Hersenspinsel: uitrollongeerlijn

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Hersenspinsel: uitrollongeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:02

Je kent ze wel van de hondenriemen, die uitrolhondenuitlaatriemen die je vast kunt zetten en makkelijk kunt in en uitrollen. Nu bedacht ik mij tijdens de hond uitlaten dat zoiets eigenlijks ideaal is voor het longeren. Je hebt een zachte constante aanleuning en je zit niet meer met de eindelose touwen in je handen (handig voor diegene die net het longeren leren).

Leuke hersenspinsel dus, maar stel zoiets zal op de markt komen hoe zouden jullie daarover denken?

Anoniem

Re: Hersenspinsel: uitrollongeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:03

magda_90 schreef:
Je kent ze wel van de hondenriemen, die uitrolhondenuitlaatriemen die je vast kunt zetten en makkelijk kunt in en uitrollen. Nu bedacht ik mij tijdens de hond uitlaten dat zoiets eigenlijks ideaal is voor het longeren. Je hebt een zachte constante aanleuning en je zit niet meer met de eindelose touwen in je handen (handig voor diegene die net het longeren leren).

Leuke hersenspinsel dus, maar stel zoiets zal op de markt komen hoe zouden jullie daarover denken?

Dat zou dan best een groot aparaat in je handen moeten zijn he is dat wel handig ?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:04

Klinkt handig ! Alleen heb je dan wel n groot oprol ding in je hand lijkt me Scheve mond aangezien een longeerlijn een stuk dikker en langer is dan een hondenriem..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:04

Volgens mij moet het supper zijn allen je kan niet inschatten wanneer het touw zijn eindpunt raakt waardoor als je paard gaat rennen en je uit het niets megetroken word alleen dat lijkt me gevaarlijk veder zie ik er nu nog niks vekeerdds in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:06

En het moet ook erg sterk zijn , zo een plastic '' uitrolhondenuitlaatriemen '' lijkt me niet echt sterk als je paard is eens flink uit ze stekker gaat .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:06

Wanneer het eindpunt bereikt wordt zou je kunnen werken met verschillende soorten kleuren op de lijn te zetten.

De lijn zou zelf ook iets dunner kunnen worden zodat het geen kolosaal iets wordt, maar wel dat de trekkracht gelijk blijft.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:08

mh.. dat zou kunnen maar het word dan denk inderdaad wel een mega ding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:10

Je moet meedoen aan "Het beste idee" Haha!
Slim bedacht hoor Tong uitsteken Lijkt me erg handig

Of je nu een grote klos met lijn in hand hebt of een roller.....
Het is al handig voor het opruimen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 03-08-08 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:10

Ik denk niet dat een voordeel geeft, want je hebt nauwelijks contact met de mond zeg maar. Paard kan heengaan waar hij wil, aangezien het touw toch wel meeveert. Als ik je goed begrijp, dan lijkt het me niks Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:11

Volgens mij heb ik al eens ergens zoiets gezien Ja Weet helaas niet meer waar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:11

En er zit telkens druk op lijkt mij ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:12

RicardoOpa schreef:
Ik denk niet dat een voordeel geeft, want je hebt nauwelijks contact met de mond zeg maar. Paard kan heengaan waar hij wil, aangezien het touw toch wel meeveert. Als ik je goed begrijp, dan lijkt het me niks Lachen

De hondenriemen hebben een soort slotje erop, mss dat zoiets kan helpen daarvoor (denkt vrolijk verder).

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:15

Dan ga ik weer moeilijk doen, als het paard aan de kletter gaat en je de lijn los schiet. Dan rolt de lijn zich dus met kast en al snel op tegen het paard aan. Evt oplossing zou dan een begrenzer zijn, alleen wordt zo'n simpele longeerlijn dan wel erg duur..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:16

Daar gaat idd een prijskaartje zitten in dat geval, maar het is wel leuk om er verder over na te gaan denken Lachen

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:23

Sisco4life schreef:
Dan ga ik weer moeilijk doen, als het paard aan de kletter gaat en je de lijn los schiet. Dan rolt de lijn zich dus met kast en al snel op tegen het paard aan. Evt oplossing zou dan een begrenzer zijn, alleen wordt zo'n simpele longeerlijn dan wel erg duur..

