Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kun je uren op zitten zonder ook maar een beetje pijn aan je kont
MysticTinker schreef:Probeer eens een barefoot, of ander boomloos zadel. Die zitten echt goddelijkKun je uren op zitten zonder ook maar een beetje pijn aan je kont :j

maaikemuis schreef:Zoals ik al zei, ik rij al met een schapenbontje (seatsaver maakt het probleem alleen maar erger). Het paard meer op achter zetten is moeilijk als je zelf niet kan zitten. Het probleem is pas echt erg geworden sinds we dat aan het trainen zijn!
Barefoot past niet...... Dit paard heeft een extreem hoge schoft en de ruimte naast de schoft is erg smal. Het is geprobeerd en het heeft geen steun. Met tot gevolg een erg boos paard.

maaikemuis schreef:Hahahahaha, moet ik ook aan de plastische!
Hoef ik niet eens voor naar de sportwinkel, geloof dat we ze bij de urologie zo wel hebben liggen......
BitchyWitchy schreef:MysticTinker schreef:Probeer eens een barefoot, of ander boomloos zadel. Die zitten echt goddelijkKun je uren op zitten zonder ook maar een beetje pijn aan je kont :j
Helaas zit de pijn aan de andere kant
Of je moet al heulll vreemd zitten, met n mega holle rug ofzo, of helemaal voorover.. 

MysticTinker schreef:Dat zag ik ook al inderdaad, kan ik me voorstellen bij een heel smal zadel, maar bij een barefoot heb je daar toch echt geen last vanOf je moet al heulll vreemd zitten, met n mega holle rug ofzo, of helemaal voorover..
maaikemuis schreef:De zadelmaker heeft er naar gekeken en het zadel om die reden van achter opgehoogd (vanwege spiergroei van paard) maar dit lijkt het alleen maar erger te hebben gemaakt.
) en het is nu zo goed als over. Mijn paard had hetzelfde probleem als de jouwe. Extreem hoge schoft die aan de zijkant snel wegvalt. Al die merken die je opnoemt heb ik ook gepast en pasten niet maar ik heb nu een Anatomica en die paste als gegoten! Bovendien heb ik een zitmaat groter genomen en dat scheelde ook heel veel! (Ben van 17 1/2 naar 18 inch gegaan) Mijn Anatomica was echt het enige zadel wat op Jumper paste, en ondertussen heb ik een nieuw paard met zo'n zelfde gekke schoft en daar past het gelukkig ook perfect op want ik zag mijn problemen al weer terugkeren. Gelukkig niet dus...