Waar bruin harnachement te vinden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Waar bruin harnachement te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 07:04

Hoi allemaal,

Binnenkort komt Hulsebos een zadel aanmeten voor mijn paard.
Waarschijnlijk gaat dit donkerbruin worden. Echter wordt dit zadel geleverd zonder singel en beugels.
Ik kan dit ook bij hun los bestellen, maar een singel los kost bij Hulsebos rond de €170 (leer,bruin)
Wil wel graag een bruine singel aangezien dat beter bij het zadel past.

Zijn er nadelen bij een leren singel? Hoorde van iemand dat er sneller schuurplekken ontstaan. Klopt dit?
Iemand enig idee waar ik tegen een niet al te hoge prijs (max €100) een bruine (met liefst elastiek!) singel kan kopen?
Dit geldt ook voor beugel riemen!

Hoop dat de 'bruine tuig freaks' me aardig op weg kunnen helpen met informatie en natuurlijk iedereen die denkt me te kunnen helpen!

dank je wel!

mirror666

Re: Waar bruin harnachement te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:11

bij boomloosrijden.nl hebben ze singels en beugelriemen ook volgens mij, singel kost 60 euro, riemen weet ik zo gauw niet uit m'n hoofd.
Deze singel veroorzaakte bij mijn pony geen kale plekken/schuurplekken, terwijl ik er nu een van neopreen heb, en hij na 3x gebruiken al gewoon open ligt..
de barefootsingels hebben ook elastiek geloof ik (oude model wel iig)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 07:16

Ik zal daar eens even kijken, dank je wel!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:18

De Hulsbos singel is inderdaad prijzig, maar het is echt een ideale singel. Mooi gevormd, het leer rekt niet uit, kort en stevig elastiek en superleer met een zacht contact met de huid. Duur, maar zijn geld echt waard!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:38

podium heeft ook erg mooie singels, zijn in 2 kleuren bruin te krijgen.

bruine beugelriemen zijn en van o.a. kentaur, knightrider, stubben en prestige.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 08:56

Ik hoor dus wel echt wisselende dingen over lederen singels. Dat het zou gaan schuren.
Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik ga even bij Podium kijken, dank je.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:12

ik heb nog nooit last gehad van leren singels die zouden gaan schuren. als je zorgt dat je singel schoon is en je paard ook kan het ook eigenlijk niet gaan schuren

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:46

Ik ben zelf helemaal geen fan van Hulsobos, integendeel, ik zou daar nog geen zadel aan laten meten al kreeg ik geld toe Haha!
Maar de singels vind ik wèl heel mooi en het geld zeker waard Lachen
De beugelriemen zou ik zelf van Stübben nemen, niet te duur en absoluut kwaliteit! (die met het blauwe knoopje aan het einde moet je hebben)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 09:52

Heb idd ook slechte verhalen gehoord over Hulsebos. Maar kies er toch zelf bewust voor.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:48

Ik zou de singel bij hulsebos bestellen en het zadel ergens anders Haha!

Er zijn heel veel bruine singels te koop. O.a. kentaur, Rossner, prestige, passier. Allemaal onder de 100,-.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:42

Mijn paard heeft een hele dunne, gevoelige huid en hij krijgt heel snel wondjes. Ik heb ook een bruine leren singel van Hulsebos (zadel trouwens ook) en daarmee heeft hij nergens last van. De singel blijft erg mooi! Ik zou gewoon de singel van Hulsebos nemen hoor, je krijgt waar voor je geld Haha!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:45

Ik ga met Ymke en Sjuimpie mee, maar wij bruintuigfreaken hebben dan ook een uitgesproken mening over de H** zadels Lachen

Ik kan je alleen meegeven, ga met je zadel naar een winkel en zoek net zo lang tot je iets bijpassends hebt gevonden. Daarna kan je dan bijvoorbeeld alleen je beugelriem meenemen bij je zoekttocht (denkt aan hoofdstel ect)

Zelfs onder de merken zelf is elke kleur bruin anders. Dat is het leuke en lastige van bruin. Geen singel heeft precies dezelfde kleur.

