Er past geen zadel op mijn pony, wat nu??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 11:47

Een WoW klinkt inderdaad super, maar daar moet ik toch echt even voor sparen haha..

Is het bij de boomloos nou zo dat het na een week wel went kwa zit? Moet zeggen dat ik dat nog wel vervelend vind..het zit zo rond, vooral in draf kan ik weinig steun vinden en is mn houding om te huilen. Heb er ontzettend veel spierpijn van, maar dat kan ook komen doordat ik ineens 3 dagen gereden heb na maanden niet rijden :+

Ik heb wel het gevoel dat als mn pony 1 bok geeft ik ernaast lig, voelt niet helemaal veilig. Gaat dat redelijk snel wennen? Mensen die er ervaring mee hebben, het in het begin ook niet lekker vonden zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:52

Ik heb nu alles gelezen, dus sorry als het er al staat, maar wilde je toch een tip meegeven:

Bel Corrie Stoker. Zij past aan huis zadels aan, en neemt daar echt de tijd voor. Ze past het zadel, laat je ermee rijden, past het aan laat je weer rijden etc. Net zo lang tot het past. Ik heb er in elk geval hele positieve ervaringen mee, mijn pony had een hele moeilijke rug en zij heeft echt een perfect zadeltje voor hem gemaakt.

edit; dat is trouwens ook heel betaalbaar, bij ons heeft ze het zadel voor 50 euro helemaal pas gemaakt terwijl het niemand lukte. Kan wel iets meer of minder worden afhankelijk van de reistijd/type zadel, maar ze is nooit duur.

ziezo55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:51

#Ymke# schreef:
Ik heb ook heel veel problemen gehad met zadels en uiteindelijk wilde Arie Boer wel langs komen om een WoW te komen passen en te laten voelen. Toen was ik meteen om. Inmiddels heb ik vanaf donderdag mijn WoW en mijn paard loopt zo geweldig. Op stal hebben ze hem nog nooit zo fijn zien lopen en ik voel hem erg fijn bewegen onder me. De aanpasbaarheid van de WoW maakt het grote aankoopbedrag meteen goed :D

ik zit er zelf ook aan te denken een WoW aan te kopen!! ik schrok alleen inderdaad wel even van de prijs!

Swift

Re: Er past geen zadel op mijn pony, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:51

Ik reed eigenlijk zo weg op mijn eerste boomloze zadel (Barefoot Cheyenne) maar ik vind de extra steun op de London wel fijn nu ik wat serieuser aan het dressuren ben.
Het heeft volgens mij met je onafhankelijke zit te maken. Ik vond de Sensation best wel veel steun geven eigenlijk, ik kreeg bij het lichtrijden alleen wel last van de pommel. Ik denk dat het dus wel een kwestie van wennen (en aan je zit werken) is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:55

De barefoot london vond ik helemaal een ramp haha :+ dan valt deze inderdaad wel mee! Maar het zal inderdaad met mijn zit te maken hebben, heb maanden niet gereden en sowieso amper op deze pony. Nouja heb er nu natuurlijk pas 4 keer op gereden dus het blijft even afwachten, alles went toch? :) zat vandaag al iets meer ontspannen, wat meer op mn kont, en toen zat het al stukken beter :j

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:01

misschien een bondje onder het zadel of een staartriem omdoen?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:03

Ik denk inderdaad ook dat het een kwestie van wennen en doorzetten is, succes ermee!

leougly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:04

ik kon niet wennen aan boomloos Heb nu een wow. (ook nog een tweedehands scheelt een stuk in de kosten)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:07

Redelijk off topic: heb van het weekeinde mijn zadel op laten vullen. Bij het passen is er een foto van de rug van mijn paard gemaakt "zo'n rug zie je niet gauw weer" al het belangrijke personeel werd erbij geroepen voor het "leermoment" haha, mijn paard vond het maar frisjes om buiten te staan.
Ik krijg hem morgen weer terug :P

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:09

Heeyheey, ik heb zeer weinig verstand van zadels, maar - omdat het een nogal angstig dier was - wel een friese merrie zonder zadel ingereden, nu zo mak als een lammetje.

Stuur maar een pbtje als je het echt niet meer weet en meer wilt weten.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:32

Heb je wel eens aan een Mc Lellan gedacht? Die zadels liggen snel goed op ontzettend veel paarden. Door zijn eenvoud vond ik hem erg mooi, maar ik kon er zelf niet aan wennen, een gat in het midden, geen wrong. Voor veel paarden/pony's was hij wel erg comfortabel, zeker voor lange ritten.

ziezo55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:15

Ik heb toch maar voor de WoW ggekozen! me paard loopt er egt 100 keer beter onder... nog maar even doorsparen duurt toch 8 weken voor dat het zadel is geleverd

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 10:12

Ik heb inmiddels fotos, misschien dat de boomloos experts even willen kijken of het zadel goed ligt? Hij gaat niet meer weg hoor, want naar mijn idee ligt ie super :D maar wie weet moet ik iets aanpassen en de beugelophanging o.i.d...

