Hulsebos zadels??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Hulsebos zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 14:52

Iemand hier ervaringen met Hulsebos zadels?? Lachen
http://www.hulsebos-zadels.com/

Hoe rijd het, hoe is het leer, liggen ze goed?
We willen deze op maat laten maken, iemand ook daar nog toevallig ervaring mee? Lachen

ellen82

Re: Hulsebos zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:01

Misschien kun je even de zoek-functie gebruiken, is genoeg te vinden over Hulsebos Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:25

Ik heb er 1 van 3MND oud,, op maat gemaakt en hoop extra's erbij : O.A extra zachte zit!!

Ligt goed op mn paard en zit door extra soft seat natuurlijk extra zacht Haha!
Ik kan er alleen niet uren op rijden + past op 3 van de 6 paarden niet geheel lekker Huilen
Kussenvulling was scheef,, dus ligt nu weer bij hulsebos Vork

ECHTER????? (naar jaren alleen maar A-merken leer te hebben gehad) ben ik overgestapt op de wintec Vork

De Isabell Werth Lovers Lovers Lovers

Meningen verschillen MAAR de Isabell Werth is het fijnste zadel dat ik OOIT heb gehad Lovers

ZOOOOOOOOOOOOOOOO zacht zooo fijn zadel,,, ideaal om uren op te rijden,, super licht zadel,, ideaal schoon te maken etc..etc..

Ik kan nog heeeel lang doorpraten Pling Pling

Ik verkies mijn Isabell Werth dus boven mn hulsebos Vork (
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 17-06-08 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:27

Ik heb 2 Hulsebos zadels. En ik kan niet anders zeggen dat ik ze geweldig vindt!
Pas vorm is geweldig. Leer is super. Zit is Top! En laten we de service van Hulsebos niet vergeten!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:30

Ik ben er in elk geval helemaal LYRISCHvan!!
Schijf je dat eigenlijk zo lyrisch??
Maar terug ontopic...ik heb eigenlijk al heel veel merken gehad en na de kieffer en de kentaur vind ik dit toch echt het lekkerste zadel dat ik heb gehad.
Overtuigd????

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:32

aerdenhout1 schreef:
Ik ben er in elk geval helemaal LYRISCHvan!!
Schijf je dat eigenlijk zo lyrisch??
Maar terug ontopic...ik heb eigenlijk al heel veel merken gehad en na de kieffer en de kentaur vind ik dit toch echt het lekkerste zadel dat ik heb gehad.
Overtuigd????

Dat is waar aerdenhout,, hulsebos staat bij mij ook BOVEN kieffer/prestige/passier(en de rest wat ik gehad heb)

Dit heb ik gevonden voor je :

Hulsebos
[VMR] Hulsebos
[VMR] Wie heeft ervaring met Hulsebos-zadels?
[VMR] Hulsebosch zadel
[VMR] Daalemal vs. Hulsebosch

Moet je even in de FAQ kijken van harnachement
Pling Pling

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:41

MAAR...eerlijkheidshalve moet ik wel een opmerking maken over de zadel pas survice....een meisje( vrouwtje) die verteld dat een zadel een beetje moet klappen?????? MMMMMM..... Haalt er een hele boel vulling uit en dan ligt het volgens mevrouw prima...als vervolgens de pony zijn hoofd naar de grond brengt wipt het zadel zowat een c.m of 10 omhoog aan de achterkant.
Laten we zo zeggen...niet mijn zadelmaakster!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:43

aerdenhout1 schreef:
MAAR...eerlijkheidshalve moet ik wel een opmerking maken over de zadel pas survice....een meisje( vrouwtje) die verteld dat een zadel een beetje moet klappen?????? MMMMMM..... Haalt er een hele boel vulling uit en dan ligt het volgens mevrouw prima...als vervolgens de pony zijn hoofd naar de grond brengt wipt het zadel zowat een c.m of 10 omhoog aan de achterkant.

