Dure dekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: Dure dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:59

wat een onzin zeg dat je zadel dan niet goed lig ik heb een nieuwe zadel aan laten meten en anky ligt nog niet goed.maar anky heeft het ligt gezien want ze worden veranderd.ik heb alleen eurostar.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:02

Ja, ik ga meestal wel voor de duurdere. Bijvoorbeeld de Anky, Eurostar of PK. Ik vind ze toch beter van kwaliteit en ook gewoon mooi. Dus zo af en toe..............ga ik voor de bijl! :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:07

ik vind sjabrakken eigenlijk veel mooier dan pads, pads vind ik er toch altijd een beetje raar uitzien onder een zadel :o
Ik geef maximaal 25-30 euro uit aan een nieuw dekje, maar meestal koop ik 2e hands :j

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:11

Het duurste dekje dat ik heb heeft me €15,- gekost.
Gewoon goed kijken en op het juiste moment toeslaan. ~~}>
(juiste moment is bijvoorbeeld uitverkoop. QHP dekje van 35 naar 15.. := )

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:02

ik weet niet hoeveel dekjes ik heb, 30 ofzo? echt geen ID eerlijk gezegt, het zijn er echt veel:)
zowel goedkopere als duurdere

ik heb er 6 gewonnen op wedstrijd, de meeste dekjes van mij zijn tussen de 20-35€
bij mij maakt de prijs niet zoveel uit, het gaat er vooral om dat ze mooi zijn (natuurlijk geen 90€ ofzo hé ;) )

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:41

Tja, ik heb wel dure dekjes, maar mijn max ligt echt bij de 60 euro, en dan vindt ik het eigenlijk nog te veel, maar dan zal het er wel eentje zijn die ik echt heel graag wil hebben, ik werk er tenslotte ook zelf voor. Maar als ik dan die Scapa dekjes van 80 euro zie, denk ik echt pfff en dan kosten die bandages serieus ook nog 37.50. :?

Dat gaat mij te ver hoor, ik stap net zo makkelijk weer over op de katoenen _O-

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:46

Het maakt mij eigenlijk niet zo uit hoe duur een dekje is. Als ik een dekje mooi vind koop ik hem gewoon.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:51

tja... ik heb ook geen dure dekjes, maar ik vind ze wel mooi :)
anky vind ik ook erg mooi, maar ben meer van het westernspul, wat ook erg duur kan zijn ;)

net als de Ipod je betaald 200 euro en er zit 25 euro aan techniek enzo aan.
de rest betaal je voor de naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:55

Nou, de iPod vind ik wel een heel slecht voorbeeld. :+
Dat is echt super kwaliteit.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 05:23

emma525 schreef:
tja... ik heb ook geen dure dekjes, maar ik vind ze wel mooi :)
anky vind ik ook erg mooi, maar ben meer van het westernspul, wat ook erg duur kan zijn ;)

net als de Ipod je betaald 200 euro en er zit 25 euro aan techniek enzo aan.
de rest betaal je voor de naam.

Zelf geen iPod zeker? :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:20

Ik kocht eerder ook nooit hele dure dekje. Ik heb eens ES gehad, maar na een paar maanden alle dekje weg gedaan. Ik had niet het gevoel dat ze echt zovele meer deden dan mijn goedkopere dekjes.

Paar weken geleden me aan Scapa gewaagd. Ik vond ze gewoon mooi en wou het toch mar proberen. Wauw! Wat een pasvorm! Ze liggen perfect, mooi gevormd en het materiala ben ik ook helemaal weg van. Als ik mijn paard soms niet goed poets, dan is na het rijden mijn dekje vies en mijn paard schoon. Zo goed nemen ze zweet en vuil op. Ik heb gelijk 3 paar bij besteld. Dan maar minder dekjes en doe ik er maar langer mee, maar voor mij alleen Scapa.

Hoewel ik de Equine Couture ook nog steeds fijn vind, maar het haald het niet bij Scapa.

Ik let wel op koopjes en dergelijke, zodat ik uiteindelijk niet veel meer kwijt ben dan anders.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:29

Helemaal mee eens, belachelijk duur. Ik heb een hele collectie aan Anky dekjes, maar tegenwoordig koop ik alleen nog maar de wat goedkopere. Mijn zadelmaker heeft zelfs ook nog gezegd dat hoe dunnen hoe beter. Dus ik vind de dekjes van Premier ook echt top en lekker goedkoop!

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:01

Ik vind het ook echt mega duur de anky en scapa, vind het zelf super mooie dekjes. Maar ik ben een beetje koop verslaafd! Dus meestal koop ik toch de duurdere dekjes. Maar heb ook vele goedkope dekjes en die al aardig oud zijn. Bij ons op stal rijden mensen allemaal in setjes maar dat vind ik wat te ver gaan ik koop niet overal bandage's bij of peesbeschermers. Ik vind daar bij trouwens de HH bandage's lekkerder dan de anky byv.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:21

ik koop af en toe eens dure dekjes, maar dan bijna nieuw tweedehands, waar ik nog amper iets voor betaal. of toch zeker maar de helft. de volle prijs krijg ik moeilijk uit mn zak :). Al heb ik het onlangs wel 1 keer gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:58

Ik koop meestal alleen de duurdere pads. Omdat die heel lang mooi blijven en gewoon super fijn zijn. Dat eerste mis ik vooral bij de goedkopere pads.
Dan heb ik een scapa dekje, ben ik heel tevreden over. Maar Euro-star en ankypads zijn alsnog het fijnst! Ik heb ook een paar HKM dekjes en die vind ik ook heel fijn!

