[Info] Taxatie topic Harnachement

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:22

Ik dacht wel gelijk dat het een springzadel was. Dat is vooral te zien aan de vorm van de kniewrong en de in verhouding korte zweetbladen. Ook zie je vaker een vierkante lepel bij springzadels, maar dat is absoluut niet waterdicht. De zweetbladen steken niet extreem naar voren, dus ik zou het op vzh richting spring houden ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:01

Ik zou wel op een springzadel gokken, omdat hij extreem vlak is, ook in de kussens.

Ik zou een euro of 150 vragen, maar ik vind het moeilijk om te zeggen omdat je er geen nieuwprijs bij hebt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:30

Volgens mij lijkt hij wel vlakker op de foto, maar komt dat doordat hij op het hek ook voorover kiept. Maar daar kan alleen plopineendop wat over zeggen :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 20:47

Moderatoropmerking:
Wederom een reactie verwijderd waarin verzocht wordt om een taxatie zonder zelf 2 items te taxeren en posts verwijderd waarin niets ter taxatie wordt aangeboden en niets in getaxeerd wordt. Nog even een link naar de beginpost met daarin de regels van dit topic: Tanja @ [HAR] [Centraal] Taxatie topic Harnachement lees dit eerst eens goed door voor je een reactie plaatst.

plopineendop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:48

Safiera schreef:
Volgens mij lijkt hij wel vlakker op de foto, maar komt dat doordat hij op het hek ook voorover kiept. Maar daar kan alleen plopineendop wat over zeggen :)

hij ligt volgens mij niet zo heel plat, heb er eigenlijk zo niet naar gekeken, ik moet dadelijk toch naar mijn paard gaan dan ga ik even kijken of die vlak is of niet :)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:38

Dit zadel heb ik meegekregen toen ik mijn pony kocht helaas past deze niet op mijn pony.
Wie weet hoeveel ik hier voor kan vragen?
Het is een vzh zadel ik weet niet hoeveel inch het is omdat ik hem niet zelf heb gekocht dit ga ik wel even navragen.
Het merk is lemetex en dit zadel heet Lemetex Magic.
Boven op is er iets van het leer kapot maar dit zie je niet en is ook te repareren. Verder ziet die er nog heel goed uit.

Wie wil mijn zadel taxeren?
Afbeelding

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:14

Jasmin 30 euro
Keona 600 euro.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:56

Sharonindezz: Ik denk tussen de 200 en 250 euro. Zadel ziet er nog er mooi uit, dus je heb het goed onderhouden :) het is en blijft helaas natuurlijk wel een B-merk welke hun waarde sneller verliezen. Maar ik hoop dat je er meer uit krijgt mocht je hem weg doen, je heb er goed voor gezorgd ;)

Jasminex: Jammer dat het frontriem niet meer origineel is, dit zal de prijs ook wel een beetje drukken. Ik denk rond de 35 euro...

Liez: ik denk dat door de reparatie toch wel 150 de max prijs is, als iemand de reparatiekosten er bij krijgt ben je al gauw 25-50 euro kwijt namelijk.
Lemtex is verder wel een goed merk, ik heb er een hoofdstel van gehad en heb er beugelriemen van, de leer kwaliteit is echt super helaas zijn de zadels iets minder van kwaliteit.

Plopineendop: ik zou niet meer dan 75 euro denken... Merkloos, was al tweedehands, het zadel ziet er inderdaad nog best netjes uit, maar bij de overgang naar de kniewrong zit al een aardige slijtplek welke bij goedkopere zadels snel loslaten...

Ik heb net mijn zadel te koop gezet, wil kijken of de vraagprijs reeel is... (hij is duurder getaxeerd, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat mensen het ervoor willen betalen ;) )

Het betreft een Prestige Top Dressage van ong 5 jaar oud. 17" boommaat 32 past op veel warmbloedpaarden en zit als een huis.
Prima onderhouden, en op wat kleine gebruikssporen ziet hij er nog super uit. Met mooie en origineel prestige zadelhoes.
Doet me ook echt zeer dat deze niet op mijn pony past |( (is voor haar moeder toen gekocht, maar voor de dochter is het zadel te lang en moet ik een speciaal zadel met korte kussens hebben).

