JC- en Kiefferzadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Re: JC- en Kiefferzadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:18

Hee, weer een slooptopic, met erg deskundig en helder commentaar Haha! Wat goed dat mensen dit soort dingen met andere bokkers delen. Toevallig heb ik gisteravond een neusriem uit elkaar zitten slopen Clown Ook heel verhelderend Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:19

Gisteren een nieuwe JC gezien. Nou, ik vond het niets. ONder het rokje zaten gewoon nieten, en die waren scherp. Ik vraag me af of JC in kwaliteit achteruit gegaan is, of dat dit een minder zadel van JC was. Maar ik scrhok hier gewoon van.
Maar wat ik dus nieuw zag vond ik ehct niets.
Tja, en helaas zijn ook de zweetbladen gewoon te klein voor mensen van 1.80, voor mij zouden de zadels dus niets zijn.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:42

Wat leuk die 'sloopfoto's'. Daar kun je al wel een berg uit aflezen. Haha!
Ik vind alleen sommige conclusies dat een JC nu beter is dan een Kieffer een beetje kort door de bocht. Uit dit soort van onderzoekje kun je namelijk niet aflezen hoe het is gesteld met de ligging van het zadel op een paardenrug, het comfort en de bijdrage aan een goede zit van de ruiter en bijvoorbeeld de kwaliteit van het leer.
Ik denk dat een Kieffer toch echt beter is dan een JC en dat de prijs die je hier meer voor betaald helemaal niet zo gek is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:57

Ik zie nergens staan dat de TS (dus de sloper) zegt dat Kieffer slechter is dan JC.
Er staat wel:

Citaat:
Persoonlijk vind ik een JC qua materiaal-gebruik, niet onder doen aan een Kieffer..

en over de JC:
Citaat:
dat de vulling erg slecht is

Er staat dus nergens dat de JC beter is dan de kieffer. Alleen dat de kwalliteit van dit JC zadel wat materiaal gebruik door de TS gezien wordt als "kwalitatief gelijkwaardig". Er staat echter WEL dat de inhoud van de kussens bagger is.
Daarbij het het haar persoonlijke mening. Het wordt neit als feit gebracht.

Ik heb jarenlang van de JC genoten. Het was een heerlijk zadeltje om mee te rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:10

mee eens,het is ook een uiting van een mening.
ik vind JC ook heerlijk zitten,maar voor mij persoonlijk niet te vergelijken met Kieffer.

zo zal ieder er anders over denken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:19

Interessant!! Ja

Ik heb zelf 2 kentaur zadels, ben ook wel benieuwd naar een Kentaur zadel!

En idd Anky, KN en prestige,stubben?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:23

germie schreef:
Gisteren een nieuwe JC gezien. Nou, ik vond het niets. ONder het rokje zaten gewoon nieten, en die waren scherp. Ik vraag me af of JC in kwaliteit achteruit gegaan is, of dat dit een minder zadel van JC was. Maar ik scrhok hier gewoon van.
Maar wat ik dus nieuw zag vond ik ehct niets.
Tja, en helaas zijn ook de zweetbladen gewoon te klein voor mensen van 1.80, voor mij zouden de zadels dus niets zijn.

Ben ik niet met je eens.
Ik rijd al jarenlang met een JC en ben zelf 1.83 meter lang...
Nog nooit geen problemen mee gehad. Haha!

Verder heb ik tot nu toe nog nooit een slecht zadel van JC gezien gelukkig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:45

Ik heb hele lange bovenbenen, Rossner, Pagony, JC, allemaal merken met te kleine zweetbladen. Kentaur, Zaldi zijn weer B merken die wel zweetbladen hebben die lang genoeg zijn.
Maakt voor mij de keuze qua zadels toch beperkter helaas.

Maar dat van die nieten is echt waar hoor. Onder het rokje. Aan 1 kan zit er een plaatje over, aan de andere kant niet. En daar staken de nieten echt gewoon uit. Viel me tegen van JC. Ik zeg niet dat elk zadel dat heeft, maar deze wel. Kan een misser zijn, maar toch lag dit zadel in de winkel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:42

germie schreef:
Ik heb hele lange bovenbenen, Rossner, Pagony, JC, allemaal merken met te kleine zweetbladen. Kentaur, Zaldi zijn weer B merken die wel zweetbladen hebben die lang genoeg zijn.
Maakt voor mij de keuze qua zadels toch beperkter helaas.

Maar dat van die nieten is echt waar hoor. Onder het rokje. Aan 1 kan zit er een plaatje over, aan de andere kant niet. En daar staken de nieten echt gewoon uit. Viel me tegen van JC. Ik zeg niet dat elk zadel dat heeft, maar deze wel. Kan een misser zijn, maar toch lag dit zadel in de winkel.

Da's slecht, dat mag gewoonweg niet!
Gelukkig check ik mijn zadels wel zoveel mogelijk alvorens ik ze koop, maar toch...
Heb ook tijdje met zadel van Rossner gereden, beviel ook goed. Bloos Wow!