Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lyonesse schreef:Sja, er is getest dat een bontje de druk beter verdeeld dan bijv een gelpad. Die laarzen waar jij het over hebt heb ik ook, leren laarzen met bont aan de binnenkant. Als ik die aan heb en er ergens mee op druk, is dat weldegelijk beter verdeeld dan wanneer ik hetzelfde met een rubberen laars zou doen. Maat groter moeten hebben, heb ik ook geen last van gehad
Dat peesbeschermer beter zijn dan bandage's is ook niet bewezen want neopreen is warmtevasthoudend
Lyonesse schreef:Sja, er is getest dat een bontje de druk beter verdeeld dan bijv een gelpad. Die laarzen waar jij het over hebt heb ik ook, leren laarzen met bont aan de binnenkant. Als ik die aan heb en er ergens mee op druk, is dat weldegelijk beter verdeeld dan wanneer ik hetzelfde met een rubberen laars zou doen. Maat groter moeten hebben, heb ik ook geen last van gehad
Dat peesbeschermer beter zijn dan bandage's is ook niet bewezen want neopreen is warmtevasthoudend
maritha schreef:Mijn thermo boots met bont erin heb ik geen maat groter hoeven te kopen.
Ik rijd ook met bontje, geen shabrak verder onder, dus alleen een bontje.
Volgens de manege eigenaresse maakte het niet veel uit of je er een bontje of shabrak onder gooit, want het bontje word platter, en vormt zich aan de rug en zadel. Bontje zal uiteindelijk wel iets dikker zijn maar niet veel.
Ik rijd met bontje omdat ik het mooi vind, en lekker zacht voor de rug van men paardje.