Ik rij alleen maar met leren singels en heb er geen enkele klacht over, alleen zorgen dat ze goed schoonblijven (geen zand enzo)

Als je je zadel hebt, kom je dan ook eens op bezoek in ons topic? Knipoog

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:50

Ik heb ook een donkerbruin HB zadel met die Hb singel erbij. De beugelriemen heb ik ook via hun zijn volgens mij van lemetex ofzo...

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:54

Ik heb eventueel nog een donkerbruine Podium singel te koop voor je. Nooit gebruikt! (bleek achteraf niet nodig te zijn). Hij is niet groot, welke maat het precies is zou ik even moeten nakijken.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:59

Ik heb donkerbruine singel en beugelriemen van barefoot. Mooie kwaliteit voor de prijs Ja

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:02

ik heb mij bruin tuig van Shires, prima leer en prachtig donkerbruin

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:36

Ik heb een mooi bruin hoofdstel van passier. Mijn beugelriemen zijn van Knightrider. Mijn zadel is overigens een KN. En idd, er zijn veel bruintinten dus wil je alles precies matchend zal dat nog een mooie zoektocht worden *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:39

Ik heb een Imperial hoofdstel en Kentaur zadel...
Had eerst een Kentaur singel maar daar kreeg mijn vz paardje wondjes van. Nu een kieffer singel, maar mijn eigen paardje is onderweg, dus moet toch maar even kijken hoe en wat!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:28

Ik heb een leren Barefoot singel, voorgevorm en met beide kanten elastiek, superfijne singel!
Ik heb ook een Sharkskin singel van HH, die is iets stugger, maar geeft ook absoluut geen schuurplekken.
(beide bruin)

Beugelriemen heb je van allerlei merken wel in het bruin, ligt helemaal aan jezelf in welke prijs- en kwaliteitsklasse je wilt kopen...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:42

de stijgbeugel riemen van stubben in het bruin raad ik echt af!
ze zijn duur, van slechte kwaliteit, verkleuren snel, en slijten je zadel af Boos!

echt een miskoop die riemen !

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:12

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:35

Wintec heeft bruine singels van kunststof, vind ik zelf handiger, even onder de kraan en klaar !

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:22

Ook ik ga met Ymke, Sjuimpje en Bubsj mee. Ongelovelijk wat die allemaal doet om geld te verdienen.
Zadels afkeuren in de hoop dat je bij hem een nieuwe koopt.
Scheve zadels leveren en geen oplossing willen vinden.
Er zijn prachtige bruine zadels en singels en hoofdstellen die vele malen beter zijn en veel beter passen dan H*lsebos.
Passier zadels met mooie Passier singels, heb zelf 2x een Passier dressuursingel anatomisch gevormd, Passier Grand Gilbert, KN Symphonie etc allemaal vele malen beter dan H*lsebos. Daaleman levert mooie zacht leren zadels en er is altijd een oplossing.
Je hebt eigen inbreng in je model. Mocht je het toch doen sterkte Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:47

De barefoot singels zijn erg fijn inderdaad, en niet te duur. Ik heb zelf het oude model dressuursingel gehad, erg fijn, die vorm. De nieuwe zijn gewoon recht, maar dat heeft natuurlijk ook z'n voordelen.
Nu heb ik weer een voorgevormde singel van barefoot, de westernsingel. Allebei even fijn. Schuurt of knelt niet. Blijft lang mooi. Ligt netjes.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:03

#Ymke# schreef:
Ik zou de singel bij hulsebos bestellen en het zadel ergens anders Haha!

Er zijn heel veel bruine singels te koop. O.a. kentaur, Rossner, prestige, passier. Allemaal onder de 100,-.

nou die singel van passier is helaas wel boven de 100,- Knipoog

Daarnaast vind ik hulsebos geweldig! Tijdje bij andere paarden met hulsebossen gereden, nooit geen problemen en heb nu ook zelf een bruine dressuurhulsebos, echt super!! Ben nu aan het sparen voorde springvariant. Daarnaast heb ik soms ook het idee dat sommige mensen een ander nakletsen zonder eigen ervaring Bloos