Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maar verder een heel fijn zadel hoor! Ik moet alleen een lagere voorboom hebben
MarissaM schreef:ik heb zelf een kentaur penelopa/medeaII gehad fijne zadels voor dat geld..maar idd zoals MiniMouse al zegt je zit al gauw met je kruis op de voorboom..ik heb toen een prestige top dressage aangeschaft...deze zit veel fijner niet gedwongen ook veel wrong en zeer goede kwaliteit leer...deze zadels koop je op mp voor ongeveer 500,-tot 800,- net zo duur als een nieuwe kentaur..maar persoonlijk vind ik de prestige van veel betere kwaliteit.(ik heb mijn prestige te koop staan.incl beugels riemen)
LiSSy schreef:als ik jou was zou ik dan gaan kijken naar een prestige appaloosa of doge. de top dressage zou ik in jouw geval niet doen, die heeft namelijk heel veel wrong
Urielle schreef:Prestige is zeker te weten betere kwaliteit. De Prestige Top Dressage heeft zoals hierboven gezegd wel echt heel erg veel wrong dus als je daar niet naar op zoek bent, is zo'n zadel niks voor je
Wanted2003 schreef:Ik heb mijn Kentaur nu ongeveer 3/4 jaar denk ik en ben eigenlijk alweer aan een nieuwe toe.
Snoevie schreef:prijs-kwaliteits verhouding is prima van kentaur als je een wat kleiner budget hebt,als je kunt qua kosten zou ik zeker voor prestige gaan,al zou ik me niet perse vastpinnen op dat merk.
er zijn ook zat andere goede A merken van uitstekende kwaliteit,het moet ook maar net passen.
ik wilde ook graag een prestige,maar het model waar ik lekker in zat paste niet op mijn pony.
succes!
tamaramt schreef:kentaur vind ik persoonlijk alleen geschikt als je niet veel rijd
als je wel intensief rijd en meerdere keren per week kun je beter een prestige kopen
prestige is een zeer goed zadel
ik weet niet hoeveel je te besteden hebt maar een 2e hands anky heb je al rond de 900 euro
ik heb zelf een ainsly rubens 2 maanden geleden nieuw gekocht en zit heerlijk maar er zit wel een behoorlijk prijskaartje aan
marloezzke schreef:prestige is absoluut veel beter dan prestige. en 3 a 4 jaar is best kort voor een zadel als het dan al versleten is. 6 a 7 jaar is redelijk normaal wanneer je intensief rijdt.
wij komen eventueel ook langs met 2e hands zadels bel voor meer info. (website zie link onderschrift)