Dit is helaas even de beste foto die ik heb. Ga van het weekend nieuwe maken en zal ze dan wel plaatsen.
Afbeelding

saskia_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:03

@ _Liez: Jammer dat je zo weinig over je zadel weet.. dit is wel belangrijk als je hem goed wilt verkopen.. ik zou zeggen 175/200 euro.
@ Malibu: Prestige Top dressage is een top zadel! kost ook zeker aargid wat en 5 jaar is relatief kort. En als je er weinig gebruikerssporen op hebt zou ik zeggen zo'n 950 euro :)
Nou mijn zadels.. Ik heb een Prestige hippos en een wintec zadel.
Prestige Hippos: 17 '', 34 boommaat. Geen gebruikerssporen! altijd erg goed onderhouden. De vorige eigenaar dacht dat het zadel zo'n 10 jaar oud was maar dit geloof ik eigenlijk niet aangezien het zadel nog zgan is.
Afbeelding
Afbeelding
Voor mensen met interesse, het zadel staat te koop :D

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:25

Ik zal eerst de 2 bovenstaande taxeren/poging tot doen,
1ste prestige, 600-650, ziet er nog goed uit prestige houd zijn waarde
2de prestige, 550-600, 34 is redelijk gangbaar bij prestige toch?

Dan heb ik deze in de taxeer-aanbieding zou erg graag willen weten wat jullie er nog voor zouden geven.
Het is een ebony/donkerbruine Stubben edelweiss cs de luxe boom maat 31 zitmaat 17,5 is in 2009 gemaakt.
Normale gebruikssporen en een klein schuurplekje op de lepel. (zie links)

Afbeelding

Afbeelding

http://i51.tinypic.com/sevak5.jpg
http://i56.tinypic.com/f2pu8h.jpg
http://i55.tinypic.com/14dprtv.jpg
http://i53.tinypic.com/6t1hjn.jpg
http://i55.tinypic.com/3477ihz.jpg

Alvast bedankt!

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:33

Malibu: dat zijn leuke zadels ik denk zo'n 880-900 euro.
Amber_steph: ik denk zo'n 620 euro.

Ik had een hoofdstel wat ik graag zou willen laten taxeren. hij staat nu een tijdje op mp maar ik krijg voor mijn idee alleen maar lage biedingen (12,50 tot 22,00 euro) ik had toch wat meer in gedachte.. Of is het enige wat ik er nog voor kan krijgen? Het merk is voor mij onbekend ik heb het gekocht via een Duitse site. Op de frontriem staat (EQ). Nieuwprijs 89,95 euro. Ik denk Dat die een kleine 2 jaar oud is.
http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... er=3770737

Wie wil hem voor mij taxeren? (of heeft interesse ;) )

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:36

NiNM: wat is de nieuwprijs van het zadel ik vind het zo moeilijk te taxeren. Ziet er nog wel goed uit.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:03

Nieuw prijs is 1720 kaal :)

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:27

NiNM 1100 euro , is een leuk zadel! Ziet er goed uit.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:42

bernice,

Ik zou PERSOONLIJK 70,- over hebben voor dit prachtige hoofdstel!

Jammer dat ik pas een hoofdstel heb gekocht, anders was dit zeker een kandidaat

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:42

Ik denk ook rond de 1000.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:34

SharonIndezz schreef:
Jasminex: €40,-
dessolate: €575,-???
Suuszzzz : €250,-
Kaula: € 500,-? geen idee hoor, wel een mooi zadel!
Safiera: €175,- ziet er nog netjes uit!

Nu mijn zadel: ik heb een Merovech Giselle 17 inch met wijde boom, nog nooit zo'n fijn zadel gehad!
Het zadel heeft hier en daar wel wat normale gebruikerssporen, maar ziet er nog prima uit! is ongeveer anderhalf jaar oud.

http://i890.photobucket.com/albums/ac10 ... 0_3712.jpg

Die zie ik terug voor 195 euro. Ik heb nog nooit van het merk gehoord. Wat is het voor iets?

Plop: Merkloos en spring, ik zou ook iets tussen 75 - 150 zeggen. Ik vind het leer nogal droog en het oogt oud. Maar hij is heel, dus dan moet ie zeker wel 75 euro op kunnen brengen lijkt me.

Liez: Nieuw kost een dressuurversie nog geen 700 euro en dan kan je hem nog kopen met korting voor 450,- en deze is al ouder en 2ehands. Ik zou met een bod van 150 euro meteen ja roepen. Wat bedoel je met bovenop? Want op de zitting iets repareren is een duurder dan 25 euro.

