Ervaringen bitloos hoofdstel Ruitersportshop

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daf

Ervaringen bitloos hoofdstel Ruitersportshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 21:30

Hallo,

gister heb ik het bitloos hoofdstel van de Ruitersportshop besteld.

Graag hoor ik ervaringen en tevens zou ik graag een foto('s) willen zien van paarden met dit hoofdstel (en dan niet de shetlander zoals op hun site afgebeeld).

Is dit hoofdstel ook ruim verstelbaar? Ik heb een merrie (KWPN) van 1.70m maar met een redelijk groot/breed hoofd.

Alvast bedankt,

groetjes,
Daphne

laura1986

Re: Ervaringen bitloos hoofdstel Ruitersportshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:47

Handig dat je het al besteld hebt.. (not)
Ik had het je graag af willen raden, maar ik zie het topic nu pas. Meer info per PB.

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:29

Ik heb dit hoofdstel ook. Ik heb er nog niet vaak mee gereden, dus daar kan ik je niet veel over vertellen... Mijn pony kent bitloos rijden ook niet.... Wat ik wel vond, is dat ik best veel druk moet geven om te sturen, maar of dat door het hoofdstel komt of door mijn pony weet ik niet...
Het is trouwens erg ruim verstelbaar.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:37

In mijn profiel staan 2 foto's.
Ik vind het een zeer fijn hoofdstel en het paard reageerde er de 1e keer meteen super op. Ben er zeer tevreden over dus. Lachen

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:09

Ik ben benieuwd, ik krijg hem als het goed is ook binnenkort binnen.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 10:10

Hoi,

heb 'm binnen gekregen en heb er zaterdag gelijk een buitenrit mee gemaakt en ben er erg blij mee Ja ze reageerde goed, hoofdstel zat goed, release was goed, dus een tevreden klant Lachen

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:18

laura1986 schreef:
Handig dat je het al besteld hebt.. (not)
Ik had het je graag af willen raden, maar ik zie het topic nu pas. Meer info per PB.

Haha! Hier ook iemand die het hoofdstel heeft gekocht zonder research te doen op bokt Knipoog

Ben blij te lezen dat ie bij jou past TS, want ik heb een paard van 1.76 m met ook niet zo'n klein hoofd!
Hoofdstel ziet er goed uit bij jouw paard Tellie!

Laura, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Kan ik een pb van je krijgen?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 10:29

Bij Kyra zit die op het 2e gaatje en ze heeft een vrij groot hoofd Bloos moet altijd wel lachen als ik de foto's zie van het hoofdstel op kleinere paardjes, dan hangen de gekruisde delen erg ver door, bij Kyra past het precies haha als ze ontspannen loopt dan zitten ze precies tegen het ringetje aan, maar dat is voldoende Knipoog

Succes ermee Vanessa.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:41

Heb nog even in je profiel gespiekt Daf en jouw paard heeft inderdaad ook een groot breed hoofd.
Zelfde postuur als mijn paard trouwens ook Knipoog

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 10:53

Dan moet het goed komen Ja

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:04

op zich is de lengte goed van het hoofdstel maar als je dus een paard hebt met een erg grote/brede neus dan heb je een groot probleem, de release kan dan niet plaatsvinden! want je moet dus ruimte genoeg over hebben dat de gekruiste delen doorlopen, als ie met ringen tegen de ringen aankomt is ie dus te klein! onbewust blijft er spanning op staan wat je niet wilt hebben en daardoor heb je uiteindelijk geen goed contact meer met je paard en geef je (onbewust) heel onduidelijke hulpen, ruis dus op de lijn.
Het is juist goed dat de gekruiste delen een stuk(je) doorlopen, zo is mij duidelijk verteld door mijn instructrice voor het bitloos rijden.....
Ik heb daarom helaas het hoofdstel verkocht, was wel mooi,maar paste simpelweg niet.
dus lengte van het hoofd is goed verstelbaar alleen breedte van de neus is meestal struikelblok.
plezier ermee!

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 11:09

@Feminky: snap wat je bedoeld, maar als ik de teugels ontspan dan hangt die tegen de ringen, maar wel helemaal los, dus het kan precies, kan dan echt mijn vingers er makkelijk tussendoen, met ruimte over Ja

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:11

@Daf..tja het lijkt mij toch te krab,maardat is mijn gevoel natuurlijk Haha! ....je moet geod op blijven letten als je ermee rijdt of je hulpen duidelijk doorkomen zonder dat je moet gaan sjorren/trekken enzo...als je paard er geen last van heeft, gewoon doorrijden...die van mij had na 3x rijden geen zin meer om te luisteren omdat er dus toch nog teveel druk op bleef staan, en ik had f.R.A. bitloos met hetzelfde systeem waarvan de touwen wel een eind los hingen en daar reageerde ze wel goed op, vandaar instructrice erbij gehaald en bleek dus aan te kleine relaease te liggen. Ik rijd nu met een Libby's sidepull, gaat prima, de FRA was een geleend hoofdstel helaas Boos! en moet een keer terug naar de eigenaar Bloos en €74,00 voor een touwtjeshoofdstel is wel erg veel geld!
wil nog een keer een crosslink van emiel voest(de nwe verie van het hoofdstel!) maar moet nog even daarvoor sparen Knipoog ...

