Een zadel is voor de ruíter. Jij ziet dat die pikkies bij jullie het heel stimulerend vinden om avontuurlijke dingen te doen, maar vooral om sociaal contact te hebben en het
vinden als dat gecombineerd wordt is lekker iets leuks met de baas samen doen. De baas op de rug nemen ze op de koop toe, maar wat hén betreft is samen lekker te voet dollen veel leuker.
Als die baas dat rijden niet de essentiële factor vindt én invoelend is, kan het best zijn dat deze vindt dat het hem/haar meer waard is dat het paard niets op de koop toe hoeft te nemen.
Ik heb dat ook vaak; dan ga ik liever zelf ook rennen. De toegevoegde waarde van het meer sámen is dan groter dan de toegevoegde waarde van het rijden. Vorige week met Bor en Capricho alledrie te voet was dé topervaring ooit, zo naadloos gedrie door het terrein klauteren.
Het is maar net wat voor jou de grootste meerwaarde heeft.
Ik geef hem echt een VETTE pluim met die gedachte. Dat geeft aan dat hij fundamenteel níet met wil opleggen bezig is.

M'n boomloze Freeform bleek zeer pijnlijk vooral voor dat laatste ongeschikt. Ik kom 'uit de westernhoek', helaas gaat dat op m'n Merens niet meer lukken, daar is'ie echt te kort voor, maar ik zoek wel iets met vergelijkbare 'zit' zeg maar (géén stoelzit, dat verfoei ik, ook bij westernzadels, dus meer met een 'lang' been en wat opgesloten zit) Hier nog tips over welke richting ik op moet zoeken? (betaalbaarheid is helaas ook een factor waar ik rekening mee moet houden)
) en lange afstanden gaan rijden. 
Bart ligt nu dus even uit de running, maar ik miste echt het 'iets samen doen' en aangezien ik aan het trainen was voor een loop van 7.5 km...
en als hij in zoverre verbeterd dat hij nog wel pijnloos rond kan stappen, maar mij niet meer kan dragen, koop ik een pakzadel voor hem en gaan we samen op vakantie. M'n beste vriendin heeft de campings al uitgezocht.
de een-na-laatste foto! Die kieperen bijna achterover.. Niet echt verstandig lijkt me om het stijgeren te ondersteunen (´leuk´ voor oorlog en show, maarja daar hou ik dus niet van
)
maakt het er ook niet makkelijker op. Geen wonder dat er zo veel mensen wel op zoek zijn naar HET zadel, maar het niet kunnen vinden.