Wat voor dekje is nou ideaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:22

Ik heb sinds kort 3 mnd of zo het jubileum dekje van eurostar.
Blijft super goed liggen, is niet dik of heel dun. Neemd veel zweet op en droogd ook snel weer op als ik hem onder het zadel uitgehaald heb en ergens over heen hang. Kost nu bij ooteman €25,00 een koopje. Ik ga er nog 1 bestellen want vooral bij heet/warm weer is zo'n dekje een uitkomst. Bovendien is zo'n dekje ook fijn voorgevormd op de schoft en blijft daardoor beter in de kamer van het zadel zitten.Ik heb ook kunstsuede geprobeerd van anky en eurostar. De anky blijft na vaak wassen niet liggen, moet ik elke keer van mijn paard af om hem weer recht te trekken, en ligt strak op de schoft. kunstsuede sluit ook erg af als je paard veel zweet komt het niet door het dekje heen naar de buiten kant, en ik wil wel graag, dat het zweet naar buiten wordt afgevoerd zodat mijn paard snel droogd als ik het zadel eraf haal. +:)+ *D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:23

Ik vind de scapa dekjes erg fijn, mooi gevormd en niet te lang op de rug. Anky en PK zijn over de rug gauw te lang en beginnen daardoor te schuren. Eurostar vind ik ook erg mooi, evenals eskadron.

magda_90

Re: Wat voor dekje is nou ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:57

Zo dun mogelijk katoenen dekjes. Momenteel rij ik met eentje van HH. Ook BR Event vind ik fijn om mee te rijden.

Hntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:39

Ik ben nog steeds opzoek naar dekjes die ook onder een vzh zadel richting dressuur passen, + dat mn paard een brede rug heeft.
De eurostar vzh en scapa vzh liggen verrot onder mn zadel en de dressuur modellen zijn weer veel te lang.

De fijnste dekjes zijn toch wel de Hv polo dressuur, BR vzh en de merkloze goedkope diggies! Die liggen teminste goed onder mijn zadel.

De kleuren die ik mooi vind zijn de lime groen en baby blauw.

Adjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:43

Goeienmiddag !

Ik ben wel fan van de scapa dekjes liggen erg fijn onder het zadel en schuiven niet !
eerst had ik altijd anky's maar liggen toch niet fijn genoeg en krimpen erg snel :(

Mijn instructrice van thuis maakt zelf de dekjes je kan de kleur en de stof uitzoeken en ze zijn ideaal heb ze in alle kleuren, gekke printjes ect. zijn 20 euro per stuk schuiven niet , zijn snel droog, slijten niet, liggen niet straks op de rug en er is voldoende lengte onder het zweetblad vandaan.

nou hier kan je dr wel een paar van kopen .. ipv 50 of 60 euro is 20 euro toch wel leuk , paar bandages erbij en klaar!

;)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:38

Pads vind ik erg fijn. vooral die van PK.
ik leg niet 50 euro voor een Anky neer, maar bv wel een keer op mp of als ze in de aanbieding zijn ofso!

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:38

Hntj schreef:
Ik ben nog steeds opzoek naar dekjes die ook onder een vzh zadel richting dressuur passen, + dat mn paard een brede rug heeft.
De eurostar vzh en scapa vzh liggen verrot onder mn zadel en de dressuur modellen zijn weer veel te lang.

De fijnste dekjes zijn toch wel de Hv polo dressuur, BR vzh en de merkloze goedkope diggies! Die liggen teminste goed onder mijn zadel.

De kleuren die ik mooi vind zijn de lime groen en baby blauw.

Pk pads misschien?

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:55

en ben fan van BR, heb er 1, al een jaar en is nog steeds mooi,
zacht en soepel.
en sinds kort ben ik ook fan van scapa. zo mooi voorgevormde bovenlijn. ligt ook perfect onder m'n zadel. helaas heb ik geen geldboom dus heb ik er maar 1 :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:04

ik ben fan van dkke dekjes omdat me paard een gevoelige rug heeft en dus een dikke fijner ligt ;)

meestal heb ik pads van QHP die zijn 32,95
maar zeker het geld waard en ongeveer het zelfde als de anky maar dan kan je er bijna 2 van kopen.

mijn lievelingskleuren zijn lime groen en roze :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:14

Dit vind ik het meest ideale dekje. Inmiddels heb ik er 3 van in bezit en ze bevallen prima! Zijn overgens een van de weinige shabrakken waar mijn paard geen schuurplekken van krijgt. Zijn iets dikker dan de gangbare zomershabrakken en voeren het zweet goed af. En het allerbelangrijkste, ze liggen als een huis onder het zadel! Kosten nog geen 15 euro per stuk.

wendyloepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:36

Ik geef de voorkeur aan een sjabrak. Mijn pony heeft een korte rug waardoor dekjes altijd over zijn lendenen schuren. Verder moet de stof zo min mogelijk stiksels bevasten zodat het sjabrak geen patroon achter laat op zijn huid. Hij is erg gevoelig. Tot nu toe ben ik alleen maar tevreden over de stubben sjabrakjes en de gelpads. groetjes.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:38

Volgens mijn zadelmaker is een dun dekje het allerbeste. SInds ik over ben gestapt op de dunne dekjes wil ik niet anders meer. Dus mijn ideale dekje: dun, allerlei leuke kleurtjes en met een goed gevormde bovenlijn.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:40