Opzich wel een voordeel. Het paard kan dan ook niet meer op 't touw gaan staan.
Alleen zou het dan wel handig zijn als dat ding zich 'rustiger' oprolt en niet in een keer terugschiet.
Mij lijkt zo'n ding wel fijn.
Je kunt er inderdaad net als met een hondenriem ook een begrenzer opzetten, maar die je er ook weer af kunt halen.
Ik zou het wel gebruiken, mits het een handzaam ding is.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:30

Ik gebruik al zo'n ding, om mee te wandelen én om te longeren als ik een touw gebruik Haha!. Doe het alleen als ik verder niet bijzet of iets dergelijks. Het is echt superhandig Ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 09:13

Yinari, echt zo'n hondending of speciaal voor paarden?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:20

Laten jullie je paard dan de hele tijd aan dezelfde lengte hun rondjes lopen? Ik ben constant bezig om mn paard iets naar binnen te halen, naar buiten te laten (volte vergroten en verkleinen zeg maar). Lijkt me met zoiets niet ideaal gaan. Daarbij komt er denk ik veel zand en viezigheid tussen wat het soepel laten lopen niet bevorderd. Nee, mij lijkt het niks Maar het idee is leuk Tong uitsteken

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:23

Nibbit schreef:
Volgens mij heb ik al eens ergens zoiets gezien Ja Weet helaas niet meer waar..

Ik heb ze inderdaad ook al gezien, speciaal voor het longeren van paarden.
Helaas waren ze niet meer te koop.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:25

Met zon honden ding kan je ook je hond naar je toe halen. Er zit zon soort ''stop'' op, die je in kan drukken (dan klemt hij het touw vast) je trekt het iets naar je toe, en je hond/paard is dichterbij je..en als je hem nog dichterbij wilt halen, herhaal je het gewoon.
En als je hem op de juiste lengte hebt, dan druk je die stop weer in, en schuif je hem naar voren, dan zit je touw ''op slot'' zeg maar. Als je eenmaal met zon ding werkt is het echt super handig. Ik ga er ook 1 gebruiken voor mijn shetje.
Je hebt ze tegenwoordig ook met volledig band, dus niet met zon dun koordje!

Deze bedoel ik..
http://www.dursydog.nl/popups/grote-fot ... ntFotoNr=1

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:48

Dit bestaat inderdaad al. Ik heb er zelf ook één.
Ding ligt ergens op stal ik heb het eigenlijk nooit gebruikt. Het leek me erg handig maar mijn pony snapte er niet veel van toen ik het voor het eerst probeerde. Hij liep dus niet van me weg....

Daarna heb ik het eigenlijk nooit meer geprobeerd. Ik zal eens kijken of ik het ding nog kan vinden. Het is overigens echt een uitrolbare longeerlijn voor paarden en geen hondending dus

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:50

Als je hem kan vinden ben ik wel benieuwd naar een foto ervan Lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:17

ik vind die dingen al waardeloos voor een hond. Laat staan voor een paard. Je bent toch te laat met ruimte geven of juist een gedoseerde ophouding geven.
Nee hoor, mij te veel gehannes.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:20

Ik heb zo'n ding liggen. Niet dat ik hem gebruik, geef mij maar een gewone longeerlijn.
Het is veel sterker dan 1 voor honden maar ik heb nou ook best brave paarden met longeren.
Ik zal hem eens zoeken en er een foto van maken.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:21

De longeerlijn is dan toch zowiezo dunner want dan zit dat zachtmaak spul er niet in, maar zo als bij die oudere longeerlijnen.
Maar stevig moet het wel zijn natuurlijk want een paard heeft meer massa dan een hond.