Hmmm erg vaag. Ik heb dat nog niet mee gemaakt bij Hulsebos. Heb je het bedrijf er over gebeld? Dit hoort natuurlijk niet!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:45

aerdenhout1 schreef:

WHUUUU Verward dat is niet best Huilen

Bij ons thuis kwam een wat oudere man van Hulsebos,, die heeft zadel aangemeten Pling

En ook is hij uit eemst weer teruggekomen 3mnd later om zadel op te halen Dromen (zadel ligt scheef, vulling was half half)

Ben benieuwd Clown

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:47

hier alleen maar goede ervaringen met hulsebos. Zadel prima, service prima en ook het zadel aanpassen aan een ander paard is prima gedaan!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:49

Ik denk eigenlijk dat hier de een of andere hulp kwam die het nog niet zo lang doet. Maar het was in mijn ogen wel een heel slechte beurt van Hulsebos. Ik heb me er niet mee bemoeid omdat pensionklant er zelf verstand van had dus.... Maar nogmaals IK vind het een heerlijk zadel en zou niet anders meer willen!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:51

Had keihard gewerkt voor een Hulsebos, blijkt deze nu helemaal verkeerd aangemeten: te smalle boom en bovendien worden deze zadels snel scheef. Tevens blijkt nu dat ik een 17,5 inch heb gekregen en dit terwijl ik een toch wel ee 'aan de dikke kant achterwerk' heb. Bovendien lopen de wrongen te hoog door hetgeen absoluut niet geschikt is voor te dikke bovenbenen als die van mij. De service is trouwens ook erg slecht. Je wordt niet erg vriendelijk te woord gestaan. Nee, ik ben erg teleurgesteld in Hulsebos...Hulsebos: NIET doen dus !.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:56

Oeps...dat is dus ook mogelijk.Maar lodo...ik mag toch aannemen dat je wel geholpen wordt met het echt passend maken van je zadel??

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:56

lodo schreef:
Had keihard gewerkt voor een Hulsebos, blijkt deze nu helemaal verkeerd aangemeten: te smalle boom en bovendien worden deze zadels snel scheef. Tevens blijkt nu dat ik een 17,5 inch heb gekregen en dit terwijl ik een toch wel ee 'aan de dikke kant achterwerk' heb. Bovendien lopen de wrongen te hoog door hetgeen absoluut niet geschikt is voor te dikke bovenbenen als die van mij. De service is trouwens ook erg slecht. Je wordt niet erg vriendelijk te woord gestaan. Nee, ik ben erg teleurgesteld in Hulsebos...Hulsebos: NIET doen dus !.

Misschien een zadel van andere klant verwisseld per ongeluk??? Huilen

Ik heb er geen problemen mee gehad hoor?

Mijn zadel is exact zoals ik hem hebben wilde Bloos

Ook hebben ze me vaak gebeld over het hoe en wat,, vind de service dus wel goed Pling

Enige minpuntje is dan de kussens inderdaad..de mijne is nu net 3mnd oud en ligt weer in eemst Vork

Ik ben nu ook zooooooooooooooo verslaafd aan mn Isabell Werth.. dat ik zoiets heb van,, laat hem daar maar liggen en verkoop hem maar voor mij Knipoog Haha!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:13

Kan me ook wel voorstellen dat er soms niet geheel goed wordt opgemeten. Kennis van ons woont er naast en gaf ook al aan dat hij aan iemand heeft gevraagd om met de auto langs stallen te gaan om zadels aan te meten. Op zich niets mis mee, alleen had deze man zelf nog niet erg veel ervaring met paarden. Dit was volgens Hulsebos wel goed te leren. Maar daar kan ik me weinig bij voorstellen dat je zoiets snel zal leren. Zadels zouden dan wel in Emst worden gemaakt wat ik begreep, die man zou grotendeels alleen gaan opmeten en passen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:17

Dit soort aktie's is dan wel superdom van meneer Hulsebos, hij verkoopt in mijn ogen een topzadel, maar als hij zulke mensen voor zich laat werken gaat zijn naam erg snel achteruit lijkt mij.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:20

aerdenhout1 schreef:
Dit soort aktie's is dan wel superdom van meneer Hulsebos, hij verkoopt in mijn ogen een topzadel, maar als hij zulke mensen voor zich laat werken gaat zijn naam erg snel achteruit lijkt mij.

