Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Gleyla schreef:En wat is de definitie van 'vakmensen'?? Want ook hiervan zijn verhalen te vertellen waar de honden geen brood van lustenHet beste is nog altijd een zadel op maat door vakmensen.

MandyL schreef:DubbelDun: ik heb je site eens even door gelezen hier schrik ik wel van hoor ! eerst was ik van plan een wat goedkoper zadel te kopen voor het eerste jaar ( voor inrijden trouwens niet van zadelmarkt hoor ) maar nee... ik spaar lekker door tot ik een goed kwaliteits western zadel kan kopen !

MandyL schreef:Volgens mij moet je wel heel veel geluk hebben wil je een écht goed zadel kopen ...
wat ik me trouwens wel afvraag zadelmarkt bestaat al een behoorlijk aantal jaar en het blijft gewoon lopen...er gaan dus zoveel mensen gigantisch de mist in door daar wat te kopen..hoe kan het nou waar zijn dat er ook mensen enthousiast over zadelmarkt zijn
rockwitch schreef:Of je hebt gewoon een prima zadelmarkt zadel. Wat voor iedereen hier schijnbaar heeeeel moeilijk te geloven is.
Anya schreef:Hoe scheef de boom van binnen is, kun je dan niet zien. Zo simpel is het volgens mij.
rockwitch schreef:Of je hebt gewoon een prima zadelmarkt zadel. Wat voor iedereen hier schijnbaar heeeeel moeilijk te geloven is.
).Citaat:Passen doe je met een kale boom. Of tenminste met flexible curves of zo'n spin.
En als je niet met kale boom past kun je alleen bij benadering passen.
Citaat:Nee dat kun je niet niet zien. Tenzij je eerst de kale boom past en daar een zadel omheen laat maken.
Citaat:Het is echt simpel: goedkoop is en blijft duurkoop. Terwijl er voor ca 500 euro heel goede tweedehands westernzadels te koop zijn. En daarom snap ik al helemaal niet waarom mensen hetzelfde bedrag neerleggen voor die tinnef van zadelmarkt.
.
)pre schreef:Tjee, het is nog vele malen slechter als ik had gedacht!
Ik begrijp gewoon simpelweg niet dat die zaak nog drait en volgens mij nog goed ook!
Montignac schreef:pre schreef:Tjee, het is nog vele malen slechter als ik had gedacht!
Ik begrijp gewoon simpelweg niet dat die zaak nog drait en volgens mij nog goed ook!
Omdat er altijd mensen zullen zijn en blijven die hun hobby niet serieus nemen en geen geld willen of hebben om te investeren in het harnachement...dergelijke mensen zijn naar mijn inziens ook niet paardwaardig, nooit bezuinigen op een zadel..
Manege en verhuurbedrijven die op deze wijze kostenbesparend te werk willen gaan zouden gevisiteerd moeten worden door de inspectiedienst om te controleren of er geen sprake is van "dierenleed".
Een vriendin van mij heeft jaren geleden ook zo'n zadel daar gekocht en ook zij is daar ontzettend van teruggekomen.