Ook niet veel dekjes nodig?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: Ook niet veel dekjes nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:19

Naooom schreef:
Nou mijn paard zweet altijd behoorlijk ja ,:P bij sommige dekjes komt het zweet er dan ook echt door heen Clown
en ja dan moet ie in de was , en mijn dekjes gaan sws wel redelijk vaak in de was
Mijn kleren moeten ook altijd schoon zijn dus ik vind dat mijn pony's ''kleren'' ook wel schoon mogen zijn Clown

daar ben ik het mee eens.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:24

patjelisa schreef:
Ik vind het juist geweldig!!!!
Wil er zelf kwa kleding ook altijd goed uit zien dus mijn paarden ook Tong uitsteken

Als ik thuis rij is er niemand die me ziet hoor Tong uitsteken En als ze me zien letten ze er echt niet op hoe ik of mn paard erbij loopt.
Maargoed, ieder zo zn ding! Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:27

Hmm.. van mij hoeven mn spullen echt niet schoon te zijn. Als je ziet hoe ik mijn paarden uit het weiland trek, die hebben een schutkleur. Maar goed, snap wel wat je bedoeld.
Ik persoonlijk vind het niet erg vieze kleren aan te trekken (binnen bepaalde grenzen natuurlijk Tong uitsteken ) dus dan hebben die paarden ook pech. Tenzij ze zo vies zijn dat het kans op schuren geeft, dan gaan ze in een sopje Knipoog

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:57

Inderdaad, ff voeten schoon en de binnekant van de peesbeschermers. Een rijbroek doe ik wel een week mee. Mijn laarzen zit ook wel modder op van een paar dagen Knipoog
Als ik naar les ga is alles natuurlijk schoner en voor concours maak ik alles even goed schoon, maar thuis echt niet Tong uitsteken

tryntsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:13

ik heb er een stuk of tien en eigenlijk gebruik ik de drie mooisten Vingers aflikken

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:17

Ik heb er altijd maar 2. Eentje die ik het meeste gebruik en eentje voor als de andere in de was zit. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen fanatiek ruiter ben. Ik hoef niet iedere dag te rijden, dus heb geen 6 doorgezweette dekjes per week Lachen

Ik was mijn dekjes wel geregeld uit. Als zweet opdroogt wordt een dekje al snel hard en stug en dat lijkt me niet prettig.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:38

jeetje alweer zo een topic.

iedereen werkt hard genoeg voor zijn geld, en ik vind dat je dan ook zelf mag bepalen waar je het aanuitgeeft.
en al krijgt iemand dekjes wa dan nog, wie ben jij om daar overteoordelen.

ik zit zelf in het sf topic en ik kan je garanderen dat niemand dekjes belangrijker vind dan zijn paardje.
als het nodig is komt de dierenarts, tandarts komt geregeld net zoals de hoefsmid.
zadel word 1x in de zoveeltijd gecontroleerd en ze staan in goede stallen, met goede mogelijkheden Ja

ik heb zelf rond de 20 dekjes ik gebruik ze bijna allemaal.
en als ik ze wil houden moet ik dat toch zelf weten, wat gaat een ander dat aan. Knipoog

Ikke2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:50

Een paar dekjes is wel handig, dan kan je ze wassen, maar ja, ik blijf het ook leuk vinden om allerlei nieuwe spullen te kopen. Alleen kan ik het geld nu beter gebruiken voor de tandarts, hoefsmid e.d. dus komt er automatisch een rem op het kopen van minder belangrijke zaken Lachen
Daarnaast is mijn zadelkast ook niet zo heel groot, dus dat scheelt ook wel...

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:54

ik vind dekjes gewoon leuk Clown wij hebben toch ook verschillende paren schoenen?
zelf heb ik er 6 en mijn vriendin ook 6 en we lenen mekaars dekjes en we gebruiken ze dus allemaal! Vork

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:57

jillie1994 schreef:
Ik heb er nu 4, ik gebruik ze allemaal.
Aan de ene kant is het wel onzin, maar aan de andere kant droom ik er ook van om een grote verzameling setjes te hebben.
Maar ik heb zelf geen eigen paarden, alleen verzorgpaarden waar ik niks voor hoef te betalen, ik denk dat dat ook verschil maakt.

Hier hetzelfde Huilen van het lachen Wil er graag nog 1 kopen, maar de eigenaresse vind al dat ik er teveel heb Schijnheilig
(Heb er stuk of 5 ja en 2 witte maar die gebruik ik niet op haar alleen met wedstrijden op manege pony's)

A_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:10

je hebt er natuurlijk geen 50 nodig! het is alleen maar voor het hebben Lachen

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:17

@ Lobke: Ik heb niemand horen zeggen dat het niet mag, of dat de dekjes voor de paarden komen. Ik geef alleen mijn mening, en ik vind het geldverspilling. Jij geeft je mening dat je het geen geldverspilling vind. Prima toch?!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:24

Ik vind ook dat dekjes zo ontzettend vaak gewassen worden Nagelbijten / Gniffelen
Veel van mijn dekjes hebben echt nog nooit een wasmachine gezien, krijg ze er hier ook niet in overigens Cool
Wanneer je dekjes keihard zijn geworden van het zweet is het een ander verhaal, maar meestal zijn ze bij mij voor die tijd toch al verkocht Bloos

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:26

ik rijd bij iemand thuis die echt álles té vaak dubbel heeft. ze heeft 47 dekjes< bijna allemaal met bijpassende bandages.. jah ik heb de dekjes geteld;).. en dan tel ik de wedstrijd dekjes niet mee. die heeft ze per paard ook 2 of 3. ze heeft 7 paarden, alleen 1 wordt niet gereden. Jah ik vind dit ook echt té veel, mja ook wel weer leuk om steeds een mooi dekje te kunnen makken:) ik gebruik ze lang niet allemaal. Ik pak ong iedere maand een schone, want de dekjes worden niet vaak vies ofzo. < goed poetsen en goede conditie;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:33

Chaelle schreef:
Op bokt zie ik vaak mensen die 50 verschillende dekjes hebben voor hun paard, maar dan denk ik 'heb je die echt allemaal nodig'?
Zelf vind ik al die dekjes wel mooi, maar zou het niet moeten hebben. Ik heb 5 verschillende en dat vind ik eigenlijk al teveel, want ik gebruik ze niet allemaal.

