Barefoot : doen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:33

Meisje bij ons op stal heeft er ook een :) ik rij altijd met mijn dressuurzadel maar ik heb haar nooit erover horen klagen :) tot ik er een keer zelf op gereden had en ik moet zeggen ik zou er zelf geen eeen aanschaffen :j maar ik vind wel dat je dichter bij je paard zit als bijv. een dressuur/western/springzadel. ik vind dat je meer contact met je paard heb.

Caira

Re: Barefoot : doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:51

Ik heb een barefoot London en ik ben ook maar 1,63. juist de kniewrongen en de ietwat gesloten zit van de london vind ik erg prettig. Het zadel zit voor mij als een huis ook bij de soms rare sprongen van mijn paard, dat vond ik bij de cheyenne minder.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:26

Nou, ik heb een barefoot Cheyenne aangeschaft hoor! tweedehands, via bokt hier. Morgen wordt hij opgehaald, ben er helemaal blij mee :D

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:34

Ik heb de Nevada besteld. Hopelijk komt hij dit weekend. Ik ben wel voor de nieuwe gegaan, ivm dat VPS. Het is voor mijn oudere paard van 20 die niet meer zo opgevuld is naast zijn ruggegraat, dus dat leek me prettiger voor hem. Ik heb voor dit zadel gekozen (na een week proef) omdat ik met mijn reuma voor het eerst weer eens prettig op een paard heb kunnen zitten.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:37

Nog even een vraagje voor de mensen met een Cheyenne :) wat voor pad hebben jullie eronder liggen, en zijn jullie daar tevreden over? ik twijfel namelijk een beetje welke nu aan te schaffen..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 06:32

Ik heb nu twee pads...

de hitech pad. met antislip onderkant, en de hkm full protect..
Maar die schuift nogal bij het opstijgen..

Ik ben persoonlijk heel tevreden over de hi tech..

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 07:08

vraagje, waar kan ik nou nieuwe inlages kopen??? (voor mn pad) Het duizelt een beetje... :D

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:58

Bij elke wederverkoper die vermeld staat op de site van boomloosrijden.nl

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:28

Ik heb op mijn paard een boomloos zadel gehad, maar dat zakte zover in na een tijdje dat het gewoon op de schoft lag... dus ik ben niet van boomloos

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:31

wat voor merk was dat jumpgirl?

Wie heeft er trouwens het christ schapenbontje voor op een barefoot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:33

Yellowfish schreef:
Nog even een vraagje voor de mensen met een Cheyenne :) wat voor pad hebben jullie eronder liggen, en zijn jullie daar tevreden over? ik twijfel namelijk een beetje welke nu aan te schaffen..

Ik heb de standaard Grandeur pad en die bevalt goed. Mijn paard heeft wel aan de achterkant van de pad altijd wat 'ruwe' afgeknapte haartjes doordat haar lichaam er als het ware 'onderdoor' beweegt maar dat is eigenlijk nauwelijks noemenswaardig, en ik denk dat ze dat bij elke pad zou hebben.

Verder is de zweetafdruk altijd erg mooi, ruggengraat ligt vrij en verder nergens drukplekken.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:36

Ik twijfel dus ook tussen een grandeur pad en een christ lamsvel heel, maar ben bang dat die van christ gaat schuiven.. heb ook al een singel met lamsvel namelijk :) gaat dus denk ik toch een grandeur worden :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:39

ik bedoelde eigenlijk een Christ voor OP je zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:42

Ja, maar er zijn ook pads van Christ, ik geloof dat Yellowfish die bedoelde aangezien ze naar ervaringen met pads vroeg ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:43

Voor onder het zadel heb je toch alleen de grandeurpads? mij was verteld dat anderen de druk niet goed verdeelden, of ben ik nou blond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:46

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:48

ah weer wat geleerd

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:23

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:29

Die hebben van zichzelf al heel weinig schoftruimte en het betreft een B-merk...

Aan de hand van alleen die ervaring met "boomloos" kun je toch niet meteen alle boomloze zadels afschrijven , de andere types en merken zijn echt heel anders :P

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:33

Oke, ja daar heb je een punt.
Ik had zoveel problemen met mijn boomloze zadel.. daarom ben ik er helemaal vanaf gestapt, Maar Barefoot zal vast wel betere kwaliteit e.d. zijn. Alleen dat ze zeggen dat t op bijne elk paard past ben ik het gewoon echt niet meer mee eens :) Want als je paard echt een hoge schoft heeft maar niet smal.. dan heb je geen passende boom om erin te doen. dusja, maargoed das mijn mening :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:44

Ik heb altijd heerlijk gereden met mijn barefoot, alleen ga ik nu meer dressuren dan vroeger. Dus staat mijn zadel te koop. Als ik gewoon door was blijven rijden qua recreatie had ik hem zeker gehouden en ooit een nieuwe aangeschaft.
Ik ben wel tevreden erover, maar om er echt dressuurmatig mee te rijden is ie (vind ik) niet helemaal geschikt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:48

Jumpgirl : daarom past het ook op BIJNA elk paard , alleen die met die buitensporig hoge / smalle schoften , vaak ook in combinatie met een diepe rug , daarbij loop je op een gegeven moment vast met een Barefoot. Vandaar ook dat het op BIJNA alle paarden past , omdat het nu juist op die paarden niet past :)

Maargoed , dan heb je het ook wel over paarden waarmee je ook met boomzadels een groot probleem hebt... dat zijn gewoon hele lastige ruggen.

De "grap" is ook dat zulke ruggen nu juist vaak ontstaan door boomzadels die de bespiering rond de schoft "weggeduwd" hebben....

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:36

hmmzz... zo had ik het nog niet bekeken....
die nieuwste barefoot zadels vind ik wel erg mooi geworden :)

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:12

aah ik wilt ook een barefoot denk ik.. ik mag ook eentje lenen van een vriendin..(ja toch carmen?:P) en misschien ga ik ook wel een arizona testen voor een week want ik weet echt niet welke ik dan zou willen! er zijn zoveel mooie! de atlanta vind ik ook erg mooi maar ik vind dan het singelsysteem van de arizona zoo veel handiger... dus lastig!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:46

Zondag komen ze passen voor een barefoot :D
Ik hoop zo dat er een passende tussen zit :D