Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Anders zou ik voor ainsley gaan! Ik heb zeker geen problemen met JC! Deze zadels worden zeer vaak voor haflingers gekocht en verkocht, en heb er zelden slechte dingen over gehoord...
germie schreef:Wintec past op deze haflinger wel, maar je kunt dan zelf niet meer fatsoenlijk zitten. Dit geldt voor zowel de wintec 500 als de wintec pro dressuur. Is dus geen optie.
Ijslandszadel? Eentje zonder stegen bedoel je dan zeker?
germie schreef:18 inch is niet te lang, dan zouden zeer veel mensen niet op ijslanders of haflingers of fjorden kunnen rijden.
Ik zelf ook niet, ik ben 1.81, heb gewoon maat 42, dus heel normaal, maar ik heb ook een 18 inch nodig als het om dressuurzadels gaat.
beantsje schreef:germie schreef:Wintec past op deze haflinger wel, maar je kunt dan zelf niet meer fatsoenlijk zitten. Dit geldt voor zowel de wintec 500 als de wintec pro dressuur. Is dus geen optie.
Ijslandszadel? Eentje zonder stegen bedoel je dan zeker?
taffy schreef:germie schreef:18 inch is niet te lang, dan zouden zeer veel mensen niet op ijslanders of haflingers of fjorden kunnen rijden.
Ik zelf ook niet, ik ben 1.81, heb gewoon maat 42, dus heel normaal, maar ik heb ook een 18 inch nodig als het om dressuurzadels gaat.
Als een 18 inch zadel over niet op 18 e rib komt is het idd geen probleem,en anders zijn er wellicht 18 inch zadels die kortdragend zijn en zonder keilkussens....
ik heb geen foto's... maar kunnen bij intresse wel gemaakt worden
taffy schreef:Ulwinn
Dat zeg ik![]()
Alleen als het zadel niet over de 18 e rib komt is het niet te lang,maar een 18 inch is vaker wel te lang voor dit soort paarden dan niet,en dat zorgt voor rugproblemen.
Onze zadelmaker van een tijd terug zei ook dat meestal 17 inch maximaal is,ook voor de meeste e-pony's
Dus inderdaad passen veel mensen die 18 inch nodig hebben niet op haflingers ect. die z'n korte rug hebben,tenzij daar speciale zadels voor zijn ??..
Maar heb het idee dat het bij veel mensen onbekend is en er werd