Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 09:00

Voor mijn merrie heb ik een keer een Anky pad overgenomen van een vriendin. Een mooie in een steenrode kleur. Prachtig stond het. Het zijn ook de enige shabrakken qua maat die goed onder mijn zadel passen en het zweet goed opnemen.

Nadat ik er een keer mee gereden had, zag ik de dag erna een enorm litteken op de schoft. Ik heb gelijk de zadelmaker erbij gehaald, maar die was pas nog geweest en er mankeerde niets aan mijn zadel wat die drukking heeft kunnen veroorzaken.

De zadelmaker zei dat het aan mijn pad lag, omdat daar geen "rugvorm" in zit.

Ik baal hier gruwelijk van, mijn merrie loopt nu met een litteken op haar schoft, allemaal witte haren van 1 keer rijden met een Anky pad! Boos!

Ik heb gelijk gemaild naar Anky met de melding dat ik een zeer slechte ervaring heb met de pads, maar hier werd niet op gereageerd.

Als er mensen zijn die foto's willen zien, dan wil ik die eventueel wel maken.

Zijn er nog meer mensen met zulke ervaringen met Anky pads?

Snoevie

Re: Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:32

oei dat klinkt niet goed........ik heb 2 ankypads,maar als ik gewoon de pad optrek in de kamer is het geen probleem

wat raar dat dat echt kan na 1x rijden

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 09:45

Heb de Anky pad ook goed onder het zadel gelegd. Inderdaad opgetrokken de kamer in zodat de schoft vrij lag. Maar toch een gigantische drukplek Verdrietig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:46

zaten er geen harde naden in oid?
want dat is wel heftig ja!

had degene van wie je m overnam geen problemen ermee?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:54

Ik heb ook Anky pads gehad. Heb 'm altijd goed in de kamer getrokken, en dan lag ie prima. Maar alsnog ben ik er vanaf gestapt. Koop toch liever een dekje waar wel vorm in zit.

Ik ben ook benieuwd naar je foto.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:57

ik rij zelf ook met anky pads maar zelf heb ik daar nog nooit last van gehad. Trek hem ook altijd goed de kamer in. Ben wel benieuwd naar een foto

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:59

Mijn paard heeft trouwens wel een hoge schoft. Misschien dat een paard met weinig schoft, dat ie daar beter bij ligt?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:02

Ik vind ze ook niet zo super liggen niet echt een goede rugvorm idd beetje stijf. Maar dat je gelijk zo'n litteken heb dat is toch wel heel erg

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:22

hey skess maak is een foto ben wel benieuwd. ik heb zelf geen anky pads omdat ik van meerdere hoor dat ze niet fijn zijn. ik heb gewoon de br events en de hh pads. ben benieuwd naar de fotos.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:26

Ik ben er benieuwd naar een foto, omdat ik het eerlijk gezegd nogal vreemd vind dat je na 1x rijden zo'n gigantisch drukplek op je paard hebt. Maar goed, ik sluit niks uit en zeg ook niet dat het niet mogelijk is want ik heb wel meer slechte ervaringen met \Ankypads gehoord.

Angie_ke

Ik heb me ook nog nooit aan een Anky pad gewaagd... Grotendeels door de slechte ervaringen die ik hier op bokt al heb gelezen.
Een PK pad heb ik wel en die ligt uitstekend! (is ook voorgevormd)
Probeer anders eens een ES? Die zijn ook voorgevormd en qua "maat" ongeveer hetzelfde als de Anky's denk ik, vind ze trouwens stukken mooier ook Bloos

AnoukvW

Ik rijd bijna altijd met Anky pads en heb hier met geen van mijn paarden ooit last van gehad.

Wel heel erg vervelend. Heb je een foto?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:34

Volgens mij ligt het ook aan de bouw van het paard. Ik heb er eentje te leen gehad en die paste totaal niet fijn. Het dekje spande enorm op de schoft hoe hoog ik hem ook optrok.

Maar een kennis van mij heeft een paard wat een vrij lage, ronde schoft heeft en daar liggen ze wel prima op.

