Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TheLoesJarig

Re: Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:22

setjes zijn toch gewoon geweldig?? hoe kan een paard dan zielig zijn?? Tong uitsteken
het maakt jouw paard toch niet uit of ie een zwart dekje met groene peesjes om heeft, of een pimpelpaars dekje met gele peesjes?? lijkt mij niet.. Tong uitsteken

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:25

ik vind setjes verschikkelijk Clown

maar dat is puur eigen smaak. ik heb er geen problemen mee dat mensen hiermee rijden. zolang het tuig enz. allemaal maar goed past.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:27

Dorienn schreef:
Setjes zijn hier totaal niet 'in' en ik heb geen behoefte er mijn geld aan te besteden. Mijn paarden zijn blijer met hooi Lachen

Zie je, dat komt er ook weer op neer, alsof setjes paarden geen hooi krijgen. Huilen van het lachen
Mijn paard loopt in de rondte met setjes, máar heeft ook 4 á 5 keer per dag hooi hoor. Ze heeft niks te klagen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:32

Joscaa schreef:
Dorienn schreef:
Setjes zijn hier totaal niet 'in' en ik heb geen behoefte er mijn geld aan te besteden. Mijn paarden zijn blijer met hooi Lachen

Zie je, dat komt er ook weer op neer, alsof setjes paarden geen hooi krijgen. Huilen van het lachen
Mijn paard loopt in de rondte met setjes, máar heeft ook 4 á 5 keer per dag hooi hoor. Ze heeft niks te klagen.

Volgensmij spreekt ze algemeen.
Maar ik denk dat ze bedoelt dat je beter je geld uit kan geven aan hooi voor je paard, dan een compleet leuk setje.

(niet iedereen heeft genoeg geld om hooi EN een setje te halen Clown )

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:29

Josca mijn paarden krijgen nooit hooi moet dat dan?

Mijn zadels worden netjes op maat gemaakt bij bestfit en laat ze elk jaar zeker komen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 01:06

zoveelste discussie over setjes Slapen

laat iedereen gewoon toch doen waar hij of zij zin in heeft,met setje,zonder setje...who cares?
als welzijn van de dieren goed is heeft niemand toch wat aan te merken?

Laat mensen lekker hun ding doen, lol met je knol! dat is alles wat telt Knipoog

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 08:36

Inderdaad Naadje.
Ben zelf niet zo van de setjes. Maar iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet. Kan me er niet druk over maken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 08:54

ROFL heerlijk doordat ik graag mijn kleding afstem op de kleur die mijn paard onder het zadel draagt val ik dus min of meer ook in de categorie niet passend zadel Haha! dit kwam echt als eerste in mij op maar dit is een beetje met een knipoog bedoeld hoor

Ik heb veel diversiteit in mijn dekjes, peeskappen en bandages Tong uitsteken
Mijn rijbroeken collectie kent ook veel diversiteit en wat ik aan bovenkleding draag moet hier gewoon bij matchen Haha!
Ik vind setjes geweldig en vind het alleen maar leuk dat er zoveel te koop is in paardenland Haha!
Vroeger was dit heeeeeel anders Boos!

Mijn paarden gaan keurig elke 6 weken naar de smid, krijgen keurig hun ontworming, krijgen iedere dag de benodigde beweging, worden behandeld als een stel prinsen, ze hebben het goed. De zadelmaker komt elk jaar, de veearts ieder half jaar voor entingen en gebit. Wekelijks rij ik lessen.
Hetgeen wat mijn paarden nodig hebben gaat voor de aanschaf van een nieuw dekje, rijbroek, jas afijn je begrijpt het wel.

WEL heb ik wel eens de gedachte gehad bij mensen (niet van bokt maar op mijn stal) koop eens een dekje minder en geef dat geld uit aan andere dingen die echt nodig zijn zoals het aanpassen van een goed passend zadel, een extra rijles of what ever. Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen Verward
Dus ik maak me er lekker niet druk om, zonde van mijn energie

Vooral voor de jongere ruiters denk ik dat setjes echt iets is wat ze echt willen hebben hebben hebben Tong uitsteken
En maken ze elkaar niet een klein beetje gek met alle geweldige setjes die voorbij komen hier op bokt Verward

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 08:59

het is raar dat mensen altijd de vergelijking maken: gezondheid is belangrijker dan setje.(tuurlijk is dat zo,maar wat heeft dat met setjes te maken)

wat heeft dat er nou toch mee te maken?jij koopt een paar zwarte peesbeschermers,je buurvrouw roze bijpassend bij haar setje.
en dan gaat de gezondheid minder voor?
over passende zadels.........dat komt net zo vaak voor bij setlozen als bij setjesfreaks,dus dat gaat ook niet op.
laat mensen lekker toch,ieder zn ding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 09:22

@Snoevie, het komt misschien wel evenveel voor, maar bij setjesfans valt het vaker op omdat ze regelmatig met een nieuw dekje aankomen maar niks aan hun zadel laten doen en de setlozen vaak al jaren met dezelfde dekjes (en halsters etc.) doen. Het is allebei niet goed te keuren uiteraard, maar het is wel begrijpelijk dat mensen dan eerder over de setjesfreaks vallen.

