En na het rijden spuit ik de benen goed af, zodat de pezen niet 'oververhit' raken, volgens mij kan het dan niet echt kwaad?
En dat van die bandages en peesjes heb ik al vaker gezien, maar ik zou ook niet weten wat het nut is van beide aan te doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
X_Linz_X schreef:hier op stal staan 7 paarden, Die we allemaal vierkant gebandageerd rijden, Op de wei, met longeren of in de stapmolen hebben we er vaak alleen voor bandages om, behalve 2 paarden die ook dan vierkant gebandageerd moeten. Peesbeschermers ben ik niet zo fan van, omdat die van mij ze er gewoon vanaf trekt (zelf gezien) en met rijden had ik ook vaak dat er zand tussenkomt wat ik toch liever niet heb ivm schuren.
Het is misschien overdreven maar als ze ergens tegenaan bokken ofzo tegen de bakomheining en daardoor krijgen ze wondjes ofzo dan ben je wel een paar weekjes uit de sport, en dan erbij.... de dierenarts is altijd duurder dan een setje bandages.
We doen wel altijd METEEN na het werken de bandages eraf. Zodat de benen meteen af kunnen koelen, een beetje spiergel erop, en dan nog vaak even vrij laten uitstappen door de bak, of met een zweetdekentje 5 minutjes in de stapmolen voordat ze terug op stal gaan..>uiteraard eerst uitstappen met ruiter erop maar dan 5 minutjes vrij is dan dus zonder bandages. En ook alleen als ze eerst gereden zijn of flink gelongeerd.
)