Mijn vraag was nu of je al die dekjes nou gebruikt, of je ze gewoon koopt voor de 'show' en ze na een tijd in de kast blijven.
Je kan met je geld dan toch beter belangrijkere spullen kopen voor je paard?
Wat is jullie mening hierover?

Het eeuwige gediscussieer over de spullen van een ander Nagelbijten / Gniffelen
Als ik mijn paard met pimpelpaarse bandages en een rood dekje wil rijden dan doe ik dat.
En wat maakt het uit of ik nou 2 of 200 dekjes in de kast van mijn paard heb liggen? T is toch mijn geld? Clown
Wat zijn belangrijkere dingen voor je paard? Een goedpassend zadel, degelijk tuig en spullen die je dagelijks nodig hebt heb ik ook in overvloed Vork
Het is maar net wat je uit te geven hebt en uit wil geven Lachen

En de foto van Lisa... die elk topic weer wordt die neergezet...
Als zij dekjes voor der paard wil kopen, dan mag ze dat toch gewoon doen??? Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:29

Ik vind het ontzettend goor om een paar dagen achter elkaar in dezelfde kleding te lopen.

Qua dekjes wil ik het ook schoon hebben, dekjes die vies en hard zijn door zweet en vuil is ook niet fijn voor de rug.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:36

Chaelle schreef:
Op bokt zie ik vaak mensen die 50 verschillende dekjes hebben voor hun paard, maar dan denk ik 'heb je die echt allemaal nodig'?
Zelf vind ik al die dekjes wel mooi, maar zou het niet moeten hebben. Ik heb 5 verschillende en dat vind ik eigenlijk al teveel, want ik gebruik ze niet allemaal.
Mijn vraag was nu of je al die dekjes nou gebruikt, of je ze gewoon koopt voor de 'show' en ze na een tijd in de kast blijven.

Nodig? Nee... ik heb voor mijn 2 paarden wel een aantal dekjes nodig zodat ik een schone op kan doen als het nodig is.
Heb ik er heel veel? Ja zeker Huilen van het lachen
Als ik een leuk kleurtje zie koop ik het dekje...
dekjes waar ik op uitgekeken ben zet ik weer te koop, ik ben altijd heel zuinig op mijn spullen dus ik kan ze ook wel voor een goede prijs verkopen.

Citaat:

Alle belangrijke spullen zijn dan al gekocht Knipoog
Voor beide paarden een eigen passend tuig, medische zorg, tandarts e.d. e.d
Het geld voor de dekjes enzo is geld wat "over" is Lachen

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:32

ik heb er 5 en heb er nog steeds geen 1 gekocht (allemaal gekregen Tong uitsteken)

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:11

Je hebt er lang geen 50 nodig! Het is dan meer voor het hebben Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:20

Je hebt ze zeker niet allemaal nodig...2 is genoeg
Maarja er zijn zoveel dingen die je eigenlijk niet nodig hebt maar je hebt ze wel..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:47

2 vind ik persoonlijk erg weinig, dan moet ik wekelijks wassen en daar heb ik nou net geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:50

Patriciavt schreef:
Chaelle schreef:

Wat is jullie mening hierover?

Het eeuwige gediscussieer over de spullen van een ander Nagelbijten / Gniffelen
Als ik mijn paard met pimpelpaarse bandages en een rood dekje wil rijden dan doe ik dat.
En wat maakt het uit of ik nou 2 of 200 dekjes in de kast van mijn paard heb liggen? T is toch mijn geld? Clown
Wat zijn belangrijkere dingen voor je paard? Een goedpassend zadel, degelijk tuig en spullen die je dagelijks nodig hebt heb ik ook in overvloed Vork
Het is maar net wat je uit te geven hebt en uit wil geven Lachen

En de foto van Lisa... die elk topic weer wordt die neergezet...
Als zij dekjes voor der paard wil kopen, dan mag ze dat toch gewoon doen??? Haha!

ja precies...

Wat boeit het nou weer dat iemand 200 dekjes heeft..
Zo las ik ooit iets in de trant van ' dat verwende kind met der dure zadel en dure hoofdstel met swarovski kristallen' .. Dan vraag ik me echt af waarom afgunst zovaak hangt aan materiele zaken Tong uitsteken

maar ok.. dat is redelijk off topic..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:54

Afgunst hangt niet alleen aan materiele zaken is mijn ervaring Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:03

dat is waar, maar ik vind het wel vreemd dat mensen het andere mensen minder gunnen om 1e te worden, omdat diegene verwend is, dure spullen heeft etc. Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:05

Het paardenwereldje is een heel raar wereldje. Gunnen elkaar het licht in de ogen niet hoe dom is dat eigenlijk? We delen namelijk allemaal dezelfde passie de liefde voor het paard Frusty