Ik ga geen bandages/peesbeschermers voor alles bijkopen. Dit doe ik alleen voor de dekjes waar ik eventueel mee wil gaan springen of crossen :) Daarbij vind ik bandages echt onzin en alleen maar gevaarlijk. De laatste keer dat ik met bandages had gereden was daarom ook in 2007..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:02

Scapa dekjes zijn echt geweldig! Maakt mij niet uit dat ze even duurder zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:03

btw
dat over dat dikke dekjes slecht is voor de pasvorm van je zadel is echte bullshit. Ik had het erover gehad met de zadelmaker en die zei dat het echt helemaal niets uit maakte! Je moest alleen oppassen of er geen vouwen onder zitten.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:06

Ik vind die anky-dingen echt belachelijk, ze zijn niet eens goed gevormd. Maar eurostar en scapa enzo vind ik ook veeeels te duur.
Toen ik nog een boomzadel had, was mijn duurste 20 euro ofzo..
Nu heb ik een boomloos en heb ik 1 dekje, die kostte 90 euro ofzo. :oo

Marloes, daar ben ik het niet mee eens.
Vind je het niet ontzettend logisch klinken dat als een zadel goed past bloot op de rug, en als je er dan wat diks tussen stopt, dat het dan te strak zit? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:08

Sodeletuut schreef:
Ik vind die anky-dingen echt belachelijk, ze zijn niet eens goed gevormd. Maar eurostar en scapa enzo vind ik ook veeeels te duur.
Toen ik nog een boomzadel had, was mijn duurste 20 euro ofzo..
Nu heb ik een boomloos en heb ik 1 dekje, die kostte 90 euro ofzo. :oo

Marloes, daar ben ik het niet mee eens.
Vind je het niet ontzettend logisch klinken dat als een zadel goed past bloot op de rug, en als je er dan wat diks tussen stopt, dat het dan te strak zit? ;)

ALS JE GOED LEEST ;) ;) had je gezien dat ik dat niet vind, maar een zadelmaker.

edit; en in feite krijgt het zadel overal dan iets meer omhoog, dus wordt hij nergens zoveel strakker.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:11

Ik hou van mooie dingen en ik heb het niet zo op 13 in een dozijndingen, daarom wil ik best wat meer geld voor een dekje betalen.
Het voordeel is dat die vaak ook lang mooi blijven. Mijn wedstrijddekje van Eskadron koste ruim 80 euro maar daar heb ik nu al jaren plezier van en hij blijft mooi. :)
Ik heb een blauw dekje, ook van Eskadron, die is al behoorlijk oud en hij begint aan de onderkant door te slijten, maar als je hem van de bovenkant ziet dan lijkt hij nog pas nieuw.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:07

De prijzen zijn behoorlijk omhoog gegaan de laatste tijd maar zoals je ziet op bokt blijft iedereen ze vrolijk kopen iedere maand weer, inclusief mezelf als ik iets mooi vind koop ik het gewoon of het nu 10 euro is of idd 60 euro. En precies wat karinvdm zegt de kwaliteit dekjes waar je dus meer voor betaald kunnen een hele tijd meegaan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:15

KarinvdM schreef:
Ik hou van mooie dingen en ik heb het niet zo op 13 in een dozijndingen, daarom wil ik best wat meer geld voor een dekje betalen.
Het voordeel is dat die vaak ook lang mooi blijven. Mijn wedstrijddekje van Eskadron koste ruim 80 euro maar daar heb ik nu al jaren plezier van en hij blijft mooi. :)

Hetzelfde hier. Al mijn dekjes zijn van RG, dan weet je (bijna) zeker dat je iets hebt wat niemand heeft. De pasvorm is super en ook al was ik ze vaak, ze blijven heel mooi. :j

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:14

Heeft iemand ervaring met de Eskadron Cotton dekjes? Deze zijn een stuk goedkoper dan de Brilliant dekjes maar wel in dezelfde mooie kleuren te koop!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:24

Cotton heb ik ervaring mee :D

Zijn wel simpele katoenen dekjes, maar ik vind ze ontzettend fijn! Zijn lekker groot, en blijven mooi, daar kunnen die Brilliants nog wat van leren, prutdingen. :n

Afbeelding

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:36

Ohhh, wat mooi! Goed om te weten. Ik ben aan de Lavender aan het denken om te matchen bij m'n dralon. :+:

Is dat de Lavender niet? Ik zie het niet zo goed. Ik ben benieuwd welke van de twee kleuren het is die op de deken gebruikt worden... Misschien staat het niet zo mooi op m'n Haf. Hmm.