Nee...maar er is ook nog maar amper 1 week om van de 2 die ik nog moest wachten. Bij jou komt volgende week toch de zadelmaker?? We gaan, als het nu tenminste zo gaat als beloofd, gelijk op, haha.
Mijn thorowgood zadel is al binnen! Ga hem straks uitproberen (heb ook al direct een bruin hoofdstel er bij gekocht). Ik ga zo foto's maken, dus die krijgen jullie nog te zien.
Diana, ik hoop dat je zadel snel komt!
diana1
Geplaatst: 01-07-09 22:21
Vanavond is de "dealer" geweest met mijn zadel!! Hij had vandaag 1 High Wither binnen gekregen. Gepast..... hij gaat er morgen een andere boom in plaatsen en dan is het eindelijk zover dat ik kan rijden op mijn nieuwe zadel. Hopelijk morgen........
Pipi
Geplaatst: 02-07-09 08:28
Eindelijk We willen natuurlijk wel een uitgebreid verslag,mét foto's
Jeee Eindelijk!!! Lekker hoor dat je zo aan de slag kan met je k&m! Joliene, ook lekker snel zeg dat je thorowgood binnen is!!!! Ben heel benieuwd naar jullie foto's!!!! Vandaag ben ik ook geslaagd voor een zadel (eindelijk)! Het is een schutte zadel geworden, echt super fijn!
diana1
Geplaatst: 02-07-09 18:43
Mooi dat we nu eindelijk een beetje opschieten met de zadels.
Nu Germie nog! Komt ook vast binnenkort goed.
Ik heb aan het eind van de middag mijn zadel opgehaald. Uiteindelijk 13 weken totaal gewacht....maar nu dan toch beloond Er is trouwens een smallere boom ingezet. Foutje van mij. (schreef vanochtend in de hectiek een bredere).
Ik heb mooie beugelriemen en beugels uitgezocht en deze heb ik net "gemonteerd", haha. Even lekker alles in het vet gezet en nu hopen dat het straks afkoelt.
Vanavond uiteraard proberen! Ik zal foto's maken.
diana1
Geplaatst: 02-07-09 21:42
Zostraks mijn eerste rit op het nieuwe zadel gemaakt! Helemaal top!
Verslagje op mijn site.
Laatst bijgewerkt door diana1 op 02-07-09 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Het zadel lijkt op de foto's wat achterover te liggen Diana. Kan ook vertekenend lijken natuurlijk. Maar jij hebt er niet de standaardboom in? Vind het wel een mooi zadel hoor. En hoe vallen nu stoten, normaal of korter dan normaal?
diana1
Geplaatst: 02-07-09 22:08
Er is een smallere boom ingezet om hem toch nog iets meer van de schoft af te houden. De stoten vallen goed , ik heb een 60 cm. singel van K&M erbij gekocht en die zit aan beide kanten op het 5e gat. Heb verder geen ervaring met deze singels, bij mijn vorige zadel had ik een 135 cm. singel. Ik heb de beugels vanavond onder het zweetblad gehad, weet alleen niet of dit de bedoeling is, denk dat ik het morgen eens bovenlangs probeer. Fokkens heeft het nu zelf niet gezien, hij komt binnenkort nog eens langs om het verder te bekijken. Denk dat het op de foto's idd een beetje vertekend. Hij zit lekker zacht. Als je wilt passen kan het maar zo zijn dat je mijn zadel mag passen,haha.
Laatst bijgewerkt door diana1 op 02-07-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Nog even een reactie over het iets achterover liggen. Dit is ook de bedoeling......als het zadel na ong. 2 maanden is "ingereden" ligt het vlak. (reactie "dealer" op de foto's) Door het gebruik zakt een zadel altijd van voren. Vandaar dat de "dealer" over 2 maanden langs komt om alles te controleren.
Jaa maar dat is het probleem, waar zijn die? En het liefst een online winkel. Ik dacht misschien weten jullie wel wat winkels... Ik kan ze namelijk niet vinden.
ik moet binnenkort ook aan een nieuw zadel voor mijn jonge paard. het is een 4 jarige andalusier met erg weinig schoft, vrij korte rug, en nog volop in de groei. Nou kwam ik bij toeval dit topic tegen. als ik het goed begrijp blijft dit zadel aanpasbaar? ik zoek alleen wel een zadel dat een stevige diepe zit heeft, als ik de foto's zo zie lijkt hij mij niet zo heel diep? of lijkt dat nou zo? in wat voor prijsklasse ligt dit zadel ongeveer?
diana1
Geplaatst: 05-07-09 17:40
De zit is idd niet echt heel diep. Het zit overigens heerlijk zacht. De boom is idd makkelijk verwisselbaar. Prijsklasse ligt rond de 900 euro kaal.
Ik zal over een tijdje nieuwe foto's maken en plaatsen. Het zadel zal door het gebruik van voren nog iets zakken waardoor het recht komt te liggen. Dit is ook de reden waarom de "dealer" over twee maanden nog eens langs komt om te kijken hoe het zadel dan ligt. Op dit moment nieuwe foto's maken heeft geen zin omdat het zadel toch iets achterover ligt omdat de boom nog in moet zakken.