Zo ligt het zadel, na longeren en rijden :D

Afbeelding

En ik natuurlijk trots op mijn pony, voor de 2e keer onder het zadel na maanden niets gedaan te hebben en nooit goed ingereden :D

Afbeelding

(aan het uitstappen, vandaar de niet nette houding :D )
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:14

Hij ligt er best netjes op zover ik kan zien , en staat ook mooi ! +:)+

Als jij er fijn in zit , paardje loopt er fijn onder , en de schoft en ruggengraat liggen goed vrij , dan zou ik er lekker mee aan de hobbel blijven :j

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:36

Het zadel ligt zo op het oog best goed, misschien niet helemaal perfect volgens de regelen der kunst maar met zo'n moeilijk rug... Ik denk dat je hier zo prima mee kunt rijden. Je hebt trouwens een erg leuke haflinger, doet me qua uitstraling wel wat aan de mijne denken :) fijn dat ie het zo goed doet met rijden!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:06

anne wat fijn! Eindelijk iets wat past :) Ik ga deze week de london uit proberen. Want luna is zo vrezelijk rond...!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 09:29

MissDonna schreef:
anne wat fijn! Eindelijk iets wat past :) Ik ga deze week de london uit proberen. Want luna is zo vrezelijk rond...!!

Ik hoop dat die bij jou wel goed ligt :j ik heb die op Angel gehad maar dat lag voor geen meter, zat voor geen meter, en vond m echt niet mooi :+ Je mag deze ook wel een keer uitproberen op Luna?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:52

ja maar die van jou is niet te betalen hahah :P

Ik vond m eigelijk wel erg lekker zitten :Y) En hij bleef liggen!! niets geen geschuif! hij ziet er ook niet echt mooi uit. Maar hij ligt wel goed op der. Dat is nu even het belangrijkste :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:34

Ik ben even nieuwsgierig of het zadel jou en je pony nog steeds goed bevalt...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 13:14

ja bevalt nog wel, alleen het is constant opletten of hij goed ligt, als hij even teveel naar voren ligt schuift hij nog verder naar voren, en je legt 'm nogal snel scheef, en dat merk je pas als je erop zit, en zo blijf je dus soms tig keer op en af stappen en recht leggen ;)
Maaar, als ie dan helemaal goed ligt, ligt ie ook echt goed en blijft hij liggen :) Ben er nog steeds blij mee hoor, we kunnen eindelijk lekker rijden en trainen, en ik geniet daar echt van! Hoop ooit wel weer terug te kunnen naar een boomzadel omdat ik daar toch meer steun in vind maar zoals het nu gaat, gaat het prima :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:35

Proficiat met je zoektocht...ik vind het heel knap van je dat je zo je best doet om jouw toffe haflinger het juiste zadel te geven *D
Wij hebben ook zo'n helse zoektocht achter de rug voor onze fjord en het is ook een boomloos zadel geworden.
Veel plezier nog met je hafje :D

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:37

nou an, ik heb sins vandaag een eigen london :) Vind m eigelijk heerlijk zitten! haha :P Ik kan zelfs dr idiooit rare middendraf uit zitten :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:59

brigitta1987 schreef:
Ik heb nu alles gelezen, dus sorry als het er al staat, maar wilde je toch een tip meegeven:

Bel Corrie Stoker. Zij past aan huis zadels aan, en neemt daar echt de tijd voor. Ze past het zadel, laat je ermee rijden, past het aan laat je weer rijden etc. Net zo lang tot het past. Ik heb er in elk geval hele positieve ervaringen mee, mijn pony had een hele moeilijke rug en zij heeft echt een perfect zadeltje voor hem gemaakt.

edit; dat is trouwens ook heel betaalbaar, bij ons heeft ze het zadel voor 50 euro helemaal pas gemaakt terwijl het niemand lukte. Kan wel iets meer of minder worden afhankelijk van de reistijd/type zadel, maar ze is nooit duur.

:) Ook mijn ervaring. Vakvrouw eerste klas.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 05:25

Niets zo lastig als het vinden van een goed zadel op een haflinger. :( Ook vele jaren bezig geweest van Stubben, Kieffer en Thorowgood en Wintec.
Eindelijk nu een lekker dressuurzadel gevonden, dat en lekker zit voor mij en ook nog goed ligt op mijn Haf. En blijft liggen bij het galopperen en het opstappen.

Mocht je nog zoeken naar een goed zadel: hier hebben wij die van ons gevonden.
Ooteman in Hoogkarspel (niet zo heel ver van Heerhugowaard) www.ooteman.nl
Wij rijden nu op een Global dressage,33 w.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 06:27

Arie boer kan naast het wow zadel misschien ook uitkomst bieden met het flex systeem( weet de exacte naam ff niet zo snel) het met lucht te vullen systeem kan je zadel wellicht beter passend maken. Waar komt corry stoker vandaan trouwens?