Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Only_Hellen schreef:In de bit heeft nog maar kort geleden een heel artikel gestaan over peesbeschermers.
Jade schreef:Only_Hellen schreef:In de bit heeft nog maar kort geleden een heel artikel gestaan over peesbeschermers.
hai, ik ben geen bit-lezer, maar wel nieuwsgierig![]()
wat was de conclusie van het warmte-onder-peesbeschermers verhaal?
Gulpje schreef:de conclusie was: het wordt best warm!
ik heb zelf een stel merkloze hoge strijklappen als dat nog strijklap genoemd mag worden? van neopreem met een stuk flexibel plastic aan de binnenkant wat kogel en pijpbeen beschermd. voldoet prima naar mijn idee.
smiley gemist?
Ik kan het me niet meer herinneren wat er precies in stond. Als jij het zo graag wilt weten moet je even de zoekfunctie gebruiken. Succes! Lenneke_ schreef:De conclusie was dat het onder peesbeschermers en bandages zo warm wordt dat de pezen erdoor beschadigd raken en de kans op peesblessures groter wordt.
Ik zou gaan voor een paar heel goed ademende beschermers. Bijvoorbeeld de NEW airflow.
Ik heb ze in pijpkous-uitvoering (heb ze te koop) en merk echt heel veel verschil qua warmte. Ze zijn er ook in crossbeschermers, die beschermen het been rondom.
Lenneke_ schreef:De conclusie was dat het onder peesbeschermers en bandages zo warm wordt dat de pezen erdoor beschadigd raken en de kans op peesblessures groter wordt.
Ik zou gaan voor een paar heel goed ademende beschermers. Bijvoorbeeld de NEW airflow.
Ik heb ze in pijpkous-uitvoering (heb ze te koop) en merk echt heel veel verschil qua warmte. Ze zijn er ook in crossbeschermers, die beschermen het been rondom.

Persoonlijk vind ik de allrounds het fijnste, beschermen naar mijn mening het beste

LiSSy schreef:hmm, ik ben er toch echt mee door water gereden en ze hielden echt geen water vast...
ik heb ze ook ruim een jaar gehad en veel gebruikt, maar ze bleven echt super en nergens kapot
. Billy schreef:Leuk weetje trouwens voor mensen die hun paard met bescherming om in de wei zetten