Trensbit, een dubbel gebroken watertrens. Omdat dat beter op de lagen ligt dan een enkel gebroken. Ook heb ik een tijdje een Myler bit in gehad van level 1 (toegestaan op wedstrijden).
Plaisir
Geplaatst: 27-03-09 18:50
Dubbel gebroken bustrens met bol tussenstukje .
Ireen_
Geplaatst: 27-03-09 18:57
Met rijden een gevlochten, zachte sidepull. Bitloos dus. Voor mennen een Liverpool bit (met de teugels aan bitring of eerste gleuf).
met buitenrijden een merothbitje. In de bak een bitloos kruislings hoofdstel. Longeren op het halster of op het bitloos hoofdstel. Handwerk aan de halsring. De bedoeling is dat de halsring ook voor het rijden wordt gebruikt maar daar ben ik zelf nog niet klaar voor. Misschien over een jaar of 3.
Dubbelgebroken watertrens met plat tussenstukje. Door een laaghangend rooster had hij last van het bolle tussenstukje. Op plat tussenstukje loopt hij heel fijn.
Westerntrail
Geplaatst: 30-03-09 11:11
Ik rijdt nu met een dubbelgebroken bustrens. En voor buiten rijdt ik met een shanks(rijdt western)
Dubbelgebroken watertrens met bol tussenstukje en met mennen een pelham en dan gewoon op het bovenste gat. Andere paard op een dubbelgebroken watertrens.