Ervaringen Safestyle beugels gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Winna

Ervaringen Safestyle beugels gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 09:51

Afgelopen weekend heb ik tijdens het Horse Event de Safestyle beugels in mijn handen gehad. Omdat ze wel aardig aan de prijs zijn wil ik graag eerst weten wat de ervaringen met deze beugels zijn. Ik heb al even gezocht, maar kwam alleen een topic tegen van iemand die ze na 2 weken gebruiken alweer verkocht.

Voor degene die de beugels niet kent. Dit zijn beugels die aan 1 kant helemaal open zijn. Zie ook http://www.safestyle.nl Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

melissa_lis

Re: Ervaringen Safestyle beugels gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:54

Hoi, Ik heb ze zelf in mijn winkel liggen voor de verkoop maar ben inderdaad ook wel erg benieuwd naar de ervaringen.

Groeten Melissa

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:31

Ik vind ze mooier dan de veiligheidsbeugels met elastiek, alleen de prijs is niet zo mooi.
Ik heb hier ergens gelezen dat bij iemand de voet er telkens uit schoot, zoiets?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:37

Ik heb er 1x mee gereden en dat is me niet goed bevallen. Heb altijd geleerd om met je voet tegen de binnenkant van de beugel te gaan voor een goede beenligging en dat lukt hiermee niet. Had overigens niet het gevoel dat ik zomaar mijn beugel kwijt zou raken.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:41

Ik merk haast geen verschil met gewone beugels. In het begin raakte ik ze wel eens kwijt maar dan heb je gewoon niet voldoende druk op de beugels.
Ook dat de beugelriem nu niet meer een kwartslag hoeft te draaien en gewoon helemaal vlak liggen vind ik erg prettig. Ik wil graag weer starten in de dressuur en vond deze veiligheidsbeugels er het mooiste uitzien. Ik heb er nu geen last meer van dat ik ze kwijtraak, het is gewoon een kwestie van gewenning. Ik houd het bij deze beugels !

Ik moest trouwens veiligheidsbeugels kopen van mn moeder omdat ze me vorig jaar van een 3jarige zag af vallen.

Lacrima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:09

Ik vind ze niet echt anders als die met gummi aan de kant, maar zou onzeker zijn b.v. tijdens het springen. Slip ja daar dan niet gewoon uit?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:25

Nee hoor, heb er ook gewoon mee gesprongen, echt geen probleem. In principe hoor je ook geen druk op de beugels te verliezen. Elke beugel verlies je heus wel eens een keer. Maar ik vind het niet vaker dan anders.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:37

ik heb ook altijd gereden met safestyle beugels..
gedressuurd en Z gesprongen.. dus nerges moeite mee gehad, en het gaf een veilig gevoel Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 05:36

aan de open zijkant bij de safestyle zit toch ook een opstaand randje?
ik denk dat je ze dan niet heel snel verliest.
hoe doen jullie het met het opsteken van de beugels na het rijden?(vanwege het oog waar de riem doorheen gaat die dwars ligt zegmaar)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 06:38

Wat ik onprettig vond was dat het opstaande randje erg schuin was.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:33

ik stak ze op ongeveer hetzelfde als een gewone beugel alleen dan kome ze een beetje schuin te ligge... of ik legde ze gewoon over mijn zadel heen...

Ik heb geen last gehad van het schuine opstaande randje.. je hebt je voet tog bijna nooit bijna helemaal aan de binnenkant van je beugel...

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:37

ik kan niet meer met andere rijden Tong uitsteken

de beugelriem ligt vlak tegen het zadel en dat is wel erg fijn.

ik raak de beugels nooit kwijt bij wat ik ook doe. kan niet met fijnere beugels rijden als deze. mensen op stal die ze proberen vinden ze ook erg fijn.

Mijn vader (rijd sporadisch nog wat recreatie) wilde vorig jaar op mijn paard maar ik had geen tijd om er andere beugels aan te hangen dus hij moest met de safestyle.
Nou zelfs hij reed er zo mee weg en vond ze fijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:25

op zich als je gewoon rijdt,merk je er toch niets bijzonders aan?