Ben ik helemaal met je eens, op stal hebben we een zadel van de 'oude' zadelmaker, dat is ook echt een topzadel wat erg fijn is. Is nu ook al op leeftijd, maar op de normale slijtage na ziet deze er nog goed uit en zit super.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 10:32

Bedankt voor de reacties!
Ja het komt volgens mij bij elke zadelmaker wel eens voor dat het niet helemaal goed gaat Bloos En paarden ruggen kunnen ook erg veranderen.
Ik denk dat we ze maar eens bellen Knipoog

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:35

Wij hebben nu sinds 2 maand ook een Hulsebos zadel, 2e hands bij Divoza weggehaald. Heerlijk zadel * ik heb het niet zo op dressuur zadels, maar deze zit echt super! * super zachte zit, en hij ligt op alle 3 de paarden prima!
Maar met het zadel op maat maken heb ik dus geen ervaring.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:13

aerdenhout1 schreef:
Oeps...dat is dus ook mogelijk.Maar lodo...ik mag toch aannemen dat je wel geholpen wordt met het echt passend maken van je zadel??

Nee dus....het zou zo goed zijn opgemeten. Tja, dat valt dus erg tegen.

x_Liies_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:15

Ik ken iemand die er 1 heeft, die ligt erg goed op haar paard maar dan is hij ook speciaal op maat gemaakt.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:17

Blackje schreef:
Bedankt voor de reacties!
Ja het komt volgens mij bij elke zadelmaker wel eens voor dat het niet helemaal goed gaat Bloos En paarden ruggen kunnen ook erg veranderen.
Ik denk dat we ze maar eens bellen Knipoog

Nee hoor,

mijn paard is niets veranderd, echt niet !. En daarbij is het bovendien mn aan MIJ verkeerd aangemeten en ik ben ook niet veranderd..helaas Haha! .

Ik ben het met je eens dat iedere zadelmaker zijn negatieve geluiden met zich meedraaagt maar in deze is het echt op allerlei fronten qua service en mn de AANMETING erg fout gegaan. Er wordt niet geinvesteerd in degelijk personeel dat goed is opgeleid en ervaring heeft.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:14

Ik wil ook nooit meer een ander zadel dan een Hulsebos! Heb er ondertussen voor al mijn drie paarden een, was een hele investering omdat het drie totaal verschillende paarden zijn, maar ik wil niet meer anders. Een hulsebos zadel vind ik kwalitatief goed, ze zitten goed en blijven ook lang mooi als je er een beetje zuinig mee omgaat. Heb diverse andere merken geprobeerd, zoals Kieffer, Daaleman, Wintec etc. Had voor mijn haflinger eerst een pagony Haflinger zadel maar dit vond ik absoluut niet fijn. Nu heb ik ook voor haar een breed dressuurzadel van Hulsebos. Ik zweer bij mijn Hulsebosjes! Ach gut

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:17

Ik heb een jaar of 8 geleden voor mijn vorige paard een hulsebos op maat laten maken, geweldig zadel! lag als een huis, en zat heerlijk.
Ik was er heel tevreden over. tegenwoordig lees ik wel veel negative verhalen, dus of het inmiddels nog zo is durf ik niet te zeggen, maar als ik het geld weer zou hebben, zou ik weer bij hun aankloppen Knipoog

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:30

Ik ben heel erg tevreden over mijn zadel. Zou er zo weer een aan laten meten. Ik heb alleen wel een hele zachte kwaliteit leer op mijn zitvlak. Dat krijg ik nooit echt mooi gepoetst. Blijft een beetje dof.