KarinvdM schreef:Jan Hulsebos heeft bij mij nog nooit een zadel scheef opgevuld omdat mij paard opdat moment scheef was.Hij zegt dan dat ik mijn paard recht moet richten en ervoor moet zorgen dat ik midden boven mijn paard blijf zitten en dat scheef vullen absoluut niet de oplossing is.
Ook heeft hij me toen ik een ander paard kocht prima geadviseerd over een ander zadel omdat ik op mijn WB4 de ruime draf van mijn paard niet zo goed kon volgen. Daarom heb ik nu een Dynamic3, deze heeft een minder diepe zit.
Dat zeiden ze dus ook al toen ze bij mij waren voor het opmeten. Veel mensen hebben niet in de gaten dat zij misschien zelf wel scheef zitten, ja tegen scheef zittende mensen kan Hulsebos geen zadels maken. Hij vertelde me bijvoorbeeld dat hij eens bij een ontevreden klant was geweest omdat het zadel scheef was, maar dat mevrouw zelf met 2 gaten verschil reed.
Daarnaast, wees ook kritisch op jezelf naar je paard toe. Veel paarden hebben een 'mindere' kant, maar het is dus de kunst om zo te rijden dat je paard op twee kanten gelijk is. Zolang je dat niet goed voor elkaar hebt, kan je alle zadels van de wereld erop leggen.
Ben het dus met je eens Karin, denk gewoon dat het de kunst is om kritisch te zijn op jezelf en snel maatregelen nemen als het toch dreigt mis te gaan.
Ik wil trouwens niet beweren dat iedereen met een slechte ervaring ook zelf scheef zit of een scheef paard heeft.
Hij zegt dan dat ik mijn paard recht moet richten en ervoor moet zorgen dat ik midden boven mijn paard blijf zitten en dat scheef vullen absoluut niet de oplossing is.
voor een spring zadel ben echt benieuwd