Dun en goed gevormd. Verder een vrolijk of mooi dekje :D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:47

ik heb allerlei verschillende dekjes. De pads vind ik zelf het mooiste, maar in de zomer ga ik liever voor de wat dunnere dekjes.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:36

Hou niet van die hele dikke dekjes, geef mij maar een dunne met een geinig kleurtje. Dat ligt super onder mijn zadel.

linka_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:37

mijn ideale dekje? gewoon van decathlon, hh vind ik ook wel goed, eurostar weet ik nog niet

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:10

Ik heb verschillende soorten en maten dekjes, maar mijn Anky dekje en dekjes van RG zijn mijn favorieten.

white_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:09

- kwa zicht vind ik een dik schabrakje (eurostar) mooi
-maar de stof mag niet losjes liggen op de voering (anky)
-de bovenlijn (wat op de ruggegraat ligt) moet niet helemaal
recht zijn (ik trek namenlijk altijd mijn sjabrak zo hoog mogenlijk in het zadel om de ruggegraat zo veel mogenlijk vrij te laten liggen) en waardoor een recht schabrak dus scheef ligt aan de onderkant
- die zelfde bovenlijn mag niet te dik/breed zijn (weer dat ik wil dat er zoveel mogenlijk de ruggengraat vrij ligt.
-de stof een soort van geimpregneert zodat de vlekken er makkenlijker uitgaan
-met wassen mag het er niet verkleuren/krimpen of de stof ribbelig worden (anky)

mijn ideale schabrak:
-een eurostar maar dan de helft minder dik
-meegevormde bovenlijn
-suede of fluweel
-aan de bovenkant 2 lusjes met een drukknoopje (dun en glad zodat het geen afdruk in je leer geeft) want klitteband word lelijk omdat er bij mij vaak haren en vuil in zit en er niet makkenlijk uitgaan.
-geen singel-lus
-effen kleur

een nieuw idee :)*

-gestoffeerd met gucci of chanel logo _/-\o_
-een afklikbare bloem erop (weer die drukknoopjes :P)
of andere dingen.. *\o/*
-of een uitgeknipt hartje (dat je dan het haar van je paard erdoorheen ziet).
-of een randje met schelpjes.. (het deel rechtsonderin waar je zadel en been dan geen last van hebben).

dat lijkt mij wel wat, lekker anders, 3d :P en persoonlijk. (nu heb ik ook wel een uitgesproken smaak maarja :o )

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:23

Mijn ideale dekje is een dik dekje, niet zo'n dunne.
En het dekje wat ik nu onder het zadel heb vind ik prima. :)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:26

BR event vind ik perfect.
Heb ook wel anky pads, maar ik pak altijd liever even snel zo'n BR dekje.
Veel betere pasvorm.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:26

Anky pads! :D

Ik koop ze eigenlijk alleen in de aanbieding, maar geen dekje is beter dan een Anky pad!
Ze zijn goed te wassen, liggen perfect (geen vouwen of wegzakken), blijven lang goed en zien er heel mooi uit.

Ik heb heel veel dekjes geprobeerd, maar geen dekje ligt zo mooi en blijft zo mooi als een Anky pad.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:31

Anoniem schreef:
eentje die een beetje hol is aan de boven kant zodat hij goed naar de rug gevormd is

een anky pad is een goed voorbeeld van een dekje waar bij dat niet het geval is, waardoor ze gaan trekken om de schoft.

en bijv. een scapa dekje zit veel meer vorm in en trekt daarom bij de meeste paarden niet om de schoft

De vorm lijkt misschien niet goed, maar het is een van de weinige dekjes die juist niet op de schoft trekken. Ik trek ze boven de schoft omhoog, en dat blijft keurig zo! Geen moment hoef ik ze weer omhoog te trekken, en na het rijden ligt het nog net zo.
Dus die vorm zegt blijkbaar niet alles.

Ik heb ontzettend veel dekjes (gehad), die allemaal goed gevormd waren, maar bijna allemaal toch naar beneden zakten/gleden. Die van Anky liggen perfect. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:26

ik vind pads erg fijn(Anky,PK,ES)
maar de dekjes van scapa vind ik ook prettig onder het zadel liggen,en mooi om te zien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:04

Dunne katoenen dekjes, mooi gevormde ruglijn. Ik heb de katoenen van eskadron (goede kwaliteit, liggen mooi,...) en de lamicell elegance lijn vind ik ook nog altijd geweldige dekjes, heb er twee uit de oude collecties en die gaan echt nooit weg. :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:24

Was gister op dekjes-zoektocht.

Eisen:
1. dun
2. knalrood
3. katoen
3. vzh cob

Ik was bij de superstore in Nieuwegein. Genoeg dekjes te vinden.

Maar wat mij al vaker is opgevallen: dunne dekjes zijn nauwelijks meer te krijgen!
Tegenwoordig moet het steeds dikker en dikker...

Ik heb dus echt een half uur staan zoeken, voelen, meten etc. voordat ik met een Happy Valley Polo dekje thuiskwam.
Mooi dun, voorgevormde rug met schoft en ook nog eens knalrood met leuke applicatie.

Mijn wens is dus:

Meer dunne dekjes in leuke kleuren en leuke prints/logo's.
Dikke dekjes zijn er al genoeg...