ontstaat.. en de verschillende hoeveelheid lucht in de compartimenten.
Een wow dealer kan het je haarfijn uitleggen én laten voelen.

Wat betreft het staken durf ik niks op te zeggen. Het is maar net waarom een paard staakt.
Is dat doordat het last heeft van het reguliere zadel, zal de wow een hele verbetering geven.
Is het staken door ergens een blokkade, moet deze blokkade eerst behandeld worden.
Maar hoe dan ook zal een wow altijd voldoende vrijheid geven met bewegen.

Needje

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:47

De singelstoten kunnen op diverse manieren gebruikt worden. Er wordt naar je paard gekeken waar ze moeten komen.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:00

Ik ben ook tevreden met mijn Wow :) Heb niet zo'n uitgebreide passessie gehad aangezien mijn merrie een makkelijke rug heeft en ik een soort 'demo'zadel kon kopen zodat ik geen 13 weken doefde te wachten...Dus heb geen verschillende wrongen kunnen proberen, wat ik eigenlijk wel jammer vond, maar kon ook door omstandigheden niet zo lang wachten op een nieuw zadel, dus je moet wat! Heb nu de conventionele zweetbladen, wel de mooiste vind ik persoonlijk.
Het fijnste aan de zit vind ik dat het een stuk smaller is en je je been dus makkelijker in de juiste positie kan laten afhangen. Bij veel andere zadels merk ik nu dat m'n been alsware opzij gedrukt wordt vanuit de heup.
Ik rij nu een ander paard met een KN zadel, maar wat valt dat dan tegen zeg...Helaas doet m'n Wow op dat paard wat naar voren schuiven.

Ik denk niet echt dat het kan dat je paard slechter op je been reageert, zeker aangezien je een enkel zweetblad hebt, en de meeste andere zadels een dubbel zweetblad.
Ik ben blij met m'n zadel, maar iedereen moet zelf kijken of ze dat ook vinden en of het de prijs waard is. Want de Wow is niet goedkoop..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:27

Wat ik wel heb gehoord van iemand dat door flair (deze was in een normaal zadel ingebouwd) je zithulp vertraagd overkomt. Hebben jullie daar ook last van?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:02

Ik merk daar niets van om eerlijk te zijn.
Vandaag wel 3 uur door het bos gestapt zonder pijn in mn rug.
(wat ik met m'n vorige zadels na een half uur stappen al had)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:58

Daar had ik bij mijn vorige paard absoluut geen last van. Integendeel, hij reageerde veel fijner :Y) .
Mijn huidige paard is alleen nog maar met een Wow gereden, dus daar heb ik geen vergelijking bij :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:01

Hier ook geen last van, paarden zijn juist heel fijn op zit te rijden.. :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:37

Schangah schreef:
Wat ik wel heb gehoord van iemand dat door flair (deze was in een normaal zadel ingebouwd) je zithulp vertraagd overkomt. Hebben jullie daar ook last van?

Nee, ik vind juist dat ik mijn hulpen veel fijner kan geven en veel directer reactie krijg. (Ik vraag me wel altijd af hoe ruiters dat doen met half schaap onder het zadel.)
Wat betreft (uit)zitten, daar heb ik geen moment moeite mee gehad. Ik merkte wel direct dat toen ik van een gewoon kussen naar een kussen met tab ging, ik gelijk veel breder zat.

En nee, Wow zal niet voor alle paarden en/of ruiters geschikt zijn. Sommige paarden vinden de lucht niet fijn.
Dat je het zadel niet mooi vind, vind ik geen argument. Dat is toch helemaal niet belangrijk? Een zadel is een hulpmiddel bij het paardrijden. Dat hoeft niet mooi te zijn, dat moet goed zijn. Bovendien zie je er niks van als je erop zit.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:43

Roodvos schreef:
Schangah schreef:

Nee, ik vind juist dat ik mijn hulpen veel fijner kan geven en veel directer reactie krijg. (Ik vraag me wel altijd af hoe ruiters dat doen met half schaap onder het zadel.)
Wat betreft (uit)zitten, daar heb ik geen moment moeite mee gehad. Ik merkte wel direct dat toen ik van een gewoon kussen naar een kussen met tab ging, ik gelijk veel breder zat.