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:28

Wat ik me nou afvraag... als ik die foto's op die website bekijk, prik je je paard niet met die open kant?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:31

Waar ik nog tegenaanloop, bij een stevige bokpartij, verlies je ze dan niet makkelijker? Dat je ze met rijden niet verliest kan ik inkomen, maar als er een paard een paar flinke bokken geeft? Ik heb nu de elastiekbeugels maar vind ze afgrijselijk en wil graag mooiere.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:35

Ik vind ze fantastisch! Haha!
ben nog nooit een beugel kwijtgeraakt, en ze hangen door het dwarse stukje mooi recht naar beneden

Mariannedeb je prikt je paard niet daarvoor komt de beugel nooit dicht genoeg bij de buik Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:36

ik heb nu de sprenger bow balance,maar of die nou zoveel veiliger zijn weet ik niet,dus ik kijk ook voor iets anders.
de safestyle lijkt me wel wat,maar ik ben ook bang om ze te makkelijk te verliezen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:38

Dank je Nobbit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:40

nee je raakt je paard niet hoor met deze beugels Lachen

en ook bij een flinke bokpartij ben ik ze niet eerder kwijt dan gewone

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:42

Snoevie schreef:
maar ik ben ook bang om ze te makkelijk te verliezen

Je verliest ze echt niet, iig niet sneller dan een gewone beugel.
Omdat de riemen recht naar onder hangen en de beugel er dwars op zit hij altijd goed onder je voet.

Bij mn bijrijdpaard (zadel met gewone beugels)ben ik wel regelmatig de beugel kwijt doordat die dan wegdraait ofzo onder mn voet

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:10

oke klinkt wel goed dan!
ik ga eens kijken voor een paar 2de hands,want ze zijn best prijzig

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:12

Er staat sinds vandaag een paar op Marktplaats E60,-. Zoek op Safe Style beugels.
Ik heb pas volgende maand geld Boos!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:09

Ik heb geen ervaring, maar wel een duidelijke mening over 'veilige' beugels.

Het is voor ons héél veilig, maar als je met paard valt is het voor je paard érg onveilig. Het gewicht van een paard is behoorlijk hoog en als die op zo'n beugel valt wil ik niet weten hoe diep het gat is...

Zelf heb ik een hele goedkope én veilige oplossing (per ongeluk achter gekomen toen ik ineens met beugel en riem op de grond lag Clown ): dat klipje dat je normaal omhoog doet zodat je beugelriemen niet los kunnen schieten los laten staan.
Tijdens het rijden is de verticale kracht vrij groot, waardoor hij er niet zomaar af gaat. Bij het vallen komt er een grote krcht richting achter te staan, waardoor de beugelriem dus los schiet en je met beugel en riem op de grond ligt. Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:11

De beugel is zo glad dat die echt wel plat op de grond komt te liggen bij een val. Die blijft echt niet rechtop staan, dus een diep gat in je paard lijkt me heeel erg overdreven Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:16

Judje schreef:
Ik heb geen ervaring, maar wel een duidelijke mening over 'veilige' beugels.

Het is voor ons héél veilig, maar als je met paard valt is het voor je paard érg onveilig. Het gewicht van een paard is behoorlijk hoog en als die op zo'n beugel valt wil ik niet weten hoe diep het gat is...

Zelf heb ik een hele goedkope én veilige oplossing (per ongeluk achter gekomen toen ik ineens met beugel en riem op de grond lag Clown ): dat klipje dat je normaal omhoog doet zodat je beugelriemen niet los kunnen schieten los laten staan.
Tijdens het rijden is de verticale kracht vrij groot, waardoor hij er niet zomaar af gaat. Bij het vallen komt er een grote krcht richting achter te staan, waardoor de beugelriem dus los schiet en je met beugel en riem op de grond ligt. Lachen

Heb ooit eens 1 kant vergeten dicht te doen, helaas schoot hij er toen vanaf tijdens het springen (toen het paard afzette voor de sprong). Maak je wel een behoorlijke klapper Clown .