Zelf vind ik daarom de dunnere, voorgevormde dekjes en de PK pads het fijnst.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:38

Ik vind het nadeel van dekjes met vorm juist dat er alleen maar die ene vorm in zit. De Anky's vind ik veel prettiger omdat je die optrekt in de kamer.

Ik rijd er al jaren mee, zolang ze er zijn, en vind ze super. Ben juist helemaal niet te spreken over de Eurostar pads.

Vervelend dat het op jouw paard niet goed lag. Ik zou zelf ook nog eens kritisch naar de pasvorm van je zadel laten kijken, want het is een beetje vreemd dat welk dekje dan ook zo gaat schuiven dat er zelfs een drukking kan ontstaan.

Mijn ervaringen met de klantenservice van ATC zijn heel erg goed. Misschien even geduld hebben, het is nu vakantieperiode.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:38

Pony waar ik regelmatig op rij, word altijd gereden met Anky pads. Ze liggen hartstikke fijn onder het zadel en komen geen drukplekken van.
Pony heeft dan ook niet zo'n hoge schoft, misschien dat het daaraan ligt.
Maar op haar liggen ze echt super Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:40

_Skess_ schreef:
allemaal witte haren van 1 keer rijden met een Anky pad!

Bedoel je dat je 1x gereden hebt met de pad en dat daarna ineens de haren wit waren? Of zit er een kale plek en verwacht je witte haren terug?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:43

Angie_ke schreef:
Ik heb me ook nog nooit aan een Anky pad gewaagd... Grotendeels door de slechte ervaringen die ik hier op bokt al heb gelezen.
Een PK pad heb ik wel en die ligt uitstekend! (is ook voorgevormd)
Probeer anders eens een ES? Die zijn ook voorgevormd en qua "maat" ongeveer hetzelfde als de Anky's denk ik, vind ze trouwens stukken mooier ook Bloos

Ken juist een vriendinnetje die dat had met Eurostar. Dus die hoef ik ook niet meer, ook al zien ze er nog zo mooi uit.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:45

Dan zal het per dekje denk ik toch echt aan de bouw van je paard of pony liggen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:55

Ik vind het vreselijke dekjes.
Lelijk en anatomisch lijken ze me echt frut...
Edit: rijdt Anky eigenlijk zelf wel eens met haar pads? Clown

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:30

Vraag ik me ook wel eens af. Bij dat programma Horse & Co werd allemaal reclame gemaakt. Daar hadden al die paarden een Anky pad op. Maar ja, Anky reed er zelf niet op natuurlijk.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:32

ik vind ze ook vreselijk Clown
bij mijn paard ,gaat het dekje vanaf de rug,naar de schoft helemaal dubbel vouwen, en opkroppen. nee voor mijn geen anky maar eurostar Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:33

haha vast niet Tong uitsteken

ik vind ze best prettig in gebruik,maar sinds gister heb ik ook een eurostar en die vind ik veel prettiger en nog mooier ook.
voor de volgende aanschaf weet ik het wel

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:34

Na 1 keer rijden met een Anky pad een litteken? Dan moet er toch een wond hebben gezeten lijkt me?
En meteen witte haren dat kan niet, een drukplek zit er vaak al maanden voordat je hem ziet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:34

hier zijn al veel topics over geweest, het is en blijft flut bij rondgevormde paarden

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:42

Charaz schreef:
Na 1 keer rijden met een Anky pad een litteken? Dan moet er toch een wond hebben gezeten lijkt me?
En meteen witte haren dat kan niet, een drukplek zit er vaak al maanden voordat je hem ziet.

Hierbij sluit ik me bij aan.

Mijn vorige paard kreeg ook een kale plek op deschoft nadat een deken onder druk had gestaan op die plek. Duurde weken voordat de haren kwamen.

Denk dat je weinig kan maken bij Anky. Toon maar eens aan dat het daarvan komt.....je staat niet sterk.

Anky rijdt nu met landendekje dus geen anky. Ik heb diverse foto's van haar gezien waar ze er wel mee rijdt. Ze rijdt ook in haar eigen kleding.