Zelf rij ik qua kleding altijd in het zwart, met een groen anky-vestje nu het zo ijzig koud is. Ik heb vrijwel alle spullen voor het paard in het bruin. (harry's horse amber halster, acorn bandages/longeerlijn/dekje/pad/halster en dan de chestnut bontje)
Het past allemaal grotendeels bij elkaar. Dan heb ik nog een aantal losse dekjes (lichtblauw, mijn eerste dekje; zwart, zadelvormig; 2 wedstrijddekjes) maar daar stopt het dan ook wel qua dekjes, ik rij namelijk alleen op manegepaarden. Maar op zich ben ik ook wel van netjes gekleed rijden. Ik ben van de spreuk:

Het paard showt jou, jij showt het paard.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 09:35

hmm nee ik val dan niet meer over een setjesfreak dan over een niet setjes freak.

maargoed,toch blijf ik het vreemd vinden dat die opmerkingen gemaakt worden.

je spreuk vind ik wel leuk Lachen (rijmt ook nog)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:23

Mensen die setjes leuk vinden en daarbij hun paard ook normaal behandelen en rijden heb ik totaal geen problemen mee, maar die barbies die hier 10 min door de buurt heen paraderen daar heb ik wel een hekel aan.
Een beetje showen en je paard 10 min. laten stappen om hem vervolgens weer in de stal te proppen vind ik schandalig.
Mijn buurmeisje heeft zelfs kleine kinderen rond lopen om te poetsen en te mesten zodat zij alleen maar even hoeft te paraderen. Als je dan vraagt waarom zij het zelf niet doet: dan breken mijn nagels af en ga ik stinken....zo'n mens kan van mij dus een antwoord krijgen als....solliciteer voor de parade in disneyland.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:28

Sommige setjes vind ik wel leuk staan, maar overdrijven is ook een vak. Zo ken ik iemand die haar fjord HELEMAAL in het roze heeft, roze hoofdstel, roze dit, roze dat. Kortom Vreselijk. Het lijkt net zo'n barbie. Maar zoals bijv. een mooi bordeau shabrakje met evt. bandages vind ik wel leuk staan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:42

wendyashley schreef:
Mijn buurmeisje heeft zelfs kleine kinderen rond lopen om te poetsen en te mesten zodat zij alleen maar even hoeft te paraderen. Als je dan vraagt waarom zij het zelf niet doet: dan breken mijn nagels af en ga ik stinken....zo'n mens kan van mij dus een antwoord krijgen als....solliciteer voor de parade in disneyland.

Bloos! hoe oud is dit buurmeisje Verward

Upendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:45

Ik vind setjes ook geweldig en snap niet waarom mensen er zo moeilijk over doen.
Zolang het paard er toch geen last van heeft! Haha!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:26

Afbeelding

Vinden jullie dit overdreven ? een licht roze dekje met grijs biesje met grize peesjes met roze bonte inleg ( heb helees het setje niet meer hoor maar och Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:29

Niets mis met setjes, alleen zodra mensen altijd met bandages gaan rijden puur omdat 'het bij het setje past' gaat het voor mij te ver Haha!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:47

Vind setjes wel leuk. Zolang er maar geen bandages en andere onnodige frutsels aan het paard worden gehangen. Een paard is tenslotte geen speelgoed.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:12

Weer een topic over setjes. Zolang alles maar goed past en niet nutteloos wordt gebruikt (dus beenbescherming gebruiken terwijl het paard dit niet nodig heeft etc.) vind ik het wel leuk.

Ik heb zelf een dus een beste tik op dekjes en halsters, ik vind het erg leuk om ze te verzamelen en dan later leuke rijfoto's terug zien van dat dekje of die halster Lachen (overigens ben ik niet zo iemand die alles erop af stemt, beenbescherming gebruik ik niet, idem met netjes, bontjes etc.)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:26

miep1979 schreef:
wendyashley schreef:

Bloos! hoe oud is dit buurmeisje Verward

Ik denk dat je daar nog van staat te kijken, zij is 26 net als ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:17

vind dat de TS wel een punt heeft;

Net zoals mensen die zich druk maken om hondenkleertjes... Zo'n hond zit daar niet mee hoor Verward

En het verkeerd gebruik van spullen staat voor mij los, van het rijden met setjes...

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:19

Vind zelf setjes ook altijd leuk!
Maar idd, geen overbodige oornetjes enz..

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:37

ik hou ook wel van setjes, maar vind het niet echt belangrijk, ik leg een setje op als ik net mijn bandages of peesjes en shabrak bij elkaar zie liggen, maar ik ga niet echt extreem veel moeite doen om ze te vinden als ze net in de was zijn geweest enzo... Ik ben zelf nog nooit in dezelfde kleur als mijn pony of paard geweest, en zie me dat ook niet snel doen Lachen

Maar ik vind setjes heel netjes staan Lachen

edit: mijn halstertouw en halster moeten wel bij elkaar passen Lachen

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:29

Joscaa schreef:
Dorienn schreef:

Dat bedoel ik helemaal niet Clown
Ik zie het zo : geef een kind van 3 ofwel een lolly ofwel een briefje van 100 en hij mag 1 ding kiezen.
De peuter gaat natuurlijk de lolly neme (ja deeeuh, geld is nie eetbaar Lachen )
Zo ook een paard: hooi of setje. En omdat paarden volgens mij het geen reet kan schelen hoe ze eruitzien is die keus voor hun ook makkelijk. Vork
Dus als ik 50 euro krijg, ga ik daar geen setje mee kopen, maar bv paardensnoep, luzerne, voordroog,.. iets om te vreten dus Clown

Maar sommige setjes vind ik echt wel mooi, maar ik zal het nooit kopen Lachen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 16:49

hahaha mijn paard krijgt en vreselijk veel te eten en een setje is dit dan wel eerlijk ? Lachen