Tweezitter zadel, instructeur achterop?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Tweezitter zadel, instructeur achterop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:41

Misschien dat met 'very large lesson' niet de tijd wordt bedoeld, maar hoeveel er in die (korte) tijd wordt geleerd?

Net of kinderen van 2 zich langer dan 5 minuten kunnen concentreren ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:31

miek140 schreef:
Nee even serieus: ik vind het het niet waard om zo een zadel te gaan kopen waarmee ik de rug van mijn paard zou vernielen omdat ik eens een keer een kind voor 2 minuten op mijn zadel mee zou willen nemen. Ik laat dat kind dan liever alleen op mn paard terwijl ik dr vast houd, leert het kind nog meer van ook :j

In twee minuten met een klein dus licht kind rustig stappen verniel je de rug van een volwassen goed bespierd paard niet.
In twee secondes kan je de controle over het kind verliezen want je moet óók rijden.
samen rijden heeft wel degelijk een paar toegevoegde waardes. Je moet dat echter wel voor paard en kind zo veilig en onschadelijk mogelijk doen.

Als je er naast loopt; bij een echt klein kind met zijn tweëen!!!, is het risico tot een minimum beperkt.
Met twéé begeleiders want als ingrijpen bij een onvoorzien voorval nodig is, moet je de aandacht óf op het paard richten óf op het kind.
Je kan met één begeleider volstaan als het kind echt zadelvast is.

Maar goed, het topic betreft een klein kind mee op het paard en ja dat hééft in het prille begin toegevoegde waarde, mits en maar en wat het ´waard´ is, is een persoonlijke afweging net als de risicoafweging.
Wíj hebben gekozen voor een boomloos kinderzadel dat we als solo zadel hebben gebruikt tot zoonlief een jaar of 5 was en als ´buddy´ tot pakweg 3. In het begin als buddy met een begeleider zelfs!
Of je deze buddy-sessies ´les´ wil noemen is een kwestie van de maatstaf. Ík zou het geen les noemen maar een ervaring.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:30

Sabinee__ schreef:
a lesson from behind . *valt van stoel*
Tis gewoon een vies vuil jakkie seks zadel .

Mannelijke ruiter tegen instructrice: 'Mevrouw, het lukt me niet zo goed, kunt u het me nog eens haarfijn uitleggen hoe ik mijn paard nu ook alweer nageeflijk rijd?'
Instructrice: 'Ik kan wel even achter je komen zitten om het voor te doen?'
Man: 'Oja, en als u dan uw overheerlijk voorgevel in mijn rug drukt, gaat het vast nog beter!'

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:35

dit lijkt me meer iets voor als je je kind mee wilt nemen met rijden als je een héél lief paard hebt!
maar toch niet om 2 volwassenen mee te nemen?
Moet niet gekker worden hoor.......................................

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:57

HC:
Je schrijft heel veel, maar wat zég je nu eigenlijk? Ik heb nu nog steeds geen idee of je het nu wel of niet met mij/het zadel eens bent :=
(kan aan mij liggen hoor: mijn hersenen staan in de off-mode)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:29

haha lekker knus...
nee lijkt me niks hoor..

bellegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:52

heb het nog nooid gezien.
lijkt me ook niet handig

_draakje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 01:06

lijkt me ook niet bevordelijk voor de rug van je paard :S

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 01:17

Nog geen foto van ruiter met instructeur ?

Doet me stiekem denken aan een verhaaltje dat ik vroeger las, een boer die zijn verzorgstertje les gaf.. :o

Zulke sites die automatisch openen, en als kindje van 13 ofzo dat lezen.

ochoch

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 10:32

Ik ben ook benieuwd of er iemand een foto heeft van ruiters op dit zadel. :j

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:53

[/quote]
Mannelijke ruiter tegen instructrice: 'Mevrouw, het lukt me niet zo goed, kunt u het me nog eens haarfijn uitleggen hoe ik mijn paard nu ook alweer nageeflijk rijd?'
Instructrice: 'Ik kan wel even achter je komen zitten om het voor te doen?'
Man: 'Oja, en als u dan uw overheerlijk voorgevel in mijn rug drukt, gaat het vast nog beter!'[/quote]

_O- _O- _O-