En nee, Wow zal niet voor alle paarden en/of ruiters geschikt zijn. Sommige paarden vinden de lucht niet fijn.
Dat je het zadel niet mooi vind, vind ik geen argument. Dat is toch helemaal niet belangrijk? Een zadel is een hulpmiddel bij het paardrijden. Dat hoeft niet mooi te zijn, dat moet goed zijn. Bovendien zie je er niks van als je erop zit.

Ik neem aan dat de laatste opmerking voor iemand ander is bedoeld. Ik heb nl geen opmerking gemaakt hoe het zadel eruit ziet.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:30

Ik heb voor mijn vorige paard een Wow gehad waar ik echt bij zwoor! Ik zat er heerlijk in en mijn paard liep er heel fijn onder, vanaf dag 1.
Voor mijn huidige paard bleek het echter geen goede match. Het zadel was oorspronkelijk aangeschaft voor een ander paard en hoewel er 5 pogingen zijn gedaan het aan te passen, bleek het maar schuiven en bewegen op Sien. Als het net was aangepast leek et even goed te liggen, maar in een paar weken schoof het weer volledig over de schouder. De dagen dat het stabiel lag, liep Sien er niet fijn onder, met heel weinig balans. De verkoper geloofde er niet meer in dat het pas te maken zou zijn voor Sien en zag ook geen heil in een nieuwe Wow (hij vond me waarschijnlijk gewoon heel lastig :+ ). Toen ik een willekeurig zadel van mijn instructeur er op legde, liep ze zoveel makkelijker en meer in balans dat ik de Wow meteen de deur uit heb gedaan.
Ook is de zit veranderd ten opzichte van 5 jaar geleden en helaas niet ten goede als je het mij vraagt. Voor mij was er geen wow-gevoel meer. Mocht dit paard ooit weg gaan, ga ik hoogstwaarschijnlijk wel weer kijken voor een wow-zadel voor een nieuw paard. Het concept spreekt me nog steeds erg aan!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:56

Isaura heb jij je passing al gehad?? Ik wel. Ben tevreden en als we het eens worden over de prijs dan wordt het een Wow.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:30

oehh, ben wel benieuwd eigenlijk welke kleuren jullie besteld hebben!
Ik moet nog wachten tot eind oktober begin november, dan wordt mijn WOW geleverd..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:31

Gewoon zwart met een Shallow Seat en de zweetbladen zijn de conventional uitvoering. Niets spannends dus.
Ik had overigens totaal geen poblemen met het zitten op het zadel. Maar goed ik kom van een zadel af met een vlakke zit.
Levertijd ongeveer 6 weken
Laatst bijgewerkt door Schangah op 09-09-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:49

ja, langere wachttijd komt bij mij door de kleur, maar ach, als je iets doet......doe 't goed :D
Krijg kleur Oakwood (cognac), met een iets donkerdere facing.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:59

Ankie_Boris schreef:
ja, langere wachttijd komt bij mij door de kleur, maar ach, als je iets doet......doe 't goed :D
Krijg kleur Oakwood (cognac), met een iets donkerdere facing.

Klinkt lekker :9 , maar goed paard staat nu al weer 2 1/2 week stil en wordt steeds lastiger. Langer wachten dan 6 weken voor een speciale kleur wil ik niet. Op mijn huidige zadel heb ik in 2009 18 weken op moeten wachten, werd een beetje belachelijk die levertijd.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:23

Ik had heb een zwart met bruin randje en moest daar 3 maanden op wachten. Maar dat was wel de gebruikelijke levertijd.

