Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
PattyOosten schreef:Ik gebruik mijn dekje totdat het vies is, dat is ongeveer na vier a vijf keer rijden. Ik mik ze in de wasmachine met een normaal wasmiddel voor kleur en de wedstrijddekjes uiteraard met witwasmiddel.

_Nancy schreef:PattyOosten schreef:Ik gebruik mijn dekje totdat het vies is, dat is ongeveer na vier a vijf keer rijden. Ik mik ze in de wasmachine met een normaal wasmiddel voor kleur en de wedstrijddekjes uiteraard met witwasmiddel.
4 of 5 keer al??
Dat is snel, ik heb de mijne nu al 3 maand of zo onder het zadel liggen en is nog steeds niet vies

erleyne schreef:Alle paarden waar ik op rijd zweten verschrikkelijk ( of ik ben zo'n beul dat ik ze allemaal keihard laat werken )? Ik was de dekjes van mijn eigen paard na twee keer gebruiken, pads soms drie keer. Idem voor mijn singels en bontjes. Ik stap zelf ook niet in een shirt dat stijf staat van het opgedroogde zweet, dus waarom zou mijn paard dat wel moeten doen.
helemaal mee eens twistermahoi schreef:nooit. niet nodig.
borstle de vuiligheid eraf..
Je kan het er gewoon afborstellen.twistermahoi schreef:Ze zweet wel, maar niet dat er aan het einde plakken zweet aan zit.Je kan het er gewoon afborstellen.
en dat het dekje vies is kan mij niks schelen zolang mijn pony er geen last van heeft.
ik doe het trouwens al 4 jaar zo en nog nooit last van gehad.

Mistie schreef:twistermahoi schreef:Ze zweet wel, maar niet dat er aan het einde plakken zweet aan zit.Je kan het er gewoon afborstellen.
en dat het dekje vies is kan mij niks schelen zolang mijn pony er geen last van heeft.
ik doe het trouwens al 4 jaar zo en nog nooit last van gehad.
Jij niet, maar je paard misschien wel?
Ik was mijn dekjes om de 5 à 6 keer. Dan pak ik de volgende, en als ik drie dekjes heb maak ik ze schoon met een rosborstel en pleur ik ze in de wasmachine. Ondertussen gebruik ik dan mijn oude dekjes, totdat ze droog zijn en dan begin ik weer op nieuw
Raffy schreef:Je hoofdstel maak je toch ook schoon wanneer je paard gezweten heeft?