Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
magda_90 schreef:Je kent ze wel van de hondenriemen, die uitrolhondenuitlaatriemen die je vast kunt zetten en makkelijk kunt in en uitrollen. Nu bedacht ik mij tijdens de hond uitlaten dat zoiets eigenlijks ideaal is voor het longeren. Je hebt een zachte constante aanleuning en je zit niet meer met de eindelose touwen in je handen (handig voor diegene die net het longeren leren).
Leuke hersenspinsel dus, maar stel zoiets zal op de markt komen hoe zouden jullie daarover denken?
aangezien een longeerlijn een stuk dikker en langer is dan een hondenriem.. 
Lijkt me erg handig
Weet helaas niet meer waar.. RicardoOpa schreef:Ik denk niet dat een voordeel geeft, want je hebt nauwelijks contact met de mond zeg maar. Paard kan heengaan waar hij wil, aangezien het touw toch wel meeveert. Als ik je goed begrijp, dan lijkt het me niks

Sisco4life schreef:Dan ga ik weer moeilijk doen, als het paard aan de kletter gaat en je de lijn los schiet. Dan rolt de lijn zich dus met kast en al snel op tegen het paard aan. Evt oplossing zou dan een begrenzer zijn, alleen wordt zo'n simpele longeerlijn dan wel erg duur..

. Doe het alleen als ik verder niet bijzet of iets dergelijks. Het is echt superhandig
Maar het idee is leuk
Nibbit schreef:Volgens mij heb ik al eens ergens zoiets gezienWeet helaas niet meer waar..