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:20

Ik heb sinds een week nu een wow zadel, ik heb 6 weken niet op mijn paard kunnen rijden, maar met het WOW zadel voelde ik gelijk verschil, hij kwam gelijk helemaal los en liep heel ontspannen door de bak, ik moet er zelf nog wel wat aan wennen, gezien hij nu veel meer bewegingsvrijheid heeft en zijn galop dus een stuk moeilijker uit te zitten is. Ik ben echt heel tevreden over het zadel en vooral over hoe mijn paard erop reageerde :)

trouwens, ik heb het zadel laten passen en heb het toen ook gelijk mee naar huis gekregen, ik heb dan wel gewoon een zwart zadel :) maar er was weer een grote voorraad bij Arie Boer.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:59

Het is een super zadel voor je paard, het enige nadeel vind ik de leer kwaliteit,het verkleurd heel snel ondanks je er op let dat hij niet in de volle zon ligt en er zit binnen 2 a 3 jaar al een gat in mijn knie wrong (slijtage)
Dit zou vaker voorkomen bij ruiters met ritsen aan de voorzijde van de laars maar die heb ik niet.
Volgens de reguliere zadelmaker komt dit door het soort leer wat er gebruikt wordt (leer is veelte zacht) en ik was niet de eerste bij wie hij het hoorde.
Dus voor mijn paard 100% ja, voor mijn portemonnee nee

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:26

Mijn zadel is nu 2 jaar oud, en nog absoluut niet verkleurd :) . Het slijten vind ik ook reuze meevallen, ik heb enorme wiebelbenen en op de plek waar de beugelriemen tegenaan komen is het leer wel iets kaler, maar niet schrikbarend.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:32

Mijn zadel is inmiddels 1,5 jaar oud, en nog niks geen verkleuring of beschadiging.. :n :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:35

labionics schreef:
Het is een super zadel voor je paard, het enige nadeel vind ik de leer kwaliteit,het verkleurd heel snel ondanks je er op let dat hij niet in de volle zon ligt en er zit binnen 2 a 3 jaar al een gat in mijn knie wrong (slijtage)
Dit zou vaker voorkomen bij ruiters met ritsen aan de voorzijde van de laars maar die heb ik niet.
Volgens de reguliere zadelmaker komt dit door het soort leer wat er gebruikt wordt (leer is veelte zacht) en ik was niet de eerste bij wie hij het hoorde.

Daarom heb ik voor de Conventional flaps gekozen. Werd mijn overiges ook geadviseerd omdat we in nederland veelal in zand rijden en dit bij de zachte leersoorten voor beschadiging zorgen.

Toekie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:18

labionics schreef:

Volgens mij heeft dat te maken met de kleur? Mijn stalgenootje heeft een zwarte en die is van gewoon leer voor zover is kan zien. Die van mij is donkerbruin en het leer van de zweetbladen is nogal zacht (buffelleer of zoiets?) Het leer van de zitting is gladder en steviger. Maar eigenlijk lig ik daar niet zo wakker van: het zadel is super voor m'n paard, hij is echt heel erg opgeknapt na een jaar lang geklooi met die wolgevulde krengen op z'n rug. 8-) 8-)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:10

Toekie2 schreef:
labionics schreef:

Volgens mij heeft dat te maken met de kleur? Mijn stalgenootje heeft een zwarte en die is van gewoon leer voor zover is kan zien. Die van mij is donkerbruin en het leer van de zweetbladen is nogal zacht (buffelleer of zoiets?) Het leer van de zitting is gladder en steviger. Maar eigenlijk lig ik daar niet zo wakker van: het zadel is super voor m'n paard, hij is echt heel erg opgeknapt na een jaar lang geklooi met die wolgevulde krengen op z'n rug. 8-) 8-)

Dan zal zij de conventional flaps hebben, die zijn van memal leer en wat stugger.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:16

Joepie, ik heb gisteren eindelijk mijn wow zadel gekregen en het is inderdaad WOW!! *\o/* *\o/* *\o/* Mijn paardje had een ongeluk gehad en daardoor heeft het uiteindelijk een hele tijd geduurd voordat het zadel afgeleverd kon worden maar het was het wachten meer dan waard!!

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:16

foto, foto, foto....

Ik moet nog maandje wachten...aaaaargh!! *plukt stukken haar uit door frustratie*