Saskia/Amber: Kijkend naar hoe het zadel is opgebouwd, geloof ik die 10 jaar wel. Hij ziet er idd keurig uit. Ik had ook zo'n keurige Stubben en die bracht mij 375 euro op. Met de huidige handel zou een 450 euro een heel mooi bedrag zijn. Momenteel is de handel in zadels echt om te huilen. Dat moet je meerekenen als je iets wil verkopen. Prestige is volgens mij gewilder dan Stubben, dus vandaar mijn gok dat ie meer zou kunnen opbrengen.

NiNM: Die Stubben is een dure nieuw! Ik zie hem op internet voor 1.948, - nieuw. Hij is wel 2 jaar oud. Het zadel is er nog. Die moet toch wel een 1.500 op kunnen brengen en vooral in die kleur.

Bernice: Wat voor merk is dit hoofdstel? Waar komt het vandaan? Zo van de foto, kan ik de kwaliteit van het leer niet goed inschatten.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-08-11 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het is niet toegestaan foto's te quoten dus foto is verwijderd.

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:04

Ik ken het merk niet maar het leer, is goed. Het blijft netjes met niet enorm veel onderhoud. Op de frontriem staat alleen EQ het komt uit duitsland.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:25

Ik zou graag mijn laarzen verkopen.
Het zijn MH, van vorig jaar ( april) en heb ze maar gedurende 4maand 1 tot 2keer in de week gedragen en soms zelf helemaal niet.

De nieuw prijs was 270 euro.

http://www.mijnalbum.nl/Album=PNEMRAXZ

Hier een paar foto's

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:35

wat zouden jullie geven voor een Euroriding Diamant 17" dressuur? nieuwprijs 1500euro

Ziet er netjes uit, eigenaar meldt dat het zadel 2.5jaar oud is, serienummer verteld echter dat het 5 jaar is. Bon zou momenteel niet te vinden zijn.

Ben erg benieuwd, wil het graag kopen, maar wel tegen een redelijke prijs.

Alvast bedankt!

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:29

Wat zou je voor dit zadel kunnen vragen?

*Lemetex Magic Junior
*16,5 inch.
*2,5 jaar oud

Afbeelding
Afbeelding

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:59

Mohica: ik denk rond de 175/200 aangezien ze bijna niet gedragen zijn , ik weet niet heel veel van laarzen en helemaal niet van de laarzen die jij hebt, dus kan je daar ook niet echt bij helpen kwa prijs.

Charlottelot, serienummer mag dan ouder zijn, maar dat betekent toch niet hoe oud dat zadel is,, alleen het type zadel (of zie ik dit nu verkeerd?), als het zadel en alles goed is, kan ze er denk ik toch nog 800/900 voor vragen..

Bucas, 200/250 ? geen idee wat de nieuwprijs was, dus vind het moeilijk schatten..

Dit is de advertentie van mijn zadel : http://www.bokt.nl/markt/ad/8950/dressu ... ley-rubens

Het is echt een goed en fijn zadel, nieuwprijs zat rond de 1600 euro. Wil het eigelijk zelf niet eens wegdoen, maar wil zo graag overstappen naar barefoot.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:39

De enige waarbij het nog zin heeft om te reageren (qua datum) is denk ik bella1wjnmk. Hele herkenbare verkoopreden trouwens! :P

Het zadel ziet er nog goed uit, ik zo 700/800 euro geen gekke prijs vinden. Door de flits is het wel moeilijk zien in wat voor staat het zadel is.

Wat zouden jullie voor mijn zadel geven?
http://www.bokt.nl/markt/ad/8852/jc-saphir-dressuur-17

De nieuwprijs was 900 euro.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:49

Sheran, haha ja iedereen gaat opeens naar barefoot :P en ikz al eens foto's dadelijk gaan maken zonder flits, is idd beter :j ik wacht iedere keer tot savonds, weet niet waarom, maar stel het altijd uit omdat ik geen zin heb :+
Ik denk voor jou zadel zo'n 500/600 euro, zadel ziet er nog goed uit hoor !

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:52

Dan wacht ik ook even die foto's af :j. Ik bied zelf altijd lager op zadels die genomen zijn met flits op de één of andere manier... dan lijken ze gladder en ouder en valt het stof tussen de randjes meer op.