Rossner Amerika

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ti_Amo

Rossner Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 13:46

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, dus ik hoor wel als het verplaatst is.

Wie heeft ervaring met zadels van Rossner Amerika in dit geval.
de zadelmaker komt woensdag met een aantal zadels waaronder Rossner amerika die ik erg mooi vond in de winkel haha
iemand die dit zadel heeft? is het een fijn zadel e.d.

davincilover

Re: Rossner Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:32

ik vind zelf de zadels van Rossner snel kaal worden, er schijnt een soort laag opgespoten te worden. Ik heb nu een passier die heeft het absoluut niet. Maar dat is ook wel het prijskaartje natuurlijk. Ook vind ik de zadels van Rossner erg hard zitten.
Maar goed het is natuurlijk heel heel persoonlijk. De een vind hakken lekker zitten de ander klompen en weer een ander sandalen. Dus daar kan ik verder niet over oordelen voor jou.

Dat de zadels er van Rossner en de Rossner Amerika in dit geval er mooi uitzien vind ik ook alleen daar heb je niet meer rijplezier van. Ik heb eerder een mooie Kentauer gehad puur omdat ik hem zo mooi vond. Dat was echt het allerstomste wat ik ooit gedaan heb! Hij zat namelijk voor geen meter. dus daar zal ik niet opaf gaan. Ik vind de passier die ik nu heb lang niet zo mooi maar het rijd super en daar gaat het mij om.

Veel succes met een eventuele aankoop van een nieuw zadel, maar ga niet op het uiterlijk af zou ik zeggen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:37

Ik heb een Rossner Amerika. Ik vind het een wel een heel fijn zadel. kan er ook lekker op zitten. Het heeft wel heel veel wrong, maar voor mij was dat een bewuste keuze. Daar moet je wel van houden.
Heb het zadel 2e hand gekocht en het ziet er nog steeds heel erg netjes uit, dus de slijtage waar davincilover het over heeft, ga ik niet in mee.

xxRomyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:44

Ik heb ook een Rossner. of het een amerika is geen idee.
vindt het een heel fijn zadel.
ik heb 1 met een erg diepe zit.
wat dus eerst heel verrot zat. maar nu vindt ik het een zalige zadel, zit lekker..
heb hem nu 2 jaar bijna. en ziet er nog super uit.
ook ik had deze zadel 2 jaar geleden 2e hands gekocht.
en er zit 1 kleine beschadiging op. maar dt kwam door me kat die op de zadel sprong met zn nageltjes.
erg fijn zadel is het dus wel.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:06

bdankt voor de reacties alvast, ik hoop dat er wat voor me tussen zit qua zadels! maar daar kom ik woensdag achter.. ik laat dan ook nog wel weten voor welk zadel ik uiteindelijk heb gekozen hha!!

oja nog een vraagje, kunnen de stijgbeugels bij een rossner amerika ook onder het zadel?? inplaats van erboven..!
Of is dat een domme vraag en kan dat bij alle zadels?
Ikhoor het graag!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:08

Volgens mij kan dat niet bij alle zadels, maar of het nu bij mijn zadel wel kan Verward Als ik er aan denk, zal ik straks voor je kijken Knipoog

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:09

oke dankjewel Haha!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:11

Bij de mijne kon het niet, dat was een ouder model rossner america.
Vond het trouwens een fijn zadel, erg lekker zacht zitten en ik geloof dat je een keuze kan maken in hele diepe zit met dikke wrongen of niet. Dat is geloof ik dan het plus model, maar dat weet ik niet zeker hoor!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:18

Wij hebben o.a. een Rossner Amerika, heerlijk zadel. Vind de prijs kwaliteit verhouding gewoon erg goed. Mooi ruim kamerkanaal, waardoor de ruggenwervels vrij blijven.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:40

ik heb de rossner montreal en die vind ik helemaal geweldig en zit heerlijk, de amerika plus heb ik ook geprobeerd maar die lag niet helemaal goed op lammie en ik vond de diepe zit flink tegenvallen (zat bijna het zelfde als het gewone model amerika) vooral vanwege de pasvorm op mijn fries en de extra diepe zit (wat mij iets meer houvast geeft ivm mijn evenwichtsprobleempje) hebben mij voor de montreal doen kiezen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:44

