Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_noukie_ schreef:dravers willen vaak hard en voorop,
maar dit los je niet op door er een scherper bit in te hangen..
Probeer veel te oefenen met langszaam draven, hij moet leren goed op je zit terug te komen..
Probeer verder je paardje juist los te laten.. natuurlijk moet je hem elke keer weer remmen... maar de teugels super strak vasthouden is niet de oplossing.
Dravers zijn vaak echte heethoofden (lang niet altijd), zolang ze maar relaxt in hun kop zijn, zijn ze fijn te rijden.. probeer dus bij die wedstrijden juist te voorkomen dat je dravertje heet wordt..
Ik denk dus dat het niet iets is wat je zo oplost.. geduld en veel oefenen is erg belangrijk!
Roos_s schreef:zou idd niet voor een scherper bit kiezen, grote kans dat tie hierdoor nou harder in de mond werkt.. denk dat je het beste eerst aan de basis kan gaan werken ipv een ander bit
Zoezi schreef:Ik ben het er dus niet mee eens dat je alleen aan de basis moet werken. Ze hebben niet voor niks andere bitten uitgevonden dus er moet er zeker 1 zijn die effectiever is?
Chantalll schreef:Hoe meer contact je maakt met het bit ... hoe harder ze gaan ... Mijn dravermerrie heeft het ook ...
Als ik de teugels op een iets langere lengte hou gaat ze mooi naar beneden en kan ik haar tempo bepalen ...
Dravers die op de baan hebben gelopen zijn dit nu eenmaal zo gewend ....
Een draver omscholen kost gewoon veel tijd ... En dat los je echt niet op door een scherper bit erin te hangen .... Rij Uviana nog steeds op een dubbel gebroken dus ja ... Ik zou toch meer met je zit gaan oefenen ...
Heb je zijn mond al eens na laten kijken ?? op haken ? dat hij daarom zo reageert ?
paxine schreef:Je kunt ook eens op het dravers forum kijken.Daar zijn een hoop mensen met hetzelfde probleem die het allemaal op een andere manier oplossen.Succes,het komt vast helemaal goed!
Ik heb al een aantal hulpvolle tips gekregen Zoezi schreef:Laat het maar zitten. Ik ga wel gewoon wat proberen. Een passoabit lijkt me wel wat. Al is het alleen maar als extra hulp tijdens die endurancewedstrijden. Ik heb geen zin om eraf te vallen in volle vaart.
Ik heb het idee dat jullie allemaal zeeen van tijd hebben, in elk geval geen kinderen en een flink potje met geld of een rijbak.
Helaas heb ik geen potje met geld voor hulp of een rijbak. En laten we het al helemaal niet hebben over tijd. Als ik hem ga trainen dan zal ik rijden moeten laten schieten, beide lukt niet
Paljassofie schreef:of koop een fiets
en dan?Zoezi schreef:Paljassofie schreef:of koop een fiets
Weet je, ik ben pas zo bang geworden dat ik inderdaad aan verkopen heb gedacht![]()
Wees niet bevreesd, ik vroeg hier advies over bitten. Eigenlijk meer, wat doet welk bit. Ik heb namelijk geen idee en wou wat jij zei voorkomen. Nu beginnen ze hier allemaal over de basis oefenen met een gewoon bit, maar daar ligt het probleem niet, het probleem ligt bij in een groep rijden. Als ik alleen met hem rij en stap zeg hoef ik nog geen eens aan de teugels te trekken. Als ik "ho" roep dan staat hij ook zonder moeite stil. Daar heb ik netjes aan gewerkt. Maar gisteren negeerde hij allesen dan?
Misschien moet ik de vraag anders formuleren en niet bij bitvragen zetten.
Hoe kan ik in een groep rijden oefenen zonder andere paarden zodat hij wel luistert in een groep? Hoe kan ik hem afremmen?
Een ander bit is aangeraden door een mede rijdster (ook een bokker)
nikilover schreef:jezelf lang en zwaar maken en rustig een ophouding geven.iniedergeval niet gaan lopen trekken
Zoezi schreef:nikilover schreef:jezelf lang en zwaar maken en rustig een ophouding geven.iniedergeval niet gaan lopen trekken
Hoe doe je dat? Of hoe bedoel je dat?
nikilover schreef:Zoezi schreef:als het ware dieper in je zadel probren te zitten,als je het probeert merk je wel dat het lukt.jezelf lang en zwaar maken klinkt gek als je het leest,maar is in theorie heel goed uit te voeren.
Ik kan wel gewoon blijven zitten, maar volgens mij hobbelt hij dan gewoon door
Zoezi schreef:Weet je, ik ben pas zo bang geworden dat ik inderdaad aan verkopen heb gedacht