msfc zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:11

germie schreef:
En duur? Waar worden die black country's dan gemaakt?

Nu verkopen ze hun eigen zadellijn, maar verder niets anders? Of verkopen ze ook gewoon KN, Stubben, enz?
Luckystory, voor 1000-1200 euro moet een passend zadel te vinden zijn.

degene die bij mij is geweest heeft me in 1e instantie een thorowgood verkocht, maar die bleek toch niet goed te liggen. Zij verkocht ook jc, en barnsby, en wilde ook msfc verkopen. Ze zijn niet verplicht msfc te verkopen, maar kiezen merken die ze zelf willen verkopen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:14

@moorke: liggen ze bij divoza in de winkel dan????

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:17

Schuivende zadels zijn nooit goed natuurlijk.

Ik heb even wat gezocht op internet en ben het volgende tegengekomen:
2 van de 4 typen dressuurzadels van MSFC worden gemaakt bij Sankey in Schotland.
Kijk maar (de barracuda staat er zelfs letterlijk op, de Contour niet):
http://www.sankeysaddles.com/

Het Darwood dressuurzadel heb ik ook gevonden:
http://www.uksaddlesltd.com/dressage/da ... ge-saddle/

En de Professional Dressage is van Ideal volgens mij, en dat volgens mij wordt hierboven bevestigd door een Bokker die model Roella 1350 gekocht heeft, vergelijk de plaatjes ook maar (kost 1110 pond, 1261 euro):
http://www.idealsaddle.com/catalogue/saddle/19

Overigens, de Fryso Lux is een Ryder zadel:
http://www.rydersaddles.com/dressage.html

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:49

karev schreef:
@moorke: liggen ze bij divoza in de winkel dan????

Ze waren net nieuw binnen gekomen, dus ik denk binnenkort/nu wel.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:15

Die professional Dressage kwam volgens een msfc'er op 1800 EUR?

Dan is die bijna 600 euro duurder voor een ander merkje erop. >;)

edit: het schutblad lijkt me toch niet hetzelfde bij vergelijking van de 2 plaatjes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:23

Germie ik denk dat je gelijk hebt, maar stel je voert het zadel in, wat zijn dan de meer kosten? Douane, invoerrechten etc.?

Dan is de marge niet echt groot. Ik weet wel dat de zadels in Engeland gemaakt worden, want dat zei ze. Het is gewoon een Engels zadel en geen Nederlands zoals de verwarring misschien was.

Het aanpassen doet een zadelmaker voor Superhorse. Het model, de boom etc, is dus volgens de principes van MSFC.

Ben ik blij dat ik de goedkoopste heb. :D

Prydi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:29

ik heb twee MSFC zadels verkocht, een Professional aan een ZZ ruiter waarbij dit het enigste zadel was wat niet schoof, en een Xtreem aan een IJslanderruiter. Zover ik heb begrepen zijn ze allebei erg tevreden. Ik heb nog een Xtreem liggen, het is een absoluut fijn afgewerkt zadel met superieur leer.

Feitelijk weet ik niet hoeveel garantie je op de boom krijgt, maar normaliter, bij andere leveranciers, is dat zo'n 5 jaar op de boom en 3 jaar op het leer mits het zadel op de juiste wijze wordt gebruikt...

aslo

Re: msfc zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:16

Voor zover ik weet betaal je geen invoerrechten over goederen die je haalt uit andere EU landen, zoals de UK. Als je een bedrijf hebt betaal je zelfs geen BTW (ICL regeling).
Wat ik wel weet is dat de winstmarge op zadels behoorlijk hoog is.

germie

Re: msfc zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:28

5 jaar vind ik erg weinig, want de verwachte levensduur van een zadel van zo'n hoog bedrag is veel langer, minstens 15-20 jaar.
De meeste A-merken leveren ook gewoon levenslange garantie op de boom, sommige merken 10 jaar. Dat zou ik ook van een mfsc zadel verwachten.

De Xtreem vind ik op de foto wel een heel mooi zadel, lijkt mij wel lekker zitten.
En als zo'n zadel net het enige is dat past, dan ga je daar natuurlijk voor, dat zou ik ook doen. Maar koop je dus de Professional dressage, dan koop je eigenlijk de Roella 1350 van Ideal.

En het klopt dat de winstmarges op zadels enorm zijn (ook op hoofdstellen e.d.), maar toch. Wees eerlijk over het merk dat je verkoopt. MFSC-zadels zijn feitelijk van een ander merk. Is niet erg, zolang je maar niet de meerprijs voor het MFSC-logo hoeft te betalen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:06

Helaas dat we het nu pas zien, maar dit topic is op de 1e pagina al een keer als oud topic omhoog gehaald. Omdat er veel informatie in de pagina's daarna staat heb ik niet alle 'nieuwe' berichten verwijderd, maar plaats ik hier een slotje.