-> HAR

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:53

Ik heb hem ook (de dressuur uitvoering), vind hem heerlijk zacht en comfortabel zitten.
Van Kieffer bv. moet ik níets hebben, veel te hard, ik kan er gewoon niet op zitten, maar mijn Rossner..... Lovers
Bij mij kunnen de stijgbeugels ook onder het zadel, dat heb ik ook. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:56

Ik vind het fijne zadels voor een nette prijs, vind de VZH alleen helemaal niet lekker zitten.
De dressuur daarentegen vind ik wel een heel lekker zadel.

Als je ze goed onderhoud blijven ze heel mooi, kennis van mij heeft de Rossner Nevada dressuur en die ziet er nog als nieuw uit!
Terwijl ze nu niet meer verkrijgbaar in de winkels zijn.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:35

Puissance schreef:
Van Kieffer bv. moet ik níets hebben, veel te hard, ik kan er gewoon niet op zitten, maar mijn Rossner..... Lovers
Lachen

Dat ligt dus ook aan de uitvoering hoor.
Ik heb voor mijn nieuwe paard een kieffer rom met gel zitting, nou die zit superzacht Haha!.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:40

Rossners vind ik heel makkelijk op paarden passen. Mijn ervaring is tot nu toe dat de zadels heel snel perfect liggen.
En de Rossner Amerika rijdt ook heeeerlijk. Je hebt er een hele vaste zit in. Nadeel vind ik wel dat je wordt gedwongen om een bepaalde houding aan te nemen, maar voor degenen die van zichzelf moeite hebben met rechtop zitten en beenligging is dit een perfect zadel. Tis ook een heel zacht zadel om in te zitten.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 08:40

bedankt voor alle reacties, ik laat woensdag nog weten voor welk zadel ik heb gekozen

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:33

Ik heb ook een rossner amerika dressuur. Hij zit heerlijk! Je wordt idd wel wat in houding gedwingen maar dat heb ik juist nodig. Hij zit heerlijk zacht. Ik rijd er dressuur mee. En regelmatig lange buitenritten van 2 uur. Nooit heb ik zadelpijn. En telkens als ik eraf moet denk ik...kon ik maar blijven zitten. haha!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:01

het is de Rossner amerika standaart geworden in eht bruin dressuur.

die lag het beste op haar rug omdat ze grote schouderbladen heeft en daarachter loopt het naar beneden in een kuiltje, dit bellemerd de beweging neit dus het was een verstandige keuze haha! ik heb trouwens de beugels toch onder het zadel:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:16

Veel plezier met je zadel! Bevalt hij jou ook goed?

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:07

ja hij zit erg lekker! en hij ligt ook perfect

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:18

Ik heb hem ook, ik heb hem nu 4jaar en hij ziet er nog heel netjes uit, terwijl ik hem bijna dagelijks gebruik. Heb er nooit problemen mee gehad en wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt. Hij zit lekker en is mooi, maar hij ligt niet meer goed op mijn paard dus hij staat te koop. HINT HINT Haha!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:42

voor een van mijn paarden heb ik een dressuurzadel van Rossner. Prima zit voor mij en past goed op het paard. Het zadel is netjes en blijft ook netjes. Ik ga er gewoon mee om en wordt regelmatig gebruikt.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 16:16

rindin schreef:
Ik heb hem ook, ik heb hem nu 4jaar en hij ziet er nog heel netjes uit, terwijl ik hem bijna dagelijks gebruik. Heb er nooit problemen mee gehad en wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt. Hij zit lekker en is mooi, maar hij ligt niet meer goed op mijn paard dus hij staat te koop. HINT HINT Haha!

haha als ik dat nou geweten had, heb namelijk gister een nieuwe gekocht Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:06

Haha die kun je wel weer terugbrengen Knipoog kun je mooi die van mij kopen Tong uitsteken Nee gekheid, nieuw is altijd beter dan oud. Bevalt ie een beetje?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:59

heb ook een rossner amerika VZH zit heerlijk!!!