Blowdiene, jij gooide de term Engels in de groep

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chaos schreef:Ik bedoel dat de huidige dressuurport is zoals hij is. En dat is dus niet bitloos op een lange teugel. Het is heel simpel. Dressuur = dressuur.
Waarom??!
Er zijn zat mogelijkheden om wedstrijden te rijden, zelfs bitloos. Waarom altijd meer, je kunt je als je dat dan perse wilt toch aanpassingen doen?
Men kiest er zelf voor.
Chaos schreef:Nee, maar ik roep het toch ook niet. Duh.
Ook dat ben ik niet met je eens. Dressuur is zo veel meer als dat. Rechtrichten is een ding, dan heb je nog het gymnastiseren van je paard etc., En ik heb het over de huidige dressuursport. Je moet wel beter leren lezen zeg, ik blijf aan het herhalen.
blowdiene schreef:Zoals het nu is is het het paard voornamlijk dingen laten doen die de mens mooi vind en luisterd het paard niet.. Hup pets met de zweep.. Het spijt mij zeer, maar zo gaat het vaak wel.. (ik zeg niet altijd)
Nies_ schreef:blowdiene schreef:Zoals het nu is is het het paard voornamlijk dingen laten doen die de mens mooi vind en luisterd het paard niet.. Hup pets met de zweep.. Het spijt mij zeer, maar zo gaat het vaak wel.. (ik zeg niet altijd)
Ja, als een westernpaard een opdracht krijgt die hij neit uitvoert, dan wordt dat wel gewoon goed gevonden![]()
Nies_ schreef:blowdiene schreef:Zoals het nu is is het het paard voornamlijk dingen laten doen die de mens mooi vind en luisterd het paard niet.. Hup pets met de zweep.. Het spijt mij zeer, maar zo gaat het vaak wel.. (ik zeg niet altijd)
Ja, als een westernpaard een opdracht krijgt die hij neit uitvoert, dan wordt dat wel gewoon goed gevonden![]()
blowdiene schreef:Nies_ schreef:Inderdaad, je weet er niets vanaf en toch loop je te oordelen..
En waar slaat dit op? Ik geef alleen toe dat ik niks van western rijden af weet.. En dat is ook zo..
Ik rij namelijk ook engels, maarja het zal wel weer
xTweetyx schreef:boriskim schreef:En misschien rijd ik wel 3 jaar op een manege, maar dat zegt niks van je rijervaring.
sorry maar dit vind ik dus wel.
want als je op een manege rijd, weet je dus niet hoe het is om met een Z paard op wedstrijd te gaan.
ik heb eig. ook nog nooit gehoord van een manege die ponys heeft die meer kan dan een pasje wijken,
dus ja. ik vind dat het wel veel zegt over rijervaring.
en je zegt niet of je een verzorg pony hebt of wat dan ook.dus dat zal wel niet.
dus dat scheelt wel.
Chaos schreef:Dan zoek je toch een instructeur die bij je past?Of rij je op een manege? Maar dan mag je de paarden dus wel totaal anders rijden buiten de lessen om? Of hoe is die situatie.
Appelsapje, Portugese maneges zijn niet te vergelijken met de Nederlandse, dit gaat dus ook niet op.
Chaos schreef:Dan zoek je toch een instructeur die bij je past?Of rij je op een manege? Maar dan mag je de paarden dus wel totaal anders rijden buiten de lessen om? Of hoe is die situatie.
Appelsapje, Portugese maneges zijn niet te vergelijken met de Nederlandse, dit gaat dus ook niet op.
Appelsapje schreef:Chaos schreef:Dan zoek je toch een instructeur die bij je past?Of rij je op een manege? Maar dan mag je de paarden dus wel totaal anders rijden buiten de lessen om? Of hoe is die situatie.
Portugese maneges niet te vergelijken met nederlandse? Hier wordt toch wel echt gewoon engels gereden + ik heb al eens in nederland gewoond en hier zijn de lessen ook gewoon hetzelfde als in nederland ja mischien als je in de gevorderden zit ga je een stuk verder dan in nederland (passage enz) en in nederland alleen maar wissels en wijken maar voor de basis is het toch echt wel hetzelfde