Interhippique = zadelmarkt kwaliteit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Interhippique = zadelmarkt kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:03

Dan heeft je zadelmaker zich niet goed ingelicht, of je moet over cair praten (foamplastic van wintec, noemen ze lucht), dat is nauwelijks fatsoenlijk op te vullen (gaat bollen en rommelen, maar is sowieso rotspul)

Prettig dat je zadel goed past en netjes blijft.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:04

Het was inderdaad cair Lachen Maar je schijnt geen enkel kunststof (wintec) zadel op te mogen vullen. (v rijs)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:13

Prijs zegt niet alles.
Ik heb een merklooszadel wat op de meeste paarden goed ligt (uiteraard net niet op mijn nieuwe paard) zadel was €375,- omdat hij toevallig is gemaakt in een oostblokland.
Zadelmaker is geweest en vond het een perfect zadel, alleen net niet goed genoeg liggen op mijn paard dus als iemand nog een goedkoop maar goed en amper gebruikt VHZ zadel zoekt Haha!

[EA-TK-AP] Vrijwel nieuw veelzijdigheidszadel te koop

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:29

Mizora schreef:
Dan heeft je zadelmaker zich niet goed ingelicht, of je moet over cair praten (foamplastic van wintec, noemen ze lucht), dat is nauwelijks fatsoenlijk op te vullen (gaat bollen en rommelen, maar is sowieso rotspul)

Prettig dat je zadel goed past en netjes blijft.

Dat klopt ja, ik heb wel een kunstof zadel, maar absoluut geen cair.
Inderdaad omdat het niet op te vullen is en de verhalen er over wat CAIR nou eigenlijk inhoud.
Gewoon wolvulling dus.
Heb ook geen wintec overigens, dat paste voor geen meter.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:30

_Marianne schreef:
Het was inderdaad cair Lachen Maar je schijnt geen enkel kunststof (wintec) zadel op te mogen vullen. (v rijs)

Van Rijs heeft mijn wintec wel gewoon gevuld. Het ding paste achteraf nog steeds voor geen meter, maar dat is een ander verhaal.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:43

kunstof willen ze liever! niet opvullen omdat leer mee werkt als je het opgevuld heb. en kunstof niet. Ik raad het ook NIET aan om een kunstof zadel te laten opvullen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:24

Ik vindt het verschrikkelijk zadels, twee stalgenootjes van mij hebben er beide 1 gekocht die voor geen meter zitten. De ligging is zwaar beroerd, je eigen houding wordt verkeerd gezet... Hij kantelt snel, wat een mislukte zadels vindt ik dat zeg... Ik zou zeggen NIET KOPEN, spaar nog even door en laat een proffesioneel iemand jo een zadel aanpassen, dan weet je zeker dat je paard zijn rug behoud....

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:33

Ik heb ook even gekeken op de site van interhippique en de zadels zien er zo op de foto best goed uit.
Helaas woon ik veel te ver uit de buurt dus even gaan kijken lukt niet.
Ik ga vragen wat het kost als ze langskomen, misschien is het te doen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:00

Hallo,

Ik heb nu een springzadel van iemand gekocht, nog niet zo oud, en komt volgens mij ook van Interhippique vandaan.
Maar zou er voor een paard geen zadel kopen en verder kijken naar een goed zadel.
Voor kinderen kun je wel goedkope zadels kopen, maar die zadels hoeven vaak minder lang mee te gaan.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:11

HTM, dat slaat werkelijk nergends op, voor een paard koop ik het niet, maar voor een pony met een kind op zn rug wel...want? Die ruggentjes van die pony's kunnen wel kapot.. en van een paard mag dat niet?

Deze zadels zijn zéér slecht in elkaar gezet! 99%kans dat je hier dus mee de rug van je paard kapot maakt..

Nibbit, ik zou een goede zadelmaker, met 2ehands merk zadels laten komen, ben je net zo veel geld kwijt. Voor iets wat véél beter voor je paard is ( mits deze dus wel echt goed! worden aangemeten! )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:43

Nibbit, ik had het zadel van 499 Euro en dat was voor zijn geld een prima zadeltje. Helaas was de pasvorm niet goed voor mijn merrie en heb ik het zadel weer doorverkocht. Voor de verkoop heb ik het zadel laten taxeren zonder de achtergrond te geven en als tweedehands zadel moest ik er van de zadelmaker MINSTENS 500 Euro voor vragen (heb ik natuurlijk niet gedaan :+ ). Hij vond dit zadeltje best een prima zadel nl.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:45

dan weet ik zeker dat ik nooit! bij die zadelmaker een zadel vandaan zou halen.. maar dat is mijn mening...!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:49

Nou ik heb ook een IHP zadel, en overdrijven is ook een vak. Tuurlijk het is handgemaakt in een ander land, dus er zitten fouten bij. Maar mijn zadel is prima! Is nagekeken door een zadelmaker, het enige commentaar was dat het leer van mindere kwaliteit is. Maarja wat wil je voor dat geld, ze moeten ergens op bezuinigen! Pas is er nog fysio bij geweest, en met haar rug is verder niks mis!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:55

ieder zn eigen keus natuurlijk. maar het is gewoon net karton. Met een ongelijke vulling, en scheve boom/kussens. Tuurlijk er kan een goed zadel tussen zitten.. Maar het kan ook zijn dat de zadelmaker die er naar kijkt, niet iemand is die gespecialiceert in is, aangezien er zéér weinig vakman mensen zijn in dit vak, en laat staan met een correcte diploma voor het vak..!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:59

Tuurlijk ieder zijn eigen keus, absoluut! Maar je kan niet alle zadels over 1 kam scheren. En met mijn zadelmaker is absoluut niks mis, hij zit al 40 jaar in het vak.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:04

ja, maar dat zegt niets ;)

Maar verder ontopic, over de IH zadels... !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:34

Nou, mijn zadel was ten eerste gewoon soepel leer en helemaal niet kartonachtig. Het is niet hetzelfde leer als van Passier of Prestige, maar geen echt slechte kwaliteit. Ten tweede was het zadel recht (heb er speciaal op gelet nl., met de lineaal erlangs...) en ten derde was de vulling ook ok. Het zadel heeft ook nog op een hypergevoelige merrie gelegen die elke fout aangeeft bij het rijden, een ER Diamant die ik ook heb die niet goed gevuld is (door een ander), daar mag ik haar niet eens mee zadelen want dan bijt ze me zo voor mijn flikker.
Dat jij een slechte in handen hebt gehad wil niet zeggen dat mijn zadel slecht is geweest :n

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:16

k zeg ook dat er best een goede in kan zitten.. maar dan zou IK het nog niet kopen.. voor de zelfde prijs heb je ook gewoon een 2e/3e/4e hands goed zadel van een goed merk..!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:47

Tja, ik kan vrijwel niet aan een zadel komen in de juiste maten voor mijn merrie voor een normaal bedrag, want ik heb die IHP dus moeten verkopen en heb nog altijd geen passend zadel op dat dier.
Tweedehandsjes kunnen trouwens ook prima scheefgereden bomen hebben ;)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:41

Aangezien dit een oud topic is wordt deze gesloten.

Zoals de grote letters aangeven is het niet toegestaan een oud topic omhoog te halen.