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 12:40

@Feminky: het rijden ging erg goed en ze luisterde ook goed, maar ik zal het even in de gaten houden, thanx.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:11

@ Feminski
Paste jouw hoofdstel niet bij je tinker of bij je KWPN?
Als het niet paste bij je kwpn dan kan ik het wel shaken namelijk....

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:44

Vanessa schreef:
@ Feminski
Paste jouw hoofdstel niet bij je tinker of bij je KWPN?
Als het niet paste bij je kwpn dan kan ik het wel shaken namelijk....

Hai, bij mijn tinker paste het niet om de neus, de hoofdlengte was wel in orde, maar wat ik al schreef, de release kon niet plaatsvinden dus er bleef druk/ruis waardoor de hulpen van links/rechts/stoppen heel erg onduidelijk werden.
@Daf : ik merkte het niet gelijk op, was ook en ben nog steeds lerende wat betreft bitloos, maar omdat ik dus ook een ander hoofdstel met hetzelfde principe had ging er wel een belletje rinkelen(uiteindelijk! Bloos ).....zodra je half denkt dat ze ongehoorzaam is kan het dus ook daaraan liggen, maar misschien gaat het ook wel heel erg goed zo, het ene paard is het andere niet... Knipoog ..plezier ermee!

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 08:46

@ Feminski: vind het ook allemaal erg moeilijk hoor, maar zoals het op mij overkwam was ze er rustiger onder dan met bit. Als ze dan te hard gaat en ik maak een ophouding dan werd ze heel erg onrustig met d'r hoofd en nu kwam ze terug en was minder onrustig, waardoor ik ook weer beter kon ontspannen. Ik zal het in iedergeval in de gaten houden Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:53

Daf schreef:
heb 'm binnen gekregen en heb er zaterdag gelijk een buitenrit mee gemaakt en ben er erg blij mee Ja ze reageerde goed, hoofdstel zat goed, release was goed, dus een tevreden klant Lachen

Mooi zo!
Mijn paard en ik rijden er nu zo'n 3 jaar mee en hij bevalt ons nog steeds prima!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:03

Daf schreef:
@ Feminski: vind het ook allemaal erg moeilijk hoor, maar zoals het op mij overkwam was ze er rustiger onder dan met bit. Als ze dan te hard gaat en ik maak een ophouding dan werd ze heel erg onrustig met d'r hoofd en nu kwam ze terug en was minder onrustig, waardoor ik ook weer beter kon ontspannen. Ik zal het in iedergeval in de gaten houden Ja

ja, het is toch aanvoelen en uitproberen...ik baalde er van dat ie te smal voor de neus was want het was een heel simpel mooi hoofdstel met erg vriendelijke duidelijke werking....
hier een foto van het hoofdstel, als je goed kijkt zie je de ringen al bij de neusriemringen zitten..let niet op mij, ik lijk wel 13 pennypony op de foto..hahah Haha! Knipoog
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IWHTPMH3.jpg
ohja ik heb het hoofdstel ook aan iemand van bokt verkocht..ik dacht mirgino...anders kun je haar ook om info vragen misschien?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 09:08

Hoi, dank voor je foto's, bij mij zitten de ringen tegen de neusriemringen als ik de teugels helemaal ontspannen heb, zodra ik de teugels aanneem komen de teugels er wel meer doorheen, ong 5 cm aan beide kanten en dan heb ik ze gewoon losjes aangenomen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:12

Afbeelding

Rijden er al een hele tijd mee en het gaat nog steeds goed

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 09:15

Leuk om te zien dat er eigenlijk iedereen er tevreden over is. Merkte ook wel tijdens het buitenrijden dat ik haar nageeflijk kon rijden Ja

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:18

´eigenlijk´ iedereen..

Ik vraag me wel af waarom ik er nu zo´n lechte ervaring mee heb, en verder niemand die hier reageert.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:19

misschien heb jij gewoon ontzettend veel pech gehad met jouw exemplaar. Dat echt een uitzondering bent zeg maar.
Ik ben ook ontzettend blij en tevreden met dit hoofdstel. het zit ook gewoon goed en mijn paard heeft best een groot hoofd.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:21

laura1986 schreef:
´eigenlijk´ iedereen..

Ik vraag me wel af waarom ik er nu zo´n lechte ervaring mee heb, en verder niemand die hier reageert.

wat ging er mis dan bij jouw? niet iedere bitloze optoming werkt bij elk paard...net zoals dat niet ieder bit bij elk paard past....ben nu wel nieuwsgierig dan naar jouw "slechte ervaring"...als het hier niet kan staan pb je maar...